• laris

Någon mer som känner sig så jäkla barnsugen???

Helt sjukt vad jag är barnsugen!!! Hela min kropp skriker bebis. Kan knappt vänta med att försöka göra barn. Någon mer som känner så?

• Svar på tråden Någon mer som känner sig så jäkla barnsugen???
  • kikel

Här blir det barn så fort vi gift oss det vill vi bägge två. Skulle göra det nu men jag vill vänta tills efter bröllopet. Jobbar som nanny i många år så jag vet vad jag ger mig in i. Dom senaste två åren har jag jobbat med 3 tjejer som nu är 5år och tvilingar på 2. Har precis slutat pågrund av flytt. Saknar dom så mycket..

• JL2b

Här är en till! Och vi håller på med bebisverkstaden för fullt! BIM den 19/10 så då får vi se om vi har lyckats.

• laris

Åh så mysigt! Vi är båda så himla redo och känslan har bara blivit starkare efter juni (då gifte vi oss!) men min man ska operera ryggen efter jul någongång och då vill vi inte försöka förrän det är överstökat.

Men som sagt så kan vi knappt vänta!

JL2b skrev 2009-10-06 19:52:21 följande:
    Här är en till! Och vi håller på med bebisverkstaden för fullt! BIM den 19/10 så då får vi se om vi har lyckats.
  • frupuh2

Vi väntar inte men det blir tyvärr inte alltid så snabbt som man vill. Jobbar för fullt! Och planerar bröllop.

• Mars2010

Jag längtar också!! Efter bröllopet kommer det bli hög aktivitet i sovrummet :)

• Tess80

Här har ni en till som gärna vill få ett till barn! Vi har redan ett barn, han är 5 år nu, men vi vill skaffa syskon också hi hi! Så nu blir kommer vi att "satsa" på det

• lillalyckan

En till här! Är så sugen att det nästan gör ont i livmodern!

Tycker också att jag ser bebisar precis överallt. Och det är bara söta skrattande bebisar, aldrig några som verkar stökiga och skrikiga (det kan ju kanske bero lite på vad jag vill se också...) Tyvärr är mannen min inte lika sugen.  "Men om typ fem år" säger han hela tiden, till saken hör att han har sagt det i över två år redan och riktigt så kan det ju inte funka. Min rationella sida säger åt mig att vänta lite, vill gärna vara gift först, vill gärna plugga lite först men alla mina andra sidor skriker att det är barndags nuuuuuu!!! Vi får väl se vad som händer efter bröllopet... Hur ska jag kunna vänta?

Skönt att se att man inte är ensam

• Duchess
    shakynose skrev 2009-10-06 19:40:10 följande:
    Jag vill egentligen inte ha barn av en massa anledningar, men ibland så tänker jag helt egoistiskt att det kanske är korkat att inte skaffa barn? Jag hade ju gärna blivit en gammal tant med vuxna barn och barnbarn sedan när det är dags för pension... Vill ju inte bli ensam helst. Kanske kan jag adoptera en tonåring sedan någon gång när jag är i 50-årsåldern?
    Jag tycker absolut att man ska försöka bli förälder om man har en stabilitet i vardagen och längtar efter barn. Själv har jag stabilitet men ingen barnlängtan

Jag har också funderat över att det skulle vara trevligt med barnbarn när jag blir äldre. Men det finns ju ingen garanti att jag får barnbarn även om jag får barn, och även om jag har barnbarn så finns det inget som säger att de bor i närheten av mig. De kan lika gärna bo i Australien...
  • maj2010

Vi längtar också jättemycket, båda två! Men vi vill gifta oss först. Nedräkningen pågår...

Tycker mig också se gravida och bebisar överallt och kroppen bara skriker efter att få bli gravid. Men det är väl bara att ge sig till tåls. Drömklänningen hänger i garderoben och jag vill ju gärna komma i den i maj :)

• Aleta

Tack.
    Tyvärr finns det ingen tid att vänta, med tanke på min ålder så är det nu eller aldrig.

nni skrev 2009-10-06 19:49:38 följande:
    Hoppas ni kommer fram till "lösning" och båda känner sig mer nöjda. Kanske om ett tag till?!
Svar på tråden Någon mer som känner sig så jäkla barnsugen???