• KatjaB

Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?

Fler än jag som såg frieriet på Idol nyss?

Kul att höra hur ni andra tänker, romantiskt eller för mycket amerikansk basebollmatch över det?

Skoj att höra vad andra tycker
    Själv tycker jag ju nuförtiden att det alltid är kul att höra om frierier, men tycker nog han skulle ha sagt lite mer fina ord till henne istället för att visa fula bilder när hon bränt näsan, hehe

• Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?
  • dreamlife

Min sambo sa med en gång: Hade jag gjort så hade du sagt nej bara föra att göra något oväntat.
    Och ack vad rätt han har. Jag hade blivit rent av arg och sagt nej bara på jäkelska!!
    Vill inte dela den känslan med någon mer än min älskade.
    Men Andreas gjorde säkert rätt.
    Det är ju han som vet om Rebecca uppskattar ett sådant tilltag och då kan jag tycka att det är både okej och lite fräckt.
    I vilket fall som....GRATTIS till er båda!!!

• Cornellia

Nu har jag inte sett "idol-frieriet" men jag håller alltid på att dö av jag skäms så för dom som inte har vett att göra det.

Det är så otroligt pinsamt med offentliga frierier att jag bara vill krypa in under en sten. Tur att jag inte såg det.

• polkadots

Varför är det så pinsamt att se andra fria offentligt? Jag hatar att stå i rampljuset och skulle uppleva det som otroligt pinsamt att själv vara i den sitsen, men jag förstår inte varför det är pinsamt att andra gör så?

Cornellia skrev 2009-11-03 14:44:56 följande:
    Nu har jag inte sett "idol-frieriet" men jag håller alltid på att dö av jag skäms så för dom som inte har vett att göra det. Det är så otroligt pinsamt med offentliga frierier att jag bara vill krypa in under en sten. Tur att jag inte såg det.
  • Humlan66

Andreas och Rebecca skrev 2009-11-03 10:15:39 följande:

Ingen fara. Det är helt rätt att man får räkna med det.Vi hade gärna tagit en resa till Vegas, men absolut inte för att gifta oss där. =)Nu fick vi ingen sådan, men vi fick däremot en Idolfredag på bästa tänkbara platserna (även om jag själv inte kommer ihåg särskilt mycket av sändningen), och bara det är ju rätt bra! =)Så, tack till er som gratulerar, och till er som är neggo, fortsätt vara det om det är vad som får er att må bra! =)
    vad roligt att ni dyker upp här . jag såg som sagt själva frieriet och nog kom det en tår allt ;)

Gratulerar
  • KatjaB
    polkadots skrev 2009-11-03 15:21:30 följande:
    Varför är det så pinsamt att se andra fria offentligt? Jag hatar att stå i rampljuset och skulle uppleva det som otroligt pinsamt att själv vara i den sitsen, men jag förstår inte varför det är pinsamt att andra gör så?
    Nej jag vet inte, det är väl olika som man är som person men jag själv är ju inte offentliga kärleksförklaringar-typen helt enkelt. Hade en kille en gång i tiden som skulle vara så förbannat envis med att komma med smöriga kärleksförklaringar som kändes som att han sett det på film och trodde sig vara superromantisk. För mig blev det mest bara jobbigt och kände mig taskig som stod där och skämdes över hans översvallande försök.
    Inte så att man inte kan gå hand i hand, visa att man tycker om varandra och så, men det kan bara bli för mycket och då skäms jag å allas vägnar
  • justagirl
    miaik skrev 2009-10-30 21:53:45 följande:
    Jepp, pojkvän/fästman.. :) Vet att det kommer från USA men ingen aning om var jag snappade upp det.Tyckte det var sjukt gulligt och sen dess har det blivit det jag kallar honom, min hubby alltså :)
    Är det inte slang för "husband"?
  • Mrs Opp

Jo, du har rätt! Hubby ÄR slang för husband.

justagirl skrev 2009-11-03 18:20:59 följande:
    Är det inte slang för "husband"?
  • tingeling11

De va såååååå romantiskt !!!

• Besservvisser
    tingeling11 skrev 2009-11-03 19:56:52 följande:
    De va såååååå romantiskt !!!
    Är lite osäker vad 'de va' betyder!
  • Andreas och Rebecca

Blomz: Jag såg det här klippet på youtube:

och tyckte att det var kanonromantiskt och roligt. Jag chansade och skickade ett mail till produktionsbolaget, och frågade om att köpa reklamtid. Efter ett par månader hörde de av sig och ville eventuellt göra något av det i en fredagsfinal... och efter en del planering fram och tillbaka så blev det så. =)
    Anledningen till att det blev just Idol, är för att vi båda två har det som favoritprogram jämte Lyxfällan och Grannfejden, men de programmen kändes inte så passande! =)

• Tausen

Rebecka: Anade du ingenting eller hade han förvarant på nåt vis??

• Andreas och Rebecca

Tausen: Nej jag anade ingenting. Men de senaste 3 dagarna hade han varit ovanligt klängig och needy ;)

I efterhand känns det lite fånigt att jag gick på att vi hade vunnit så bra platser ;)

• Chris24

Åh! Kul att ni är här inne! Welcome!

Jag tyckte det var stört skönt frieri, Idol eller inte, tanken som räknas och kärleken
    Sen får folk såklart tycka vad dem vill, jag tyckte du var modig! haha..

Önskar er alla lycka i framtiden o hoppas ni får världens finaste bröllop!

Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?