• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Bruttan: Tack för att du förgyller min dag!
    *Ler igenkännande*
    Jo, jag konstaterar att det var många år sedan man fick gå på toa ifred. Snart sju år sedan...

Vi har två toaletter på övervåningen. En i badrummet dit man oftast går, och så en lill-gästtoa där jag brukar sminka mig och fixa håret.
    Lillan ropade igår: "Mamma, jag går på toa" (för att jag ska vet att snart ropar hon att jag ska komma och torka henne).
    Jag var inne på lilltoan och grejade med håret och hör hur hon ändrar sig och kommer dit till mig, med byxorna hasandes kring fotknölarna. Så säger hon; "Hej mamma! Jag kommer hit istället och bajsar, så kan vi prata litegrann" 4½ år... härlig ålder ♥

Daa; läs Blommans inlägg och låt det sjunka in. Kram!

*vinkar till alla andra och stressar vidare"

• Sonja68

Blomman: Så fantastiskt roligt och jag förstår precis hur bra det känns som förälder när man ser sitt barn i sitt rätta element. Helt underbart ♥ ♥ ♥

• Sonja68

Ninnis: Extrakramar till dig. Skönt att ni fick en bra Winnerbäck-kväll tillsammans

• Sonja68

Jag känner också att jag är redo att strunta i mig och mitt, om mina barn hittar nåt som de VERKLIGEN brinner för. Kanske fel, men jag känner så...

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-11-23 14:30:27 följande:
    Åh, Blommis, vad underbart det är att läsa om din son! Det gläder mig verkligen! Lanovia, skönt att du har fått ett så avslappnat förhållande till aurora. Då har det ju gjort nytta!Angående toaletter så var vi 4 tjejer som skulle göra oss i ordning samtidigt i ett badrum imorse (eftersom vi inte har fått tummen ur med övervåningen så har vi bara en toalett), det gick med lite pusslande Hemma hos mina föräldrar har de tre badrum, men jag, lillasyster och mamma brukar samsas på en toalett när tex den ena duschar, den andra sminkar sig och den tredje kissar eller bara sitter med. Det är en mysig social stund där vi småpratar och umgås
    Ja, vi är ofta alla tre tjejerna samtidigt i vårt badrum. Mycket beror kanske på att jag hjälper småtjejerna, men jag brukar sitta och läsa på toan medan de badar badkar
  • Sonja68

Glömde säga: Jenny, kläderna är en fröjd för ögat. Älskar dem !

• Sonja68

Här har ni tjejen som är uppväxt med en mamma som var galen i stora, härliga, färgglada mönster, som släpade mig titt som tätt till grannstaden i Finland (5 mil från oss) och köpte Marimekko-tyg och grejer och en massa andra såna mönster
    Jag har avskytt såna mönster (förmodligen en motreaktion) tills för några år sedan. Nu ÄLSKAR jag och blir så där nostalgi/barndomsminnes-varm i kroppen och VILL HA, VILL HA sånt i mitt liv.

• Sonja68

Blomman:
    Min make är just nu och jagar såna där buckliga djur

• Sonja68
    Hvidbrud skrev 2009-11-23 23:15:55 följande:
    Haur ni sånna ellifantår i norrland?
    Nej, han har åkt låååångt bort och jagar de där buckliga mindre djuren med tryne och betar
  • Sonja68

Leksi; strålande nyheter att UL gick bra
    Minns själv att jag alltid bölade på de där ultraljuden, när jag såg lillhjärtat picka och en liten hand som vinkade, en fossing osv. Underbart!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...