• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

FREEEEDAAAAG!

Och ja, ingen tur till BB för mig än. Men idag är det "bara" en vecka kvar till BF Försökte med färdknäpp igår, men utan effekt

AM: Snygga och rejäla stolar! Dessa ska nog inte gå sönder så lätt Fast nu vet ju inte jag vilken typ av fester som ni brukar ha, förstås

Varma mackor med stekta kantareller på är min favorit, Liten. Mumsigt värre!

Vickan m.fl: Blir det tråddejt någonstans i eran trakt får jag också komma, det är ju inte så värst långt för mig att åka dit

Funderar på vad jag ska hitta på idag... I stort sett hela lägenheten är städad, har röjt på de ställen jag orkar. Har extrarummet, förrådet och fyra garderober kvar att röja, men det orkar jag inte ta tag i nu (kanske nästa vecka, när jag kan få litet förstärkning...) Kanske skulle ta och baka något???

• nennesjuttioåtta

hjääälp!
    Jag och P har bjudit hem ett par på sushi ikväll. Men för att inte behöva tömma hushålskonto på rå fisk och ris så undrar jag: kan vi bjuda på något annat till förrätt och VAD i så fall. Kanske inte passar med förrätt innan sushin men va fan. Eller också köper vi 4 påsar dillchips.
    Tänkte avsluta med Telis amaretto-efterrätt

• viktualia

Nenne - just nu är jag mest sugen på nåt varmt... nån soppa kanske med lite mer substans än misosoppa?!? Kanske med glasnudlar i?

• muggles

Aha!

Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blaj

FREEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

• muggles

FREEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blaj Blaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blajBlaj blaj blaj blaj

• muggles

Oki, då är jag med igen... Är man programmerare så kan man lista ut hur de har gjort

• viktualia

nenne - några förslag:
    Kokosmjölksoppa med skaldjur:
    www.alltommat.se/recept/kokosmj%C3%B6lkssoppa-9180/

Kycklingvariant:
    www.alltommat.se/recept/kyckling-och-nudelsoppa-9418/

Eller nån thaivariant med chilibröd till
    www.arla.se/Default____17653.aspx

- den sista varianten kändes rätt mycket förrätt, men man blir ändå lite mätt när det är både sötpotatis och nudlar i.... grubblade Vickan...

... som nu drar till barnmorskan.. ses!

• muggles

gosnosen: hur går det med känningarna - har du några?

Vickan: det är väl roligt med aktivitet i magen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter