I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Nu har jag gjort en renköttsgryta och för EN gångs skull har jag lyckats med köttet
Annars brukar det bli segt, hur jag än gör.
Nu var detta rostbiff, så det var väldigt mört i sig, och så har det legat 2 dygn i marinad med rödvin och annat mumsigt
Mmmmmmmm........
Blomman; så tålmodigt av dig. Jag hade svimmat vid andra försöket... Hoppas att det där hormonärde inte är allför högt ♥.
Lanovia: Kloka ord det där om att maken inte kan hjälpa dig att bära Spillevinken. Bra att tänka på när man blir frustrerad över att inte få hjälpa till att lyfta, bära och renovera.
Ninnis: liiiiite avens på dig som fått rida pålle *drömmer om en sammetsmule att pussa på och en hästman som fladdrar när jag galopperar fram... och flyger över ett hinder*
Ninnis; svenska fjällen, det råkar händelsevis inte vara Norrbottensfjällen? *hoppas*
Vi ska till MOskva över nyår, två veckor, så det blir ingen fjällresa för oss i år. Moskva=en av världens dyraste städer.
Men vi ska nog iväg till en lite mindre anläggning här i norr med ett gäng kompisar, i februari. Hyra stor stuga och mysa.
Hoppas det blir av.
Daa: Det finns en liten, smal plats mellan bilbarnstolarna där i baksätet. Om någon skulle rymmas där så är det du
Men vi bilar bara till St. Petersburg, därifrån blir det flyg, så boka bara en flygbiljett sååååå..... Moscow-here we come!
Har du provat med kamomillte eller nåt innan du går och lägger dig?
Ett tips är att skaffa barn... (inte så lätt alla gånger, jag vet)Då somnar man när som helst, var som helst, hursomhelst och närhelst tillfälle ges. Det börjar redan under graviditetens första veckor
Min man blir så irriterad på mig för jag hinner inte ens landa med huvudet på kudden så sover jag. Han ligger och snurrar som en propeller bredvid och kan inte somna. Dessutom retar han upp sig på mig som sover, och sover, och sover
Jaha, där sprack min barnteori...
Men faktum är att sedan jag fick ungarna så har jag inga som helst sömnproblem.
Men när jag tänker efter har jag nog alltid varit en sån som sovit på bussar, flyg, soffor, fotöljer, flygplatser (!) utan problem...
Lanovia: GRATTIS i efterskott, det hade jag missat. *grattiskram*
Jo, jag har också hör att man ska gå upp igen om man inte somnat inom en halvtimme. Lösa korsord, dricka te, osv.