• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

passionsblomman skrev 2009-11-24 12:05:34 följande:
    Konstigt det där, jag som alltid lipar när jag blir berörd, grät inte en enda gång under graviditeten eller vid mötet med min son. Jag var nog ganska avtrubbad i min depression tror jag. Jag grät knappt av den heller. Jag var mest irriterad och arg och hade ångest.Fast UL var ändå helt magiskt-otroligt att man kan få se lilla bebis i förväg!
    Kanske du inte reagarade så som är "typiskt" för dig, just pga depressionen, som du själv skriver.
    Jag skvalade och grät och skrattade av lycka omvartannat större delen av graviditeten och när de föddes och efteråt under värsta amningsperioden. Dels pga hormoner men sen så är man ju så himla trött också, så man gråter bara därför.
  • Sonja68

Pumpkin; tror inte det finns någon anledning till oro. Har faktiskt hört att en del går ner lite i vikt i början av graviditeten för att sedan gå upp. Magen växer ju, UL var okej och bebis är okej, så njut du bara av att vara gravid

• Sonja68

Jag har varit på nåt som hette Galvanic SPA. Nån sorts ansiktsbehandling med lite massage och rengöring och krämer och en apparat som ska göra underverk. Säkert humbug, men skönt var det att få ligga en hel timme och bara bli ompysslad. Det var gratis för mig

• Sonja68

Daa: så bra att du tagit dig för att ringa till VC.
    Jag lider själv av enorm trötthet, har alltid gjort, av och till. Ibland har det berott på järnbrist, men inte alltid. Man har på VC inte lyckats hitta något.
    Nu har jag varit till en som håller på med friskvård och alternativa mediciner/vård. Hon såg i mina ögon och sa direkt att jag har problem med lymfan! Vad innebär det? Jag begrep inte riktigt, men förstod att det har med immunförsvar och tarm och allt möjligt att göra.
    Hon rådde mig att göra en matintoleranstest till att börja med samt att sedan rensa ut kroppen på en massa gifter.
    Eftersom jag tror att alla sånda där "kvacksalvare" vill klå en på pengar så är jag skeptiskt. SAmtidigt som den vanliga vården inte kunnat hjälpa mig så... ja, jag vet inte. Känner mig som ett frågetecken

• Sonja68

God morgon Jenny!
    Designat några fina kläder så här på morgonskröken ?
    Jag älskade verkligen dina kläder. Härliga mönster!

• Sonja68

Fjällis, hon sa att mitt lymfsystem var typ angripet, eller ur balans eller nåt. Ganska rejält. OCH att endel säkert är sviter efter svininfluensan, att immunsystemet fått jobba rätt hårt med den, även om jag inte blev så dålig. Ähhhh, jag vet inte, låter det vettigt?
    En sån där matintoleranstest kostar 2500 kr !
    Och jag misstänker att "utrensningspulvren" som man kunde köpa de är inte billiga de heller. Å andra sidan är ju hälsan ovärderlig, men man vill ju att det funkar och inte bara är svammel och i slutänden så är det bara de som säljer produkterna och som tillverkar dem som tjänar en massa pengar på att jag gick på snacket om att investera i min egen hälsa.
    Jag har faktiskt aldrig känt att jag är känslig mot någon mat, medan hon sa att man kan vara det utan att veta om det, att min trötthet t ex kan bero på att jag är känslig (inte allergisk) för gluten.
    Åh, vad det är svårt allt sånt här!

• Sonja68

Alltså, jag dricker ingen mjölk, jag äter sällan ost, men jag äter fil. Jag har aldrig känt SJÄLV någon reaktion på laktos. Däremot min ena dotter och min man är känsliga för laktos.
    Jag betvivlar starkt gluten själv, ska jag vara ärlig.
    Jag berättade att vi haft svininfluensan, ja.

• Sonja68

Tack Fjällis för att du engagerar dig ♥
    Jag fick också känslan av att hon ville sälja på mig sina produkter och tjänster. Hon är säkert duktig ändå, men...
    Jag ska nog börja på VC och ta tester.
    Sen blev jag rekommenderad av en kollega som är jätteinsatt i hälsa och alternativ medicin och sånt, att gå till en här på orten som är VERKLIGEN seriös och duktig, som har jättegott rykte här och är en sorts läromästare till alla andra som håller på. Han har hjälpt otroligt många, det vet jag. Han håller på med chiropraktik, kinesologi, och lite annat till och med sjukvården här i stan hänvisar till honom ibland.
    Där kan man göra en "balansering" och få reda på ev. obalanser i kroppen och hela systemet. Ens svaga punkter liksom. Så man vet VAR man ska börja sätta in insatserna. Kan kanske vara nå't!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...