Inlägg från: Chris24 |Visa alla inlägg
  • Chris24

    "Idag stör jag mig på.."

    Nej, usch.. nu hör jag kvinnan sjunga för sitt barn en liten vaggvisa för han/hon ska va tyst.. usch, stackaren..

    Förstår ni varför jag inte kan gå ner och säga till dem och va tyst? Herregud, det är ett nyfött barn! Min kompis födde precis, jag känner det är som om hon skulle bo där nere ju!

    Men guuuuuuud vad lyhört det är här alltså.. sjukt.

  • Chris24

    Nu ska ni få lyssna på vad jag stör mig på idag..

    Jag kommer på bussen när jag ska åka till jobbet, en äldre utländsk dam försöker då fråga mig, först på svenska "är detta rätt buss om jag ska åka dit o dit?" och jag försöker förklara för henne att det är okej men hon får göra ett byte, mitt i allting ser jag hur damen är jätte förvirrad o förstår nog inte vad jag säger. Så hon själv frågar mig: "pratar du möjligtvis arabiska?" på arabiska.

    Självklart gör jag det, svarade jag.
    Och började förklara för henne på arabiska, hur hon ska göra, damen var omkring 70-80år och jag kände "detta kunde ha varit min mormor, klart jag hade velat att någon hjälpte henne då, oavsett SPRÅK."

    MEN, det tyckte inte GUBBJÄVELN bredvid mig tydligen, så mitt i min konversation med henne,på bussen (och nej, ingen känner honom asså) så skriker gubbfanskapet: "PRATA SVENSKA FÖR HELVETE!!! NI ÄR I SVERIGE ELLER?!?!?" på oss båda.

    Till att börja med, vem fan är han och skälla på mig och säga till mig vad jag SKA göra eller inte ska göra?!
    För det andra, SKIT DU I DET DIN JÄVLA SMYGRASSE ELLER RASSE ÖVER LAG I VAD JAG PRATAR ELLER INTE PRATAR PÅ MIN EGEN FRITID LIKSOM!!!!!!!!!

    Vilket jag sa till honom också. Jag brukar kunna hålla mig sansad men sånt där, gör mig rent ut sagt förbannad. Hon var äldre, ensam (av någon anledning dock när hon tydligen inte kände till malmö men ändå) och behövde hjälp. Ska jag då neka henne det för hon inte kan så bra svenska?!

    Skrek på gubbjävlen och bad honom hoppa av sin rassehäst o ta en annan buss om det inte passade.

    Han hoppade av bussen.

    Så, pust. Nu fick jag skriva av mig då ingen är hemma tyvärr. =)

  • Chris24
    Karolina1980 skrev 2010-02-19 06:47:45 följande:
    Jag tycker att den här tråden är deprimerande. Ledsen men... nä jag diggar nog inte den här tråden alltså.
    Inte för att va elak men du behöver inte skriva här inne eller läsa den om denna tråden gör dig deprimerad o ledsen, den är mer till för att man ska få ut sin aggression över "dataskärmen" så att säga =)
  • Chris24
    JustMeAndMyLove skrev 2010-02-19 06:24:37 följande:
    Herre gud!!! Vilka idioter det finns!De där stör mig så förbannat, hade jag suttit och pratat isländska hade han nog nyfiket frågat vilket skandinaviskt land jag kom från. På skolan jag går i just nu pyr rasismen under ytan hela tiden. Jag håller på att bli tokig på alla kommentarer om de invandrare som går där och om invandrare överhuvudtaget. Det är inget annat än obildat och ignorant, inte EN gång har jag hört nån som tagit reda på FAKTA innan de sätter sig och skyller både ekonomikrisen och arbetslösheten på nysvenskar. *suck*
    Rasister är något som gör mig ruskigt förbannad också, precis som du säger, man vet inget och har ingen fakta. Man bara går på må få. Jag klarade inte och hålla tyst igår, blev så tokig att han bara attackerade mig och henne sådär. Jag skulle aldrig få för mig och attackera någon dansk som är i Malmö och snackar med någon och skrika "Prata svenska för helvete!" liksom?

    Nej, sånt tolerar jag icke.
  • Chris24
    Senilia skrev 2010-02-19 07:50:00 följande:
    Gud vad jag ser upp till dig. Att du sa ifrån. Det är väl en sån sak man alltid önskar att man gjort när man kommit hem och fått smälta vad som hänt. Men du gjorde det där och då!Bra gjort. Det är människor som du som gör den här världen lite bättre...
    Oj! Tack så hemskt mycket hörru =)
    Klart du inte ska va tyst, om vi inte öppnar munnen så förstår dem inte, kanske inte i alla tider man förstår ändå tyvärr men du förstår
  • Chris24

    Tack alla som sa fina ord om mig, supersnällt av er verkligen. hoppas ni nu står mer på er om det behövs =) haha.

    Jag stör mig på.. som er andra.. SNÖN. Jag körde i varning 2 vädret igår till Växjö, det var verkligen o behagligt och inte alls kul, körde 50km/h hela vägen, oavsett motorväg eller inte liksom. OCH jag hade 2 nyblivna föräldrar i bilen, snacka om ansvar o jobbigt för mig! USCH vilken lååång vinter alltså, blir så trött.

    DOCK! Tog Sverige guld OCH brons precis! Det ska man ju va glad för! =) Duktigt sverige!

  • Chris24
    Kattpoet skrev 2010-02-20 23:59:42 följande:
    Växjö, jag bor där, ja lite utanför, jag för mig att vägen till Malmö går här utanför, iallafall är det till Älmhult.Jag stör mig på alla som är sura på snön, jag blir glad av det.Det är ju alldeles vackert och fint.
    Vägen till Malmö är uppdelad, jag kom dock via Hässleholm då jag plockade upp 3 vänner där först så jag tog inte den vanliga vägen till Växjö från Malmö så att säga, varken dit eller hem då jag sova i Hässleholm.

    Nej, jag är ledsen Kattpoet men jag gillar också snön, det vita stora täcket och hur det ser ut när man tittar ut men nu får det räcka med snö, det hinner inte lägga sig förens nästa omgång kommer och jag är trött på det.

    Ps, jag är en vårmänniska. Ds =)
  • Chris24

    Idag stör jag mig på att det gick så jävla rövdåligt på jobbet! SUCK!

  • Chris24

    Idag stör jag mig på att jag blir så himlans lätt yr och spydde i morse gjorde jag också
    Tillbaks till sängen ja..

  • Chris24
    KatjaB skrev 2010-02-23 19:02:58 följande:
    på mig själv.. är snorig, nyser konstant, känner mig bedrövlig och tröstäter godis fast jag skulle vara tokduktig o inte äta godis under veckordagarna.. ack och ve
    Oooh, samma här, jag tröstäter idag med choklad o massor med skit fast jag inte ska göra det i veckorna pga hur jag känner mig med förkylning, halsen o lite illamående/yrsel. yrslen är dock lite läskig, första gången jag känner såhär, hmm.
  • Chris24
    Kattpoet skrev 2010-02-25 09:29:58 följande:
    I dag stör jag mig på att jag är osynlig.
    Har du Harry Potters osynliga mantel på dig
  • Chris24
    KatjaB skrev 2010-02-25 16:14:41 följande:
    visst är det surt.. synd om oss! Hur är det med yrseln, har det gått över? Lågt blodtryck kanske
    Var hos läkaren idag igen, det är lågt blodtryck men jag fick lite järn och c-vitaminer jag skulle pröva och se om det hjälpte, ska även ta om mitt graviditetstest om 3v för det jag tog nu visade sig "ostabilt", inte en aning vad det innebär men jag stressar inte förens jag tar det andra.

    Hur är det själv? Bättre?

    Åt precis en arax boll
  • Chris24
    Senilia skrev 2010-02-28 17:11:47 följande:
    Fick du tabletter bara så där?.. Jag blev inlagd på sjukhuset i tisdags efter att jag sökt för yrsel och trötthet. Fick komma hem i fredags. Pulsen ligger på 44, blodtrycket på 115/60 när jag sitter/ligger och 85/60 när jag står. Fick ingen medicin, bara order om att komma tillbaka om jag blev sämre..=(
    Oj, är det sant? Nej, dem sa att det är "normalt" och att man kunde känna såhär, dock finns det i min familj ju så jag själv tyckte det var konstigt att dem bara var så slappa. jag fick inget receptbelagt alltså utan vanliga järn & c-vitaminer att köpa så dem gjorde inget speciellt. Mitt blodtryck var också lägre än vad jag brukade ha men samma sak med mig, komma tillbaka om jag blev värre..

    Men jag är faktiskt inte chockad över den svenska sjukvården.
  • Chris24

    Va fan? Vi har inte snö i Malmö? Det regnar som fan men ingen snö? Snälla säg inte att det är på väg!!! Neeeej!!

  • Chris24
    HK8 skrev 2010-03-02 23:33:27 följande:
    Det finns inte sånt papper inne på panduro i alla fall. Jag bor i en by, och åkte 100 km för att leta efter papper, men de hade inte i den staden heller. Måste leta vidare.HÖR HÄR NU! Idag åkte jag, min blivande och våran kompis till gävle, IKEA. När vi kom fram, (ca.150 km, dvs 300 km sammanlagt) så var det stängt!!!! GISSSSA om jag blev sur, fast försökte att inte visa det för vakten som stod där. Jag fick mig en smärre chock när han stoppade oss och sade att det tyvärr är stängt idag. Det var för att de höll på att kolla takstolarna för det var så mycket snö på taket. Ok, hellre att man missar det än att riskera att taket rasar in men det var ju en stor besvikelse för det. Men men, inget att göra åt saken nu, en annan gång går det säkert bättre! Vi köpte lite grejer på biltema iaf..
    Då åkte ni inte hem tomhänta iaf
  • Chris24

    Jag stör mig på att besiktningsgubbarna ska komma tillbaka igen fast vi hade besiktningen gjord och fixad för 1mån sen?! Men nu "misstänker" dem fukt i badrummet helt plötsligt?

    tur för dem det är fortf fint väder här nere!

  • Chris24

    Så sjukt irriterad är jag på en av mina vänner idag, hon har lånat 2par av mina skor vilket är helt OK då hon är en nära vän MEN i 4mån nu och hon ska dessutom flytta snart från Skåne till STHLM?

    Och när jag nu har bett henne i 2v och ge mig dem för ena paret var en present från min bror och jag har aldrig ens använt dem utan hon fick låna dem direkt och andra paret har jag använta 1gång så ger hon mig värsta attityden och frågar "varför stressar du så? lugna ner dig!!" och attityden?! varför??

    Så nu för hon är så jävla otrevlig så får jag hämta ena paret hos hennes kompis för hon har haft dem där hela tiden i Malmö och andra paret får jag hämta hos hennes farmor! JAG ska alltså åka halva malmö runt för att hämta mina saker HON har lånat! Snacka om att jag inte lånar ut saker igen, inte till henne iaf..

    så sjukt dålig stil, får väl skylla mig själv för att jag är snäll kanske..

Svar på tråden "Idag stör jag mig på.."