Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hej!!

Jag som just tänkt ut ett bra svar till Daa... så kommer Blomman och gör som vanligt, säger allt som behöver sägas WORD!!

Efter mitt MA tog det flera månader innan jag kunde se mensen som nåt normalt... och då hade vi inte försökt bli med barn utan en sprucken kondom ställde till det... och samtidigt som jag var lite glad över MA, för att jag ätit forsterskadande mediciner vid tillfället, så gjorde det för jävla ont i alla fall! Och dt Ninnis skriver är också jättesant, men det är f-n inte lätt att låta bli att tänka...

Blomman, förstår precis vad du menar med egen sfär... Jag älskar mornanrna när mannen väckt barnen och skicka iväg dem åt respektive håll, jag får sova som ajg vill, gå upp och det är tyst... skita ifred:-9 Annars är det alltid nån som rycker i dörren eller sitter på en pall nedanför toastolen och talar om hur duktig mamma är som bajsar...

Leksi, härligt med UL, vi ska göra det på torsdag
    Vill höra allt om hur det gick för er!

Jag har varit duktig idag! Bokfört, fakturerat, annonserat och skickat bokningsbekräftelser INNAN jag tittade in här!
    men jag måste ha doftljus vid datorn, vi har jord en bit under huset (alltså ingen källare) och vid viss väderlek slår en hyperäcklig jorddoft in... uäck!!!

Men jag myser i mitt pyntade hus, jag jobbar ju tre helger i rad nu så därför fixad evi det stora i helgen

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-23 13:06:50 följande:
    Så länge min svärmor inte sitter nedanför toan och berömmer mig när jag bajsar får jag kanske vara nöjd.

Lilla vilds bästa kompis är ändå bäst, på tvååringars vis talar hon glatt om för alla att hennes pappa minsann är jätteduktig för han kan bajsa och torkar sig själv

• Fjällbruttan

Måste nog förtydliga mig... det är lilla vild som sitter på pallen och berömmer mig
    Hon vill gärna ha koll på mamma när vi är ensamma hemma...
    Alla andra skulle åkt ut med huvudet före
    fast de äldre döttrarna vill ALLTID nåt då jag går på toa så de skriker genom dörren... eller när man pratar i telefon... de kan var tysta i fem timmar, men ringer det så nog komer de på något som de bara MÅSTE ha svar på bums!

• Fjällbruttan

Så underbart gulligt!!!

Sonja68 skrev 2009-11-23 13:59:09 följande:
     "Hej mamma! Jag kommer hit istället och bajsar, så kan vi prata litegrann" 4½ år... härlig ålder ♥

Blomman, jag  scrollade inte!! Kul att läsa om sonen och jag gillar din inställning till sport!

Leksi, hur gick UL:et??

Lanovia, vad skönt att du ser fram emot aurora! Det är toppen at tfå se förlossningen innan, då vet man vad alla manicker är till, bara det underlättar

Kramen till alla, nu ska jag gå och göra nudelwok med kyckling...

• Fjällbruttan

Morr´n
    Tidig morgon för mig.. lilla vild är hemma så nu går bompa och vi myser mest

Pumpkin, om magen växer så sluta oroa dig! Jag har rasat i vikt alla mina grav, ffa för att jag åt nyttigare, vilket du uppenbart gör nu också, även om du fuskar lite(vem gör inte det?). Det du kan hålla koll på är järnvärdet så det inte sjunker för mycket.

Bebisen snor allt den behöver av mamma och det funkar även om man bara äter mackor... Syrran mådde ju så illa att on bara fick i sig en macka då och då med tvillingtjejerna, så henne tog de prover på och alla värden var bra i alla fall

Leksi, härligt med ultraljud!! Längtar efter vårat i morgon, jag vill kolla om det är en tjej därinne, som jag är helt säker på, men maken tvekar... vi får se om det ens går..och om vi gör det.

Lanovia, jag avundas dig blyger lite... verkar som den här bebben kommer bli som sina systrar.... de hoppade i sängen redan i magen! 
    Varenda gång jag la mig började magen att studsa! Var precis som de sa:-Haha, nu kan vi hoppa!!!
    Var tom så ärkeaset bad mig att inte ligga nära honom när vi skulle sova, han blev störd!!! Määäähhh.. vad tror du jag är då??? Morrar fortfarande!

Förövrigt platsar jag lätt i Blommans företag med gråterskor... ännu mer nu, bölar konstant! För allt och ingenting....

Toppen med bra aurorasamtal förresten, visst är de underbra barnmorskor!

Kram till alla!!

• Fjällbruttan

Pssst Sonja, jag är inte missunsam, men AVUNDSJUK!!!!
    Vill också ha sån behandling!!

Lymfan är ju förresten alla de där körtlarna som sitter i nacken och ljumskar och armhålor och tar hand om kroppsligt skit...
    Lymfdränage är rätt vanligt vid massage för att få bort skit så musklerna ska må bättre..kan ju var så att du har nåt jox i kroppen.
    Kolla runt lite och se vad det finns för metoder och vad som passar dig och DIN Plånbok, kanske du hittar nåt värt att pröva.

• Fjällbruttan

Sonja: att ditt lymfsystem jobbar för högtryck efter svinsjukan är säkert rätt, lymfan ska ta hand om infektioner, bakterier osv, är därför körtlarna sväller när man är sjuk, kan kännas som knölar i nacken hos småbarn ex. Men om du funderar på om du är matintoleran är det enklare och billigare att pröva att ta bort de produkter som misstänks i 6 månader och se om du blir piggare...

Laktos kan man för övrigt vara känslig emot, men inte gluten, antingen tål du det eller inte! Och det går att testa på vårdcentralen båda två med blodprov.
    Att man kan leva med båda intoleranserna är sant och faktiskt må blä, men inte bli superdålig är vanligare än man tror, så därför tror jag ibland att hälsoföretag hakar på det och försöker sälja på kunder dyra produkter ... och proverna går ju att ta på VC.

En nyfiken fråga, sa du till henne att ni haft bacon-sjuka?
    Blir lite nyfiken på om hon spelar på det...

• Fjällbruttan

Hmmm... om man är någotsånär kunnig i anatomi så vet man att lymfan reagerar vid infektioner... (jag läste ju det när jag utbildade mig till massageterapeut, anatomi alltså..) Låter lite som hon ville sälja på dig lite extra!
    MEN, det kan ligga nåt i det hon sa om överkänslighet, man kan reagera med en förlamande trötthet, men det går som sagt att ta prover på VC... är nog billigast att börja där i alla fall..

Att du är ap-trött nu kan ju också bero på svininfluensa och mörker... vi har ju ite så många ljusa timmar just nu. Vad det kan bero på annars vet jag inte...

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-11-25 10:15:47 följande:
    Sen blev jag rekommenderad av en kollega som är jätteinsatt i hälsa och alternativ medicin och sånt, att gå till en här på orten som är VERKLIGEN seriös och duktig, som har jättegott rykte här och är en sorts läromästare till alla andra som håller på. Han har hjälpt otroligt många, det vet jag. Han håller på med chiropraktik, kinesologi, och lite annat till och med sjukvården här i stan hänvisar till honom ibland.Där kan man göra en "balansering" och få reda på ev. obalanser i kroppen och hela systemet. Ens svaga punkter liksom. Så man vet VAR man ska börja sätta in insatserna. Kan kanske vara nå't!

Det skulle jag satsa på! Kinesologi är fantastiskt!! Och jag gillar att bli rekomenderad att gå till nån, för då vet jag att den som rekomenderar är nöjd.
    Hoppas det löser sig till nåt bra!

Kram

• Fjällbruttan

Har för övrigt konsterat att jag är stendum!!!
    har fått påminnelse på två räkningar som jag VET att jag betalat!!
    Kollade och såg att jodå, jag har lagt in dem med rätt datum och allt, men glömt godkänna dem!!!!
    Jävla pucko man är!! Nu får jag avgifter bara för det... aaaarrrggghhh!!!

Hmmm..kanske måste skylla på att lilla vild började rita på väggen eller nåt.... suck..

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...