• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Usch! Blivande, jag avskyr "mellan hopp och förtvivlan"! och vi har ju inte ens bestämt oss än! Om vi ens ska idas hoppas eller så alltså...

Jag önskar så hett och innerligt att alla som nu står i detta , Nenne, du, Gosnosen och hela bunten ska få så plussetiva hopp-resultat att det bara blir värsta livsbejakande hopp-boosten i hela tråden!

• Telis

nenne, snikigt att kasta sig över Härjedalen när Snaily är nere i Stockholm.

• Blivande fru L

Tack sötisar! Hopp hopp hopp på alla andra som kämpar också!

En livsbejakande plussetiv hopp-boosttråd, det låter bra!

• nennesjuttioåtta

Fru L
    grattis till nedreglering! Skönt att allt flutit på hittills! Vi kanske ruvar samtidigt då? Jag har FET om 3 veckor ca.

Telis
    kaminen eldas i nästan varje kväll. Skitmysigt! Så himla långt är det inte hit. Boka in en helg i vår, då kan du ju åka några åk kanske? Vet du, vi har lika långt till er som ni har till oss.

• nennesjuttioåtta

telis
    I KNOW! Det kallas strategi på hög nivå!

• Telis

Näru, försök inte, det vet väl alla att det är längre från Stockholm till Norrland än från Norrland till Stockholm.

• Blivande fru L

Nenne
    Jepp, det verkar bli samruvning i tråden. Det blir ÄP och ET vecka 47 för mig. Jag har börjat boa äggkorgen. Har du?

• passionsblomman

Telis, JAG är iallafall helt och fullständigt fångad i den mörka chokladens förföriska famn.

Den kan blandas med mjölk och drickas varm med vispgrädde,, likaväl som rullas till tryfflar eller göras till skal för god körsbärslikör eller klickas på en pepparkaka. Lika bra går det att vispa ihop en chokladpuddinge eller röra samman en kaka.

Den är god med syrligt som lingon eller med sött som hallon, mint eller apelsin spelar heller ingen roll och med mandelmassa blir det också bra...

Man kan göra den het med chili eller salt med lakrits. Det är ju helt fantastikst när man tänker efter!

• Lapinette

passionsblomman ... mmmmmm... låter helt underbart!

• Blivande fru L

Om jag får klaga lite på resorna till och från sjukhuset där vi gör IVF:en vill jag gärna göra det nu. Here it goes.

Jag ska på UL i storstan två gånger nästa vecka. Det betyder två hela dagar borta från jobbet. Dessutom måste jag bo på hotell en natt eftersom det inte fanns plats på flyget rätt morgon så jag måste flyga kvällen innan. Summa: 8736 svenska kronor (837 euro). Jag får resorna ersatta men måste ligga ute med pengarna i några veckor först. Morr!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter