• April 99

Efterlysning:fryst choklad och hallonmoussetårta som var i en bröllopstidgning!!!!!

Vi hade hittat vår perfekta bröllopstårta som vi kan göra själva.Receptet var i en bröllopstidning men nu hittar jag den ingenstans!!!!

Den var en bröllopstidning jag köpt under sommaren/tidig höst.Det var i ett repotage om ett brudpar då hon var kock och hade fixat all mat själv(eller nått sådan) så de var flera recept.

Någon som vet vilken tidning jag menar(så jag kan söka på nätet) eller som kan ge mig receptet så vore vi oerhört tacksam!

• Svar på tråden Efterlysning:fryst choklad och hallonmoussetårta som var i en bröllopstidgning!!!!!
  • April 99

iselle..ja gör det!!!!
    många moment, men inte sååå avancerade och framför allt att man kan göra dem någon dag innan och ha dem helt färdiga i frysen känns kanon!

• kaksmulan

ingen som vet om man kan hitta en bild på tårtan någonstanns lät intressant men skulle gärna se hur den ser ut

• kaksmulan

Tausen: Den tårtan såg härlig ut, både jag o hjärtat gillar vitchocklad så det va ju oxå en bra ide

• Tausen

ja jag gillar att den är vit, känns bröllop och mina m2b äter inte marspian..så kan man dekorera som man vill. ska prova den till helgen.

• kaksmulan

Tausen: hoppas det går bra och låt oss veta hur det gick *nyfiken*

• Iselle

Jag bakade tårtan igår. Det står i frysen nu och ser supergod ut. Det tog faktiskt inte så lång tid att baka den men det var väldigt många moment så det gick åt väldigt många skålar och kastruller. Den såg riktigt snygg ut. Snyggare än på bilden faktiskt, för min blev högre. Däremot ska man nog inte provbaka den alltför många gånger om man vill komma i klänningen till sommare. En enda tårta innehåller ju 8,5dl grädde! Återkommer när den är provsmakad, men jag tjuvsmakade lite på mousserna och hallonmoussen smakade helt fantastiskt! Någon som har någon bra idé om något annat än hallon och blommor man kan dekorera den med?

• Sundance

Förresten, tror ni den blir lika god med jordgubbar? Vi har egentligen rött, vitt och grått som tema och det hade varit snyggt att ha tårtan mer åt det röda hållet. Om man tänker på dekorationer och så.

• Iselle

Jag ska ta en bild och lägga ut i mitt galleri när jag tar fram den ur frysen. Klart det måste funka med jordgubbar. Hallon var supergott. Du kanske kan ha i lite hushållsfärg i moussen?

Svar på tråden Efterlysning:fryst choklad och hallonmoussetårta som var i en bröllopstidgning!!!!!