Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hej!
    Grattis till andra nämnsdagsbarnet, det kom jag ite ihåg i morse Sorry...

Blomman, en fråga till.. VARFÖR vaknar attlid barnen när man INTE är hemma, när de aldrig gör det annars?? Inbyggt larm kanske...*funderar*
    Skönt att det gick bra i alla fall!

Jag är piss-sur just nu, karl kommer hem, är grinig, LÄMNAR mig med sin pappa som bara dök upp som gubben ur lådan , (som vanligt!) och sen kommer han hem, lyssnar absolut inte på vad jag säger till honom om julbord och bokningar för familjen(det är lite strul som vanligt eftersom hans föräldrar RÄKNAR med att jag ska boka OCH veta hur dags de vill gå och hur många de är...)och sen drar han totalt fel slutsatser!
    Tillslut får jag i huvudet att HAN minsann måste gå och laga mat så lilla vild inte behöver svälta ihjäl för att jag är så jävla sur!
    Jamen tack för det!!!!
    Och du vet när och vad hon åt till mellis?? Eller???

Jag är så förbannat trött och less så jag bara grinar, och när jag vill gå upp för att komma undan en stund, ja då är jag en jävla surkärring...

JA DET ÄR JAG!!! Nåt mer han vill säga eller??

Förlåt, behövde bara få kräkas!

Han kan f-n stanna hemma imorgon så far jag på ultraljudet själv, vill bara få några timmar ensam just nu!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-25 19:33:14 följande:
    Bruttan: UT med det bara! *håller i hinken*

Ja,jag är ju i alla fall van att kräkas vid det här laget

• Fjällbruttan

Åh, glömde ju att skriva, han drygade ut pannkakssmeten jag gjort, för det skulle ju inte räcka... och sen gick han ner i källaren och började greja där...
    Ehhh.. höll inte lillan på SVÄLTA  ihjäl??
    Så jag gick och stekte pannkakor, hon började glatt äta medans han bara sa att han kunde minsann steka sina själv...

Så jag tog tallriken jag ställt fram åt honom med pannkakor, plastade in den och ställde ut den på kallaltan och gick och satte mig vid datorn...
    Jag tänker äta en mackasen, just nu har jag ingen aptit.. men han fick steka sina egna sabla pannkakor!!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-25 19:47:32 följande:
    Åh, nu drar sonen i mig. Han är ledig från skolan imorgon, så jag har lovat att kolla film med honom så här mitt i veckan...

Mysigt, mins stora töser är hon sin pappa.. tomt och trist, vi brukar ha tjejkväll till Grey´s...

Men nästa vecka är de lediga mån-tis så de ska följa med till BM på månd då jag ska på koll så de får höra hjärtljuden
    Och på tisdag ska vi julbaka
    Längtar redan!

• Fjällbruttan

Nu ska jag värma glögg och kolla på bönderna!

Kram från surkärringen  

• Fjällbruttan

Hej!!
    Tokstörtar in på vägen till jobbet
    Ska bli så kul att jobba

(jag vet,jag är knäpp )

UL igår gick strålande, MEN, liten puff knep med benen och vred sig så liten puff är fortfarande liten puff...vi får se om det är en hon eller han när puff gör entré!

V.19 idag så mina beräkningar har stämt

Häftigt vad mycket man kan se på UL och BM förklarade vad allt var som hon tittade på, jag såg mest ett grått kludd...

Att åka bil med mane n är bra, mycket bra!! Han kan nämligen ite smita nånstans då utan är tvungen att lyssna, tänka och svara! Man hinner mycket på 23 mil
    Nu är allt frid och fröjd igen... och han skäms..haha!! Jag är inte skadeglad*ljuger mig blå*

Kram till alla och speciellt Daa och Jenny, hinner bara vara ego just nu men tänker på er!!

Kram

• Fjällbruttan

Hallå... idag verkar min dator var med i världen!
    Den betämde sig för att dö tillfälligt i söndags

Jag tillbringade lördagen på barnkalas och sen jobb till mitt i natten och första advent fikade vi hos makens föräldrar, sov sen middag med lilla vild och hasade iväg på julskyltning
    Vi var så trötta båda två
    Maken skulle varit ledig medans jag jobbade men se det blev -20 så då skulle hela snökanonsystemet igång.. i sndags natt jobbade han till ett....

Igår var jag till Bm på koll och allt var bra, stora tjejerna var med, de hade studiedag så de fick höra hjärtljuden

Nu sk jag iväg och jobba en stund (ska grava lax inför julborden) och sen ska g och stora tjejerna baka

Kram till alla, tänker på er...
    Och Daa, testa en gång till... låter som din blödning kan var en nid-blödning, mina var som om jag hade mens... hoppas så för din skull!

• Fjällbruttan

Hej!

Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...
    Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.
    Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...
    och att det finns ambulanshelikoptrar!
    Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!

Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!

Kramar till alla!

• Fjällbruttan

Tvärtittar in för att önska alla en riktigt God Jul, hoppas ni får fira den som ni vill!
    Här har det lugnat ner sig lite, svärfar har kommit hem (jag bara stirrar på honom , förundrad över att han överhuvudtaget lever!!) men något virrig... och svärmor blir bara sämre..men imorgon tänker vi vägra elände och bara mysa, allt är förberett, utom att skala potatis, vilket ungarna tänker göra

Kramar i massor till er alla, ni finns ständigt i mina tankar, även om jag varken hinner läsa ifatt eller ens vara här just nu.. men I´ll be back!!

Kram kram kram kram kram!!!

• Fjällbruttan

Hej! Är fortfarande i stadiet att jag inte hinner eller orkar läsa ikapp, men lite har jag lyckats snappa upp!
    Grattis Daa
    Här fortsätter 2009 sitt bästa för att klassas som decenniets värsta skitår månaderna nov dec med full kraft... jag vill bara att eländet ska ta slut!

Maken har legat sen den 26 med svininfluensa, trots vaccinering
    Han har verklligen varit toksjuk!! Men nu är han äntligen feberfri!!

Svärmor ligger på lassa igen, och vill inte ens komma hem... kan bero på att svärfar blivit en sur aggresiv gubbe sen han spräckte skallen.. och glömmer att hon är sjuk och skäller på henne för att hon inte orkar gå ut...
    Jag har blivit så fet att stolarna knakar, när fan tänker jag göra nåt åt det?? med andra ord minns han inte att jag är gravid..och så fortsätter det....

Bästa kompisens lilleman blev toksjuk i förrgår, flögs med ambulanshelikopter mellan två sjukhus och först hittade de inte nåt... sen upptäckte det tackochlov att det bara var blindtarmen, så nu är han opererad! Men blindtarmen han spricka innan de opererade, så han är en ynklig liten tvååring just nu.

Julafton var bra, tills maken pratade med sin bästa kompis på juldagen, och det visade sig att bästa kompisens pappa fått hjärtatack och dött på julaftons förmiddag...
    God Jävla jul!

Och jag mår toppen förutom ett järnvärde som ligger på 102.. hoppas det går upp för jag somnar jämt nu på soffan! Men jag kör traktor som en gudinna och skottar så snön sprutar, KVINNOR kan!!

Hoppas ni alla andra har det toppen och efter nyår ska jag hinna sitta här mera, för jag saknar er!!!

Gott nytt år och massor av kramar fårn ett snöigt Kittelfjäll!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...