• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Sundance

På ett bröllop vi var på hade töserna jättehärliga klänningar med stor kjol och rosetter vid vigseln. Men sedan fick de på sig nya, fina sommar klänningar när det var dax för fest.

jag tror jag kör på en bra, snygg BH under min också då. Provade den ju med bara vanlig BH och den satt ju bra. Men den är ju halterneck så jag hoppas att jag kan hitta en BH som inte syns. Någon som vet bra underklädes-butik i Malmö/Lund-trakten?

Har tyvärr inte kunnat beställa den där från Kina ännu. Mycket andra utgifter nu. Och så har jag ju bokat både hår och smink över budgeten. Men jag hoppas kunna beställa den i April. Då borde jag väl fortfarande hinna få den till den till slutet av juli?

• KatjaB
    giz83 skrev 2010-01-18 10:09:58 följande:
    det beror ju på om ni ska vara ute eller inte! och om det är tungt att gå med den hela tiden för två småttingar...

men kan kanske vara en idé att ha ett ombyte till de?!
    Vi har själva vigseln ute, sen är det inne i en festlokal.
    Tänkte att vi tar med oss ombyte till tjejerna och när de tröttnat på sina finkläder så kan de ju få byta om till något annat. Känner jag Astrid rätt kommer hon inte vilja byta om men lilltjejen är ju rätt liten och är nog inte lika besatt över sina kläder

Det där med fläckar bryr jag mig inte så vansinnigt mycket om, för det är nog ganska så oundvikligt på barn, så vi fotar innan vigseln och då ska de väl lyckas hålla sig fina och rena, sen om det blir någon fläck eller så, så är det inte så farligt. Klarar sig kläderna fina så kan man ju sälja dem sen, men det är inget jag räknar med
  • Blivandefrueriksson

sundance brukar inte kina sidorna gå ut med att de brukar ha mycket fram till somrarna så man ska beställa i tid. ? de kanske kan hinna men du har 1 till klänning hemma va?

jag vet inte om jag ska ha näbbar visst det är sött, har i och för sig ett par kompisar som den ena har en kille i 3 års åldern och den andra en tjej i 3 års åldern kanske skulle va sött om de fick gå ihop?!

• Tausen

Vårt hus brann inatt och vi vet inte än hur det ser ut i vår lägenhet och om den ens finns kvar. Vad vi vet är att den i allra bästa fall är total förstörd av rök och vattenskador...

Sörjer min klänning nästan lika mycket som att vi inte längre har nåt hem...

• Sundance

Jaha, kanske bäst att försöka beställa snart då. Får se över ekonomin. När är det man brukar få deklarationen? har noll koll på om jag ska betala tillbaka nåt. Vill ju inte få en överraskning. Men jo, jag hämtar ju en klänning nu nästa helg. Har väl inte varit överexalterad över den om jag ska va ärlig men ju mer jag tänker på den, desto mer längtar jag så den kan nog bli jättebra den också. men jag kommer inte kunna släppa Kina-klänningen om jag inte får prova den .

• yatzy86

Tausen

Nej gud vad hemskt! Usch! Jag beklagar eller vad man säger i en sån här situation! Hoppas allt löser sig på någorlunda bra sätt

• Blivandefrueriksson

Tausen usch fy fasen, det måste va hemskt. Håller tummarna att det är en del saker ni kan spara från lägenheten som inte är förstört.

• Sundance

Men fy Tausen! Förlåt, vi måste ha lagt in våra inlägg precis samtidigt för ditt fanns inte med när jag skrev mitt inlägg om min kina-klänning. Känns dumt att prata på om det när något så fruktansvärt hänt er. Hoppas att inte för många minnen och liknande blivit förstört. När får ni besked om hur omfattande skadorna är?

• KatjaB

oj!! Men vad hemskt! Hur är det med er då? Var ni hemma när det började brinna?

Tausen skrev 2010-01-18 10:52:13 följande:
    Vårt hus brann inatt och vi vet inte än hur det ser ut i vår lägenhet och om den ens finns kvar. Vad vi vet är att den i allra bästa fall är total förstörd av rök och vattenskador...Sörjer min klänning nästan lika mycket som att vi inte längre har nåt hem...
  • Blivandefrueriksson

Berättade ju att jag var orolig för cateringen som vi bestämt oss för och nu kollar på andra alternativ.

Vad tycker ni?
    1 alt,helstekt fläskfile med whisky och pepparsås serveras med potatis gratäng, sallad och bröd för 75:- pp

eller

2 alt,fläsknoisette med kantarellsås och potatisgratäng också det för 75:- pp inkl bröd och sallad

det roliga med den cateringen är att vi förlovade oss på deras restaurang.

sen har jag hittat ett 3 alt
    Balsammarinerad tjälknöl med örtkrämig pastasallad alt potatisgratäng, fruktig grönsallad & bröd 90 p

3750:- för alt 1och 2 och 4500 för alt 3. så det skiljer sig inte mega mycket, svårt val..

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)