• Svar på tråden Tantvarning6
  • dfk

Aleta och Mittiprick, det låter häftigt med opera!

Fjosok, rosa bakelser låter fint!

Daa, hoppas att du snart mår lite bättre!

Fjällbruttan, vad fint att ni finns där och hjälper och stöttar. Jag skulle också bli väldigt glad över att få en sådan förfrågan.
    Hon litar på dig!

Cantaton, roligt att få höra hur det går för din pappa.

Hoppas det är bra med er alla. Slänger ut lite kramar!

• Fjosok

En av urbakelserna har jag ju som avatar här

• Bobou

Du visar väl när du är klar?

På tal om avatar... Såg Avatar i 3D ikväll.
    Den var väl häftig, men det finns bättre filmer att se, helt ärligt...

Fjosok skrev 2010-01-10 20:21:28 följande:
    En av urbakelserna har jag ju som avatar här
  • Fjosok

Såg Avatar i förra veckan. Mina betyg är som följer om man får sätta betyg 1-5.

Tekniska framsteg: 5
    3D-förstärkning: 5 (upplevelsen var helt sjuk)
    Filmupplevelse : 5 (ja, minst)
    Skådespeleri: 4
    Manus: 1 (som ett Star Trek-avsnitt från 70-talet, typ)

Så ja, den svängde verkligen, men de tekniska bitarna, 3D-upplevelsen och filmupplevelsen totalt var högsta klass.

Vad tyckte du?

• Bobou
    Fjosok skrev 2010-01-10 21:54:47 följande:
    Såg Avatar i förra veckan. Mina betyg är som följer om man får sätta betyg 1-5.Tekniska framsteg: 53D-förstärkning: 5 (upplevelsen var helt sjuk)Filmupplevelse : 5 (ja, minst)Skådespeleri: 4Manus: 1 (som ett Star Trek-avsnitt från 70-talet, typ)Så ja, den svängde verkligen, men de tekniska bitarna, 3D-upplevelsen och filmupplevelsen totalt var högsta klass.Vad tyckte du?
    Ungefär samma sak, men lägg på några ettor för regin (ständigt övertydligheter på amerikanskt manér) och den fullkomliga bristen på trovärdiga karaktärer, så landar vi väl på en trea eller så sammantaget...
    Filmupplevelsen håller jag inte med om. Det var en fantastisk visuell upplevelse, men en filmupplevelse ska vara mer än så. Jag satt bokstavligen och suckade och tog mig för pannan flera gånger under filmen, som när någon levererade en särdeles töntig one-liner, och det bidrog inte till filmupplevelsen.
  • Fjosok

Vill bara säga att James Cameron inte är amerikan utan kanadensare och att filmen nog är en känga mot "amerikanism" i stort. Jag såg såväl paralleller till hur indianer kämpades ner när det begav sig till det pågående kriget i Irak.

Att sedan det var schabloner till miljoner (hehe) a'la Hollywood, ja det håller jag med om. Frågan är om en amerikansk regissör hade vågat vara lika tydlig i sin kritik?

• Cantaton

Jag såg aldrig Avatar i 3D, men det var häftiga miljöer ändå Lite lam handling kanske, men ändå sevärd.

• Bobou
    Fjosok skrev 2010-01-10 23:54:16 följande:
    Vill bara säga att James Cameron inte är amerikan utan kanadensare och att filmen nog är en känga mot "amerikanism" i stort. Jag såg såväl paralleller till hur indianer kämpades ner när det begav sig till det pågående kriget i Irak.Att sedan det var schabloner till miljoner (hehe) a'la Hollywood, ja det håller jag med om. Frågan är om en amerikansk regissör hade vågat vara lika tydlig i sin kritik?
    Fortfarande en Hollywoodfilm... Är inte tydligheten det amerikanska? Jag klagade på det på väg hem, att de liksom ska köra ner det i halsen på en, men min vän M sa: "Tänk på att det är amerikaner som ska se filmen... man måste vara övetydlig för att de ska fatta, och jag tror ändå att många missar kopplingarna" (samma kopplingar som du gjorde, såklart).