• KatjaB

Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?

Fler än jag som såg frieriet på Idol nyss?

Kul att höra hur ni andra tänker, romantiskt eller för mycket amerikansk basebollmatch över det?

Skoj att höra vad andra tycker
    Själv tycker jag ju nuförtiden att det alltid är kul att höra om frierier, men tycker nog han skulle ha sagt lite mer fina ord till henne istället för att visa fula bilder när hon bränt näsan, hehe

• Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?
  • Besservvisser

Nu skulle jag aldrig titta på Idol (kanske om jag vore död....), men vad pinsamt.

• Sebastiána

Jag hade inte velat bli friad till på det sättet.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-02 15:10:53 följande:
    jag bölade iaf (och jag är inte lättörd)! Lycka till!
    Jag bölade också, och jag är lättrörd. Och blev som sagt lättad att hon sa ja!

(har ni sett det där you tube klippet när hon bara rusar därifrån? Man vill ju bara avlida för bådas skull!)
  • Tausen

Grattis!!
    Andreas och Rebecca skrev 2009-11-02 15:05:11 följande:

Hej!Vi tyckte att det var roligt och romantiskt, och det handlade ju faktiskt om att gå ner på knä vid det minst tippade tillfället, vilket både jag och Becca tyckte att jag lyckades med.Jag har förståelse för om vissa människor vill att ett frieri ska vara mer intimt och bara mellan fyra ögon, och den tanken hade också slagit mig.Dock fyllde detta frieri flera "funktioner", bland annat 100% överaskningsfaktor, plus att vi behövde inte berätta för folk att vi hade förlovat oss. =)Vissa säger att "stackarn hade ingen möjlighet att säga nej inför alla människor", och nä det hade ju kanske varit svårt, men å andra sidan så om hade vårt förhållande varit i ett sådant stadie att det eventuellt finns en liten risk att hon skulle säga nej, så hade jag ju adrig i livet valt att fria inför 2.5 miljoner människor.Haha, det hade ju sett ut... Nä, hörni, vi är lyckligare än någonsin och längtar efter vårt bröllop, och kommer antagligen hänga här en hel del!Och for the record- vi fick ingen resa till Vegas... men vem vill gifta sig där, när man kan få en svenskt kyrkobröllop på sommaren? =)(och KatjaB: Jag hade 25 sekunder på mig... det fick gå rätt fort i början!=))// Andreas & Rebecca
  • iregnet2010

nu såg jag inte frieriet men ryser ändå av välbehag för er skull..Såå mysigt. Kul att ni även har bildbevis och har något ni kan visa för barn och barnbarn -välkommen till BT förresten !

Hej!Vi tyckte att det var roligt och romantiskt, och det handlade ju faktiskt om att gå ner på knä vid det minst tippade tillfället, vilket både jag och Becca tyckte att jag lyckades med.Jag har förståelse för om vissa människor vill att ett frieri ska vara mer intimt och bara mellan fyra ögon, och den tanken hade också slagit mig.Dock fyllde detta frieri flera "funktioner", bland annat 100% överaskningsfaktor, plus att vi behövde inte berätta för folk att vi hade förlovat oss. =)Vissa säger att "stackarn hade ingen möjlighet att säga nej inför alla människor", och nä det hade ju kanske varit svårt, men å andra sidan så om hade vårt förhållande varit i ett sådant stadie att det eventuellt finns en liten risk att hon skulle säga nej, så hade jag ju adrig i livet valt att fria inför 2.5 miljoner människor.Haha, det hade ju sett ut... Nä, hörni, vi är lyckligare än någonsin och längtar efter vårt bröllop, och kommer antagligen hänga här en hel del!Och for the record- vi fick ingen resa till Vegas... men vem vill gifta sig där, när man kan få en svenskt kyrkobröllop på sommaren? =)(och KatjaB: Jag hade 25 sekunder på mig... det fick gå rätt fort i början!=))// Andreas & Rebecca
  • KatjaB

Grattis, och självklart var det ju inte meningen att trampa på några tår. Är man med i officiella sammanhang så får man ju dock räkna med att det blir omtalat
    Tror nog inte heller att hon hade sagt nej, vem vill fria iallafall man inte har ett hum om vad partnern skulle kunna tänkas svara?
    Tyckte det lät som att ni skulle få er i vegas, men han sa det så snabbt så jag hann inte riktigt uppfatta det.
    Stort grattis hursomhelst och lycka till med alla planer!
  • KatjaB

ifall, inte iallafall.. *trött*

• Andreas och Rebecca

Ingen fara. Det är helt rätt att man får räkna med det.

Vi hade gärna tagit en resa till Vegas, men absolut inte för att gifta oss där. =)
    Nu fick vi ingen sådan, men vi fick däremot en Idolfredag på bästa tänkbara platserna (även om jag själv inte kommer ihåg särskilt mycket av sändningen), och bara det är ju rätt bra! =)

Så, tack till er som gratulerar, och till er som är neggo, fortsätt vara det om det är vad som får er att må bra! =)

• polkadots

Andreas och Rebecca: Vad kul att ni dök upp här :) Och härligt att höra att ni båda tycker att det är jättelyckat! Grattis grattis

• blomz

Andreas och Rebecca -
    Jag såg det på direktsändningen och tycker i alla fall att det var gulligt och modigt gjort.
    Kul att du Andreas hade gjort det lite personligt och visade upp lite kort på Rebecca :)

Hur kom du på idén och skickade du bara in ett mail till tv4 och bad om att få fria?
    Jag trodde aldrig tv4 skulle gå med på att göra något sånt, för då brukar det bli "stormning" och fler vill göra samma sak.

Grattis hur som helst och lycka till!

Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?