• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-01-20 11:23:09 följande:
    mmm.. ni går simons linje här ser jag Hans kostym kommer inte vara svart, utna mer brungrå (mörk dock) men det kanske man inte behöver ta hänsyn till. Vad hopplös jag är, skulle lägga en beställning men lagom när jag bestämt mig för att jag också tyckte att de svarta var finast så började jag vela igen. ..vilka i-landsproblem!
    M2b's kostym är ju mörkgrå med ljusare svaga ränder på... men den manliga (i de äldre åren, och mycket erfaren av kostymer) sa att det räknas till mörk kostym. Så det är ju bra!
  • maj2010

Idag har jag äntligen fått ändan ur vagnen och ringt stadskansliet och kollat vad som gäller för borgerlig vigsel. Tydligen kan man inte boka tid förrän hindersprövningen är klar. Sen ska intyget man får från skatteverket skickas in tillsammans med en särskild blankett. Sicken byråkrati! Lika bra att få in pappren direkt då, så vi kan gifta oss den dag vi hade tänkt.

Det visade sig att hon som håller vigslarna på vårt datum är kristdemokrat. Inte min preferens direkt, då vi ju gifter oss borgerligt för att slippa inblandning av kristendom... Men det får vi ta, hon gör ju bara sitt jobb och det är över på två minuter. Sen har vi ju tänkt ha en egen ceremoni inför bröllopsgästerna. Och det är den som räknas för oss.

• KatjaB

men det sa de inget om till oss, hon som jag pratade med skulle boka nån som kunde av dem som de har och återkomma till oss sen. hoppas det inte är så, trodde att allt var klart inför bokning av vigselförrättare

maj2010 skrev 2010-01-20 13:02:08 följande:
    Idag har jag äntligen fått ändan ur vagnen och ringt stadskansliet och kollat vad som gäller för borgerlig vigsel. Tydligen kan man inte boka tid förrän hindersprövningen är klar. Sen ska intyget man får från skatteverket skickas in tillsammans med en särskild blankett. Sicken byråkrati! Lika bra att få in pappren direkt då, så vi kan gifta oss den dag vi hade tänkt.Det visade sig att hon som håller vigslarna på vårt datum är kristdemokrat. Inte min preferens direkt, då vi ju gifter oss borgerligt för att slippa inblandning av kristendom... Men det får vi ta, hon gör ju bara sitt jobb och det är över på två minuter. Sen har vi ju tänkt ha en egen ceremoni inför bröllopsgästerna. Och det är den som räknas för oss.
  • Sundance

Oj, här skrivs det !

Vill också komma igång med fest- och vigselprogram. Men så sa någon att Publisher var bästa programmet och om man inte ville betala för det så kunde man bara ha det en månad och och då är det ju lite tidigt att ladda ner det redan.

Apropå att leja ut uppgifter som diskuterades tidigare i tråden så gör vi i princip alla förberedelser själva och mina tärnors uppgift är mest att lyssna på tankar som m2b inte orkar med (som om det är snyggast med vita eller silvriga ljuslyktor och om rosorna ska vara klarröda eller djupröda). Däremot lejer vi ut att ta emot osa till en av marskalkerna och toastmasterns jobb får börja när talarna börjar ringa. Däremot på den stora dagen, då har vi planer på att leja ut det mesta. allt från dukning till att vara mentalt stöd.

• Sundance

Blir också lite förvånad över det kansliet sa. jag ringde en vigselförrättare som jag hört gott om i förrgår och frågade om han ville ta vår vigsel och han sa inget om att vi inte kunde boka dag redan nu. Dock fick han ansöka om särskilt tillstånd för han håller egentligen till i en annan kommun. Får se vad han säger. han skulle ringt i förrgår men har inte ringt tillbaka ännu. Får ringa honom imorn eller nåt. Men vadå, ska man alltså inte kunna boka dag förrän hindersprövningen är klar? Den kan man ju inte skicka efter förrän tidigast 4 månader innan. Den får ju inte vara äldre än 4 månader. Känns som stor risk att man inte får tag i någon förrättare då. I den kommunen vi ska gifta oss finns bara en.

• Sundance

Förlåt, ska bara skriva ett inlägg till, sedan håller jag mig borta ett tag.

Min farmor kommer inte på bröllopet . Hon är för gammal. Hon hade besökt min faster i Bromölla nu nyligen och blivit jättetrött och dålig så då förstod hon att hon inte skulle orka åka ner hit till skåne vid bröllopet. Fick nästan lite dåligt samvete att vi inte tänkte på det och valde att lägga bröllopet här nere i skåne.

• maj2010

Appropå det här med vigselförrättare så är det nog olika från kommun till kommun. Såhär är det i Göteborg i alla fall. Och det gäller dessutom bara om man vill gifta sig i rådhuset. Vill man ha en s.k. privat vigsel tar man kontakt direkt med vigselförrättaren.

• Bettertogether

tråkigt att höra sundance :(

• Sundance

Mmmm...

Jag håller just nu på att skriva till landstinget där den vigselförrättare vi helst vill ha, är verksam. Vår vigsel kommer ju äga rum i en annan kommun och därför måste han ansöka om särskilt tillstånd och ville att vi skulle skriva varför vi vill ha just honom. Svårt hur man ska uttrycka sig så att de godkänner det. Man får väl fjäska lite

• Blivandefrueriksson

Katja den matkassen vi har beställt kostar 765 och är 5 middagar för 4 pers varje gång så det är mycket mera än det du skrev.. här är veckans meny

Meny vecka 3
    Varm fruktsallad & ytterfilé med currysmak
    Snabb Familyfoodpasta med ärtor och bacon
    Chickenbits, mangosallad med lite chili och ris
    Smillas tacofisk med kokt potatis, sallad och morötter
    Falukorvpanna med rotfrukter & stekt ägg, sallad med lime

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)