• Moirie

Måste man ha vita skor?

Äntligen har jag valt klänning men då kommer förstås nästa val...skorna Jag känner mig inte särskilt sugen på att jaga land och rike runt efter ett par vita skor som bara kommer användas en gång. Måste man ha vita skor när man gifter sig? Blir det konstigt med en annan färg som sticker fram under långklänningen? Jag pratade med en väninna som gift sig och som tyckte det var jätteviktigt med vita skor. Själv vet jag inte om jag någonsin kollat in skorna på något bröllop. Jag känner mer för att skaffa några andra fina skor som kan användas fler gånger. Hur tänker ni? Tacksam för synpunkter

• Svar på tråden Måste man ha vita skor?
  • Romantiska lilla jag

jag har också funderat på samma sak.... hör gärna vad folk tycker i frågan!

• sms å fotboll

Jag är ingen expert men man kan väl färga om dem efteråt om man vill eller så kanske man kan köpa "silvriga" som kanske smälter ihop med klänningen bra och som man även kan använda vid ett senare tillfälle.

• 090208

NEJ, trakigt med vita skor! Onskar att fler brudar vagade ha mer farg.

• NightElf

Jag vill ha blå/turkosa skor! Ska bara hitta dem

• Fröken Strössel

Klart att du inte måste, ha vad du själv tycker är fint. Jag ska ha ceriserosa.

• starfish

va?? måste? klart du inte måste. finns inga måsten. du gör precis som du vill.
    jag ska ha svarta skor och röd klänning.
    vit och oskuldsfull är liksom inte min grej:P

• bimadrock

Jag ska ha en vit klänning, inte köpt den än men vet vilken jag vill ha. Till det tror jag att jag ska ha röda skor! Känns inte lika "tråkigt".

• sofja

Jag hade vit klänning, cerise skor, råsa naglar och råsa örhängen. Jag kan maila bild om ni undrar hur det såg ut :)

Skorna var från RIzzo.

sofia.jackson@hotmail.com

Lycka till och våga ha annat än vitt :)
    /Sofia

• KatjaB

tänkte först ha ett par champagerosa skor, men sen när jag väl hittade modellen jag ville ha så blev det cremefärgade. Skon gjorde sig snyggast så.
    Men för att svara på din fråga, du kan ju ha vilken färg du vill, det är ju kul med nåt udda som känns mer du.

• Moirie

Kul att höra om alla ni som väljer en annan färg. Nä, den där idén om att man måste ha vita skor har jag stoppat i papperskorgen. Jag har aldrig vitt/creme/ivory annars men det har känts som om varenda liten pryl och prydnad "borde" vara vit enligt den inofficiella "bröllopslagen". Är det bara jag eller blir man lite hjärntvättad av alla bröllopstidningar och forum?

Svar på tråden Måste man ha vita skor?