• Akutsyrra

Irriterad på svärmor!

Jag måste få gnälla av mig lite..var ute och gick med min svärmor häromkvällen när jag slutat jobba och då så berättar jag att dom är jättenöjda med mig på jobbet (bara jobbat där jag är nu sedan i somras, är "bara" timvikarie, och är precis nyfärdig usk:a, blev klar i Juni i år) och att jag har chans till ett vikariat om det kommer ut något. Då säger hon: "Jaha. Jag tycker dom borde gå efter hur länge man varit där." Asså för FAN, var lite glad för min skull istället. Blev SÅ irriterad.
    Sedan sitter vi och äter vid bordet så ska min sambos bror ge vår hund en bit kebab, då säger jag: "Nej, ge honom ingen kebab, han blir bara dålig av kryddan" och då ska hon förstås säga igen: "Du brukar ju ge honom du med, du ska inte säga något."
    Ja, men jag brukar INTE ge honom starkt kryddat kebabkött eftersom han är j*vligt känslig för sånt, och det VET hon.
    Jag blir bara så himla irriterad...

• Svar på tråden Irriterad på svärmor!
  • SunFloweeer

Stackarn.. =( Jag förstår.. Själv har jag fått höra såååå mycket att jag inte ens reagerar längre.
    En sak att tänka på är att ert förhållande kommer vara en berg och dalbana, och förhoppningsvis ska du och din man vara tillsammans för alltid, så det är bara att göra som jag. Skit i det!
    DU lät dig efter ett tag. Mycket osäkerhet från din svärmors sida.

• Akutsyrra

Jo, men hon var sååå trevlig i början, fram till jag började jobba så mycket som jag gör nu, vilket gör att jag knappt har tiden eller orken ( eller lusten heller för den delen) att komma hem till dom på fika och middag var & varannan dag, vilket min m2b förstår, och oftast också tackar nej trots att jag säger till honom att helt OK för mig att han går dit.
    Hon är en såndär SKITJOBBIG mamma som håller på och pjoskar med sina söner och det gör mig irriterad...*grrr*
    Hahaha, vad förbannad jag låter, men sitter här och retar mig som bara den nu ;D

• Akutsyrra

NU fick jag dessutom reda på genom facebook att hon träffade min m2b's ex och nu hade hon skrivit: "Åh, var så skoj att träffa dig! Du och xxx (m2b's namn) var så trevliga ihop! Saknar dig såå."

• Flodis Hjärtat

Varför måste ni träffas i tid och otid?
    Jag jobbar själv mycket och har knappt tid för vänner under veckorna. Det finns inte en chans på kartan att jag, den lite lediga tid jag har över ska umgås med svärisarna. Jag tycker om dem och så, men vill min blivande träffa dem "var och varannan dag" får han göra det själv. Jag har varken tid eller lust med detta.

Försök ignorera henne eller konfrontera henne. Två alternativ som inte någon av dem är särskilt lätta!

Lycka till!

• novia72

Tycker synd om dig...tyvärr är det så det oftast börjar Sen när man får barn..får man säga till på skarpen! Jag menar att de blir värre då...Jag har haft tur att min man sa till på skarpen en gång och hon verkar ha fattat men så FORT hon får chansen så slänger hon sina "ogenomtänkta kommentarer" Yeah, right!!

• Mirey

Men fyfan va taskigt!! Jag hade blivit så ledsen om hon träffade min m2bs ex o sa nått sånt!

Sj har jag inte upplevt nått sånt med min svärmor... hon e jätte snäll o rolig. Men som sagt, d e berg o dalbane förhållande. Man stöter på massa saker under livet som kommer påverka föhållandet.

Stackare =(

Akutsyrra skrev 2009-11-23 02:54:29 följande:
    NU fick jag dessutom reda på genom facebook att hon träffade min m2b's ex och nu hade hon skrivit: "Åh, var så skoj att träffa dig! Du och xxx (m2b's namn) var så trevliga ihop! Saknar dig såå."
  • BrideBecks

Jag förstår inte hur man kan vara så respektlös.
    Har en bekant i min omgivning som är likadan mot mig. Jag tror dessa människor av någon anledning mår bättre själva när de klankar ner på andra. Det är någonting i situationen de inte är tillfreds med och istället för att säga det rakt ut går de runt med sina kommentarer istället.
    Jag frågade personen varför hon beter sig som hon gör men hon låtsades att hon inte förstod mina påståenden. Effekten blev som att hälla vatten på hennes kvarn då hon märkte att jag tog illa upp. Min taktik är numera att ignorera och låtsas som om det regnar och det har faktiskt blivit bättre.

• Akutsyrra

Verkar ju iallafall som att jag inte är ensam. Blir bara så ställd eftersom hon varit jättetrevlig och helt underbar fram till nu.
    Jag gjorde som så nu när hon höll på såhär att jag höll god min och försökte att inte låtsas om henne, känns bara så meningslöst samtidigt att tjafsa och börja diskutera detta.
    Skönt att man inte är ensam iallafall!

• Emmy1982

Men fy vilken kärring! Att hon skrev så där till exet så att du kan se. Du behöver inte umgås med henne mer än nödvändigt för familjefriden tycker jag. Prata med din man, det är alltid bra att lufta sånt här så det inte går ut över ert förhållande.

• lolca

Det är tråkigt att man inte kan komma överens med sin svärmor. Jag är i den sitsen att om jag aldrig mer behöver träffa min svärmor så är det helt ok för mig! Jag är nämligen roten till allt ont enligt henne. Hennes son (min man) är hennes allt och hon verkar inte tro att han kan fatta bra beslut själv (han fyller bara 36 nästa år men ändå!)

Så, jag sörjer inte att vi inte har bra kontakt, jag blir däremot ledsen över att min man inte kan ha en bra relation med sin mamma eftersom hon inte låter honom tycka vad han vill och fatta sina egna beslut.

Trist! Förstår hur du känner! Stå på dig!

Svar på tråden Irriterad på svärmor!