• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Daa, jag hoppas att läkarbesöket inte ska ge några negativa besked. Fina tankar till dig.

• Soldemor

Chefen ringde för en stund sedan och tyckte jag kunde åka hem när expeditionstiden är slut. Mm, sådana uppdrag är väl aldrig fel en fredag när solen skiner!
    *jobbar fort undan allt som skall göras*

• Cantaton

Ingen aning. Jag känner mig inte sjuk, bara väldigt illamående och magen gör uppror. Och det jag kräktes upp var liksom inget sånt där vridigt, illasmakande, utan typ vatten (som jag just druckit) och tomatskal (åt tomater till middagen). Inte värre än så... Men jag mådde bra mkt bättre efteråt o kunde somna om igen... vilket var det enda jag ville. Jag är dock inte så säker på att det stadiet är över.. ibland känner jag kväljningarna i halsen...

didis skrev 2010-01-08 10:54:37 följande:
    Skönt. Ja, att sambon är välbehållen menar jag - inte att du mår illa.Är det vinterkräkisen?? (det låter mer harmlöst om man lägger till ett "-is" bakom)
  • Aleta

Daa, jag tänker på dig, bra att du åker iväg på en gång och inte väntar.

• didis

Haha! Som husalferna i Harry Potter! "Dum Dobby som talar illa om folk!" *roliga bilder dyker upp i huvudet med Soldemor som dunkar huvudet i lyktstolpar*

Soldemor skrev 2010-01-08 10:54:00 följande:
    Körde förbi en busshållplats där det stod en man - utan mössa när det var 16-! Vad tänker folk med? Fast det är klart, har man aldrig mössa fast det är kallt, så fryser väl hjärnan permanet...*ger mig själv en örfil för att jag är så elak*
  • Soldemor
    didis skrev 2010-01-08 11:03:53 följande:
    Haha! Som husalferna i Harry Potter! "Dum Dobby som talar illa om folk!" *roliga bilder dyker upp i huvudet med Soldemor som dunkar huvudet i lyktstolpar*
    He, he!
  • MittiPrickBrud

Jag gillar spänsten i den här tråden. Det kastas verkligen mellan ämnena här, högt och lågt, skratt och gråt. Det är en härlig samling tanter här

cantaton, så trist att du mår illa. Det är ngt av det värsta jag vet att kräkas... blä. Brukar du ha problem med magen eller tror du det är ngt tillfälligt? Själv har jag en mage som ibland reagerar med sånt där otyg om jag är stressad eller orolig eller ätit fel...

didis, du är en äkta tant!

blomman så fint att du känner dig bättre idag!!! Att gråta ut lite kan faktiskt vara mk bra!

daa, lycka till hos doktorn. många tankar till dig!

Soldemor, hoppas du får en lång ledig eftermiddag då!

• didis

Nähä. Nu får arbetsveckan vara slut. Tåget hem går vid 15 så jag hinner promenera till stationen och kankse ta en fika med.

Hare bra o trevlig älg!

• Daa
    (ler åt några av inläggen här uppe)

Cantaton: skönt att du hört av sambon. *drar en lättad suck* Hoppas du får må bättre snart.

Förmodad liten infektion blev domen. Liten kur med antibiotika. Surt som tusan att det skulle bli krångel, men nu är allt kollat och jag är omhändertagen. Det enda jag vill nu är att tiden ska flyta på och min kropp ska hämta sig igen.
  • Cantaton

MittiPrick, jag har väldigt sällan problem med mage och illamående, så något är det..

Har precis lyckats få i mig dagens första glas vatten. Så illa är det... Ligger fortfarande i sängen, vilket jag gjort precis hela dagen. Nu är huvudvärken påtaglig.