• Moirie

Måste man ha vita skor?

Äntligen har jag valt klänning men då kommer förstås nästa val...skorna Jag känner mig inte särskilt sugen på att jaga land och rike runt efter ett par vita skor som bara kommer användas en gång. Måste man ha vita skor när man gifter sig? Blir det konstigt med en annan färg som sticker fram under långklänningen? Jag pratade med en väninna som gift sig och som tyckte det var jätteviktigt med vita skor. Själv vet jag inte om jag någonsin kollat in skorna på något bröllop. Jag känner mer för att skaffa några andra fina skor som kan användas fler gånger. Hur tänker ni? Tacksam för synpunkter

• Svar på tråden Måste man ha vita skor?
  • JuliaAmalia

Jag tycker att vita skor är jättefint (dock är jag allergisk mot s.k riktiga brudskor, såna i typ siden med täckt lite lätt spetsig tå med band runt ankeln- rysningar!) men jag tycker att man lika gärna kan kan en annan färg som man gillar och tycker passar in i resten av klädseln. Varför inte matcha brudbuketten?

Själv funderar jag på att ha ljust gula eller ljust rosa skor i lite 50-talsaktig stil, gärna från second hand!

• Moirie

Bra idé om att matcha buketten!

• Plutten2010

Jag har (som många andra) rosa som en av temafärgerna och jag har köpt superfina rosa skor (finns i mitt galleri..)!! =) Vet inte om de kommer matcha min klänning men det spelar ingen roll.. ; )

• pingst2010

Jag e oxå inne på att ha någon annan färg . . . vill inte heller ha vita som jag aldrig kommer att använda sen

• FelizLane

Jag ska ha samma färg på skorna som jag ska ha på temat :D och buketten :)

• mallu16

Som så många andra har sagt - visst kan man ha en annan färg än vit! Själv ska jag ha röda skor. Dom var helt oemotståndliga och så tycker jag det känns lite kul med nåt som sticker ut.

Lycka till!

• Flodis Hjärtat

Kör på ngt med färg. Det kommer jag definitivt att göra.

• badkulan 83

Jag tycker absolut att du ska välja ett par skor i färg. Det tänker jag göra, vita skor kommer bara att stå å samla damm i min garderob.

Jag är ibland inne på amerikanska bröllopsbloggar för att inhämta inspiration och där har jag vid ett flertal tillfällen sett brudar med färgade skor.

Själv tänker jag mig ett par skor som matchar mina färger på bröllopet, så det blir bruna, gröna eller turkosa.

• Werty

FÄRG!! Sen, så ser man faktiskt väldigt sällan skorna, om det inte är nån lek där man ska stå på nån stol eller nåt..

• 27juni2009

jag hade en vit klänning med svarta detaljer så svarta skor var toppen, dem har jag redan haft glädje av flera ggr efter bröllopet som vvar i juni vita hade stått i garderoben o
    samlat damm

Svar på tråden Måste man ha vita skor?