• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • giz83
    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-18 19:57:49 följande:
    Jag mått beställde en klänning som jag fick hem för ett par veckor sen. Den korvar sig i ryggen vad kan det bero på?Det är korsett snörning, när jag provade med mamma kunde jag inte se ryggen, men hon sa att det inte såg jättesnyggt ut (kommer inte ihåg vad hon syftade på) men det har stört mig lite så jag fick ett infall och provade klänningen själv, då var ryggen rynkig liksom. Men det är inte lätt att få på sig en klänning själv. Kan det berott på att jag snörde ihop för löst? för hårt? satt klänningen för lågt i ryggen och jag borde försökt dra upp den? eller tvärtom att den satt för högt? är jag för tjock för klänningen? eller?Vill så gärna att den ska sitta bra även om jag beställt en klänning till bara för den var så snygg och billig
    de e klart man vill att den ska sitta perfekt...men prova den med fler personer och se om de säger samma sak!

det kan ju vara så enkelt att ni bara snörat den konstigt eller om det är nått fel så gå till närmaste skräddare och fråga om de kan kolla o säga om det är nått som de kan göra nått åt.

*kärleken är evig*
  • Sundance

Har du inget Panduro i närheten så du kan gå och fråga ang. det där med att stämpla servetter? Eller ring en Panduro-butik.

Trist med klänningen! Men jag tror att man blir lite hispig om den inte lever upp till förväntningarna direkt. ta det lugnt och prova igen med någon som kan hjälpa dig på med den. Kanske blir det bra då. Själv är jag också lite nervös inför att hämta och prova min klänning nästa helg. Hoppas att vi tre som var iväg och provade kom ihåg rätt när vi alla mindes att det var en 34:a.

En av mina tärnor vill att jag ska komma upp till henne och prata bröllop snart och så frågade hon om någon av de andra som ska vara med och fixa vill följa med. Eh, det är ju mest bara jag som fixar... Borde jag försöka få med de andra tärnorna? Känner på mig att de inte har så stor lust faktiskt. De tänker sig nog inte att de ska fixa så mycket. men hon som jag ska till är så himla go och om det är någon som vill fixa en massa så är det hon. Känns lite dumt att säga att det mest bara är hon som bryr sig. Tänk om hon inte känner att hon heller har lust att fixa nu när de andra inte verkar bry sig så mycket

• yatzy86

Här så är det i stort sett vi som gjort allt, toastmaster har inte gjort något ännu inte ens pratat om det om inte min sambo tagit upp det först, men vi är först ut att gifta oss i bekantskapskretsen de flesta av våra vänner har inte ens varit på bröllop så jaa att inte bli hispig för att festen ska bli tråkig är något jag redan bearbetar haha.

• EåN2010

sundance: du kan ju fråga de andra... mina vänner har nu börjat bry sig och nu vill de vara med på allt å det är bara 3 månader kvar så du ska se att när de börjar närma sig för dig så kommer alla vilja hjälpa till ...

• Sundance

Ja, ni har kanske rätt... Men har en känsla av att de kommer bli väldigt förvånade och inte alls förstå vitsen med att DE ska åka dit. "Vad är det VI ska göra?" liksom. Men visst, ska jag va ärlig så vet inte jag heller vad det är som hon jag ska till har tänkt att vi ska planera .

• gonzor83

Bluebride: Kolla på caligraphens hemsida, alltså där de trycker kort. Där kan man även få servetter tryckta!
    Fast annars är ju linneservetter sjukt mycket snyggare ;)

• Bluebride

jag har köpt papperservetter men ville se om man kunde piffa till dem istället. Har inte råd med tyckta servetter eller tygservetter

• sarahkka76

Vi kommer att ha pappersservetter från calligraphen. Skulle helst velat ha i tyg men det blir en för dyr kostnad tycker vi. Viska se om vi ska ha tryck på de eller inte.

• Bettertogether

5 månader kvar idag!! ^^

• CeKe

Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)