Hej Iselle,
Jag bakade ett gäng liknande chokladmoussetårtor (fast utan hallonfyllningen) till en catering i höstas. När det blev en tårta över frös jag in den och tog fram två veckor senare och bjöd mina egna gäster på hemma. Det var inget fel på tårtan alls. Kanske att tårtbottnen blev lite segare (moussen mjukar upp bottnen lite), men det var bara gott.
Det jag rekommenderar dig att göra är att baka tårtbottnarna separat och frysa in, vilket du kan göra minst två veckor innan. Sedan tinar du dem och gör klart tårtorna med moussen en vecka innan och fryser in hela tårtorna. Det viktigaste är att du ser till att förpacka tårtan ordentligt i frysen så att den inte blir frostskadad. Packa in i både folie och plast så att det blir lufttät. Ta också ut dem i god tid före middagen. Du kan gott ta ut dem till kylen ett dygn innan. Så länge de står kallt håller de formen.
Om du däremot gilla mint och vit choklad får du hålla utkik efter ett nytt recept i boken som borde finnas i butik i nästa vecka. Där står också fler praktiska tips för den som planerar att göra det mesta själv.
Lycka till!
Hälsningar
Christin Blomberg