• KatjaB

Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?

Fler än jag som såg frieriet på Idol nyss?

Kul att höra hur ni andra tänker, romantiskt eller för mycket amerikansk basebollmatch över det?

Skoj att höra vad andra tycker
    Själv tycker jag ju nuförtiden att det alltid är kul att höra om frierier, men tycker nog han skulle ha sagt lite mer fina ord till henne istället för att visa fula bilder när hon bränt näsan, hehe

• Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?
  • Allez

Jag hade inte föredragit den sortens frieri men jag hoppas att det var precis vad den tjejen drömde om.

Tårarna srömmade dock till här.

Jag trodde jag var lite smart när jag räknade ut att hubby var en slags förkortning av husband. Tydligen var jag inte så smart. Dock fick jag lära mig något nytt idag.

• Ajdoo

bara ett litet tillagg,

Hubby e "smeknamn" for Husband, eller Hubby-to-be for fastman. :)

• JuliaAmalia

Är lite kluven. Skulle aldrig velat ha ett frieri på det sättet och kan hålla med om att det känns lite tacky med Idol och så (kanske hade känts bättre i ett annat program?), men samtidigt lite roligt. De kanske är ett par som inte är så himla snuttigulligt och romantiskt och då var det ju ett kul sätt att fria på, och väldigt modigt gjort!

• polkadots

Jag personligen är inget fan av stora offentliga frierier, tycker också att det känns lite pinsamt... Men som sagt, är de båda glada och lyckliga så är ju allt okej! Fast tänk om hon svarade ja för att hon kände sig tvungen?

• Tausen

Jag hoppas och tror att han känner sin tjej tillräckligt för att veta om just hon skulle uppskatta ett sånt frieri faktiskt. Så utgår jag från det så var det ju romantiskt, även om det kanske inte varit vad jag önskat :)

• tågjäntan

Jag vet inte vad jag ska tänka om det. Men det känns lite amerikanskt. Där ska det vara så annorlunda, eller fräckt som möjligt.
    Fast jag tyckte att tanken, upplägget var gulligt - hur hon än ser ut, vilket humör hon än är på osv så älskar han henne. Det tyckte jag var en fin kärleksförklaring.

• BrideBecks

Tyckte det var lite roligt när man insåg att han snart skulle fria men jag hade aldrig velat att min blivande hade friat offentligt! Jag tycker det är en del mellan oss två. Men de kommer säkert skratta åt minnet på ålderns höst "Tänk att du friade i tv!"

• KatjaB

Fick de förresten inte en resa till vegas för att gifta sig där av Idol? Eller fatta jag fel?

• Andreas och Rebecca

Hej!

Vi tyckte att det var roligt och romantiskt, och det handlade ju faktiskt om att gå ner på knä vid det minst tippade tillfället, vilket både jag och Becca tyckte att jag lyckades med.

Jag har förståelse för om vissa människor vill att ett frieri ska vara mer intimt och bara mellan fyra ögon, och den tanken hade också slagit mig.
    Dock fyllde detta frieri flera "funktioner", bland annat 100% överaskningsfaktor, plus att vi behövde inte berätta för folk att vi hade förlovat oss. =)

Vissa säger att "stackarn hade ingen möjlighet att säga nej inför alla människor", och nä det hade ju kanske varit svårt, men å andra sidan så om hade vårt förhållande varit i ett sådant stadie att det eventuellt finns en liten risk att hon skulle säga nej, så hade jag ju adrig i livet valt att fria inför 2.5 miljoner människor.
    Haha, det hade ju sett ut...

Nä, hörni, vi är lyckligare än någonsin och längtar efter vårt bröllop, och kommer antagligen hänga här en hel del!

Och for the record- vi fick ingen resa till Vegas... men vem vill gifta sig där, när man kan få en svenskt kyrkobröllop på sommaren? =)

(och KatjaB: Jag hade 25 sekunder på mig... det fick gå rätt fort i början!=))

// Andreas & Rebecca

• nennesjuttioåtta

jag bölade iaf (och jag är inte lättörd)! Lycka till!

Svar på tråden Frieriet på Idol -romantiskt eller fantasilöst?