Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

    Sonja68 skrev 2009-11-27 13:18:00 följande:
    Undra sa flundra hur Blommis mår? Hon hade feber igår. *orolig*
    Tackar som undrar. Ingen fara på taket, men sjuk är jag. Jag sov till 12.37 idag!
    Jag tror inte jag har feber just nu, men jag är helt slut i kroppen och redigt snorig.

    och så har jag haft en "diskussion" med min sambo och är just nu så uppretad på honom att jag var tvungen att gå hit upp och stänga dörren för att inte mycket lågt och innerligt be hinom dra åt helvete. För saken är den att säger man sådant åt honom så tar han bilen och drar på obestämd tid. Det gjorde han åtminstone förr om åren.

    Han är öht mkt för att säga något sista käckt som "det här kommer aldrig att gå" eller "ja det var nog fel beslut det här, för det här är ju kört" eller liknande och så GÅ sin väg.
    Och är sedan HELT oförstående inför hur DET skulle kunna vara plågsamt för den andre på något vis.

    Just nu kan han gärna jävligt gärna bo nån annanstans. Men det är väl bäst jag inte säger. Jag hatar förövrigt att man bara har ÄL en ynka dag i månaden. Om man är förbannad den dagen då?
    Jag kan tala om att just nu så är sex det absolut sista on my mind.

    Slutligen: en massa saker i diskussionen var nog rätt bra att få sagt och åtminstone något tror jag gick fram, men jag är fortfarande frustrerad och tar nu tillfället i akt att kräkas.
    Av precis samma orsaker som nyligen Sonja eller Bruttan eller Ingis.
  • passionsblomman

    Tack fina Hvidis för kramen! Den värmer gott.

    Jag är inte så värst långsint av mig så nu är det väl ok igen, till nästa repris på den dåliga filmsnutten...
    Men förkyld är jag än, så nånting in i baljan att jag bara legat i sängen hela dan. Stackars min uttråkade son, eftersom de ringde från sambons jobb imorse och ville ha in honom på extrapass och han sa ja.

    Nu ska han iaf hyra fim och köpa hem pizza tils han slutar så det händer något lite mysigt idag för pojken.

    Själv ska jag gå ner och åstadkomma en kanna thé.

  • passionsblomman

    *kramar tillbaka* Jo, ska jag gå på kroppens signaler så har det varit typ igår eller så. Jag har inte kollat med stickor eller så. Mest som en extra typisk grej när man BÅDE är sjuk och har varit arg.

    Du låter förövrigt precis så pigg och fräach som jag INTE är Ninnis. Jag är väldigt glad att jag tjuvsattefram lite adventsbelysningar redan förra helgen, för nu orkar jag verkligen inte. Blommor och så får jag väl fixa en annan dag.

  • passionsblomman

    Lanovia, lägg ner sådana där tankar! Isåfall ska jag skämmas också, för jag har verkligen inte kommenterat allt och alla vare sig nu eller förut. Det måste man väl inte jämt heller?

    Vissa perioder är det ju också så mycket så man får vara glad om man hinner logga in och läser man både ikapp och hinner lägga in ett livstecken är det somliga dagar en prestatiomn i sig. Visst vet vi alla här att vi bryr oss och delar både glatt och tråkigt? .-p

    Sonja, jag satt uppe inatt och kollade lite på text-TV och såg det där med attentatet och tänkte oroligt på din man och dig. Fy vad läskigt! Extrainkallade änglar skickade!

  • passionsblomman

    Nu har jag nog smittat hela byn med min förkylning! Jo, för jag stod inte ut med en dag till i pyjamas och veta att det var 1:a advent och inte få sjunga Hosianna. Så jag duschade och bytte om och bestämde att hela familjen skulle gå på adventsgudstjänst i byns kyrka. Det var jättemysigt och det hela startades upp med värsta fyrverkeriet ute på kyrkbacken! Sedan massa sång och små söta barn som tände ljus.Efteråt bjöds det på skinkmacka, kaffe och pepparkakor i församlingshemmet, med mer sång. Vi hakade på där med. Ett sätt att få se fler ansikten i samhället än bara de som är aktiva i idrottshallen.

    Nu har vi även varit på ICA MAXI och fyllt på med ljus och lite ljusslingor till utomhusbruk etc. Sambon har begripit att han behöver vara mer delaktig i mysighetsfaktorn på huset än jag behöver vara i hans träning...

    Jag har insett att det fattas stjärnor och ljusstakar i ganska stort antal till olika fönser i huset för att jag ska vara nöjd. Men det får nog dras en repa efter jul när det är värsta rean, för det blir ju svindyrt. Tror jag ska ta en sväng på någon loppis också och se vad som kan finnas.

    KRAAAAAM till alla på 1:a avent!

    En extra och särskild till Daa *håller hårt*

    *käregodeGud ta hand om Sonjas man så han kommer hem ordentligt!*

  • passionsblomman

    Hello everyone!

    Idag har jag först varit på banken med sambon och uträttat lite såna där vuxna saker. Sedan skjutsat honom till jobbet och då passat på att fixa en ny toasits istället för den USLA som satt på vår ena toa. Har redan gjort detta en gång, men när jag packade upp den var den helt repig och affären hade ingen ny. Nu är detta åtgärdat och man kan slå sig ner i lugn och ro...
    Så har jag handlat mat och kånkat hem den, pratat med f-kassan -alltid är det något som krånglar med dem!
    Lilla pappa har jag också hunnit med. Så. Nu är jag här!

  • passionsblomman

    Fika! Klart jag vill ha! *grabbar en lussebulle*

    USCH vad förkyld jag fortfarande ääääär! Jag har inte den minsta lust att sitta på en läktare i svala handbollshallen ikväll, men strax måste jag ändå åka och hämta sonen hos en kompis och sedan dra dit. Jag tänkte ha sinnesnärvaro nog att ta med mig en bok idag.

    Tror som du Lanovia, sover ugarna så långa nätter i sträck så fyller de ju strörsta delen av sovbehovet då.
    Min son sov INTE på nätterna sådär och han sov ändå bara 20-30 minuterslurar på dan. Jag gjorde inte ett ski första tiden...
    Bra att maken hämtar dig förresten. Det är du värd!

  • passionsblomman

    EA&MJ skrev 2009-11-30 20:26:39 följande:


    PB-vilken pysselmänniska du är! Fullt upp hela tiden, förstår inte hur du orkar
    VA!!!???!!!
    Nää jag har verkligen inte gjort nästan ett skit sedan vi kom hit gick jag och tänkte idag!
    I själva verkaet har jag sovit på förmiddagarna, suttit vid datorn på dagen och vid datorn/tv:n på natten och så åkt omkring på lite matcher och träningar och lagat lite middag ibland.

    Okej då, fixat mattor och några gardiner och putsat upp mina möbler och staplat lite ved då...och pyntat lite.

    VET ni vad, jag gick en promenad medan sonen hade träning idag och hittade en inredningsbutik som hade en perfekt liten spegel till vår toa, och den kostade bara 125 spänn!!! Hurra!
    Nu har jag tvingat sambon att spika i spikar(bara för att han SKA vara med och bry sig) och därmed har toan fått sits och spegel på samma dag!
  • passionsblomman

    Smart! Det borde man ha gjort! Jag ska genast ta lite bilder nu medan allting bara är lite halvgjort och småduttat...En dag kanske det är helt fullt överallt istället...

    EA&MJ skrev 2009-11-30 20:59:14 följande:


    PB-är kanske lätt att bli hemmablind med när man fixar hemma. Vi har sparat lite bilder från innan vi flyttade in och ibland brukar jag ta fram dem och jämföra och faktiskt se att vi har gjort en massa saker även om det inte alltid känns så.
  • passionsblomman

    Lanovia, vad jobbar du med egentligen? Det har jag faktiskt fullständigt och totalt missat. Ta mig ur ovetskapen!
    Och var rädd om dig också.
    Jag måste säga att i denna tid då det mest PK att tycka verkar vara att man och kvinna ska dela f-ledigheten exakt och lika och rättvist, så vill jag isåfall höja en enveten, skarp och irriterande liten röst aatt det fan i mig inte är fråga om någotn rättvisa och att naturen skiter fullständigt i i-ländernas arbetsmarknadspolitik.

    Om man inte pallar att jobba fram till förlossning så har man ju bara att börja plocka sina dagar. Det är helt för hälsans skull för både mor och barn. Om det där med helt delad f-ledighet ska bli rätt, ja då borde det finnas en graviditets och amningspenning isåfall, Som mamman får med anledning av sitt sk välsignade tillstånd.

    Sorry, men nu retar jag upp mig...jag tycker det är så JÄVLA korkat att inte kunna se att det faktiskt inte handlar i första hand om jobb och jämställdhet i lönesammanhang, utan att det fortfarande är så att det ÄR vi som är gravida och det r våra kroppar som tar stryk OCH det är vi som ammar.
    Det har inte ett skit att göra med att pappa inte skulle vara viktig. Och dessutom tror jag att det där med att det är barnen som gör att vi ha rsämre löner som kvinnor är en myt och en dålig ursäkt.
    Det är inte alls där skon klämmer när allt kommer omkring.

    Bruttan btw, hur långt innan julafton kan man grava lax och den håller sig? Och hur gör du? Något favvorecept?

    Från det ena till det andra

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...