• Daa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Ninnis: så skönt att ha killarna hemma igen. Hoppas att ni får en fin helg tillsammans.

• Daa

Lanovia: Så härligt att det går bra med lilla tjejen. *hjärtar*

• Daa

Hyfsat. För det mesta glömmer jag bort och då känns det ganska okej. Det är ju de där stunderna när jag fullt ut inser vad det är vi förlorat som det kan bli riktigt jobbigt.

lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:04:52 följande:

Hur är det med dig Daa?
  • Daa

Jag har fått inspiration. Vi får se hur länge det varar. Diskuterade kläder med en arbetskamrat och jag klagade ännu en gång på det misslyckade klänningsshoppandet jag försökte mig på innan nyår. "du får helt enkelt lära dig sy", sade hon.
    Jag gillar tanken. Fast nu måste jag ju skaffa mig en symaskin och jag är ju helt novis.
    Någon som har tips? Jag vill ha en schysst symaskin, kanske inte alltför dyr och inget rackel (rackel=sådant som går sönder och inte är så driftsäkert (har för mig att "rackel" är ett sånt där ord som kan få t ex en skåning att titta konstigt på mig )). Den behöver inte vara så avancerad heller. Användarvänlig och pålitlig skulle vara bra.

• Daa

*kramar tillbaka* Ja, vi får nog vara nöjda med hyfsat.
    lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:11:29 följande:

Svaret hyfsat ger mig lite lättnad ialla fall. *kramar*
  • Daa

Oj. Nu blev det livat på arbetsplatsen igen. Det började med orden: "Han är i hörnet!" (på det här stället är det ganska provokativt och betyder trubbel ) och så blev det tumult och brottning följt av ett "Aaaajajaj!" följt av mer tumult och till slut låg uppviglaren nedbrottad på golvet.
    Jag bara sitter här och ser snäll ut.

• Daa

Lena Ph-känsla.
    Jag tänkte att det inte är fel att ha en symaskin hemma. Mamma har lånat sin symaskin, så jag har ingen för tillfället.

• Daa

Hon har alltså "lånat" sin symaskin av mig. Av någon anledning ser hon så konstigt på mig när jag uttrycker mig på det viset och hävdar att det är jag som lånat maskinen av henne och inte tvärtom. Ja, se mammor.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...