Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Sonja68 skrev 2010-01-21 09:03:02 följande:
    Fjällis; jag är stum av beundran! Din uppfinningsrikedom ang. vad man kan hitta på att göra med puckade människor är fenomenal

Långvarig träning

Har jobbat med GALNA vansinniga knäppa turister i hela mitt yrkesverksamma liv, och då kan man bara le, för helvete le, när de mest underliga saker hoppar ur deras munnar, men fantasin kan man använda till mycket

• Fjällbruttan

BF är 29 april... fast jag ahr aldrig gått tiden ut, brukar leverera mellan v.37och 38..
    så vi får se om jag klarar påsk, vilket maken hoppas på, det är liiiiiite mycket jobb då!
    Men det var ju han som laddade och sköt så det är inte mitt fel

• Fjällbruttan

Tjing alla tossiga damer
    Ni är ju inte riktigt kloka idag så jag känner mig som jag hamnat i rätt sällskap

Blomman, vänligen inboxa mig omedelbums ang. släktförhållanden!!
    Herregud, jag blir ju supernyfiken, det är i så fall maken som är släkt, jag är ju inflyttad, och mina linjer går inte ihop med några häruppe innan 1400-talet....
    Så risken för inavel är nog minimal

Ankan, hoppas du får PC sm bums tar bort SD, här har smärtan lättat med SD försvinner nog först med nästa kur, fast jag tar det ju så lugnt just nu så jag känner knappt nåt ändå

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-21 15:57:48 följande:
    Bruttan, jo jag vet. Det är väl snartast så att våra respektive SKULLE kunna varit släkt, eller att ni vet vilka hmin sambos släktingar är. Fast man gifts ju in med sin släkt så OM de skulle vara släkt så tänkaer jag ha dig som min släktfrände också. Så det så!Fast jag har glömt vad de hette, släktingarna. *ringer och frågar sambon*

Adopterar dig raskt som släkting vare sig du är ingift eller inte
    Skiter fullständigt i om jag är ingift också!!

Förresten, adopterar hela gänget i tråden som min släkt, ni är ju min utökade familj

• Fjällbruttan

Nu kad jad indde ends pjata!!!

gravidnästäppa räckte tydligen inte, stortjöt i soffan oh höll konstant handen på Saga som låg bredvd mig och tjuvsov (skönt så jag hann se programmet) och är så innerligt innerligt tacksam att läkarna hann stoppa upp allt med henne, hon höll på att komma i v24+2...
    Allt de gjorde med intuberingar osv fick vi info om hur det skulle gå till...
    Phu, tack gode gud att jag fick ha kvar henne i magen!!!

Och ytterligare ett tack till vår heer för att syrrans små som kom i v.28 har klarat sig galant!!

tack i alla fall för tips om ett bra program!!

nu ska vi äta en något sen middag, korvgryta blir det här...

• Fjällbruttan

Hej!
    Tittar bara in en snabbis, vi ska på begravning i eftermiddag, makens bästa kompis pappa dog ju på julafton...
    Så idag gen-repar vi och nästa fredag är det dags för svärmor...
    Jag har ont i magen!

Kram

• Fjällbruttan

Hallå!!

Det gick jättebra igår, fin begravning, god köttsoppa och smarrig bakelse till efterrätt ch så en omrondering av pengarna som gått till "samisk minnesfond för bevarandet av renen" (långt och mystiskt )
    Familjen ville nämligen ha ett bårtäcke, det fanns inte i vår kyrka, så samebyn tog beslutet att alla pengar som kom in till den fonden skulle gå till ett bårtäcke, ett jättevackert har sytts upp av en kvinna som bott här och är slöjdare och täcket är nu skänkt till vår kyrka, superbra tycker jag!

Idag har jag bakat allt till svärmors begravning och för första gången i mitt liv tyckt illa om att baka.... känns konstigt!

Nu ska jag och lilla Vild snart klä oss och fara på makens jobboch äta middag där, och så kommer några kompisar dit med
    sen fortsätter han sin kväll i pistmaskin och jag och lilla vild ska dega i soffan! 

• Fjällbruttan

Grattis Villemoa, och så håller jag tummarna för ett dunderstarkt + åt dig och alla andra som vill ha det

• Fjällbruttan

ÅHHHH:: glömde ju!!

När vi kom ut från minnesstuden till bilen så blinkade våra mobiler....

Bästa L har äntligen klämt ut en Axel!! Vi har ju bara väntat i en vecka
    Allt har gått bra och de mår bra!

Ett bra slut på dagen!!

• Fjällbruttan

Hej

Idag har jag haft kul!!
    jag har betalat ut löner från maken´s företag(första gången... alltså går det bättre och bättre )och det var skoj!! Tom. jag fick lön!!

Sen har jag ruschat på lite så skrivaren glöder nu... sak göra årsbokslut imorgon och allt jag skulle gjort i veckan när jag var sjuk klämde jag in några timmar idag, men nu är det klart!

Och nu ska jag roa mig med att skriva en saftig faktura
    Lite roar en elak fjälltant

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...