JUNI 2010
Är det någon mer därute än jag som ska gifta sig i juni nästa år?
Är det någon mer därute än jag som ska gifta sig i juni nästa år?
April99 - Aha! Jämtlad är härligt..men vi flyttar nog söderöver efter bröllopet, för några år iaf. Sen vill vi nog hem igen :)
Vi satt och funderade över inbjudningskorten här om dan och min m2b blev riktigt engagerad och kom med förslag och började med kolla själva texten på datorn - oj vad glad jag blev. annars har jag nästan kännt mig lite fånig som planerar och grejar eftersom det är så länge kvar. kanske ska ge mig ut och köpa papper idag. Just nu ligger gästlistan på 85 pers...har det vi gör med att klippa och klistra :)
tausen- akta dig för att flytta söderut ett par år ...skulle vi med göra, alltså jag och min m2b, men efter 7 år är vi kvar och har barn och hus och hela baletten haha. Men visst saknar man sitt fina jämtland, tur att mamma och pappa bor där så man ofta som man akn åker dit och njuter av den vackra naturen :)
jag ska också hadla papper m.m. så snart jag hinner med bara för att först provgöra några olika, vet ungefär hur jag ska göra, texten känns svårast hur tänker ni andra skriva? (om ni funderat på det villsäga)
Vi har tänkt ha ganska lite information på inbjudningskorten(bara det viktigaste) att vi gifer oss, plats, tid, plats för middagen, osa, klädesel och hemsideadress..och så tänker vi skriva mer utförligt och lägga in tips på boende och tele till toastmasters, info att barnen får stanna hemma på middagen och sånt på hemsidan som är på gång. Min m2b har en idé på att texten i kortat ska se ut lite som en stämpel. Tror det blir snyggt.
Jag måste ha lite råd från er då jag har huvudbry angående bröllopsklänning och halterneck eller ej. Jag har min klänning klar men frågan är om jag ska sätta dit ett band så att den blir halterneck istället för tub. Jag har lagt upp två bilder i mitt galleri som ni jättegärna får kommentera! Bandet är inte sytt ännu så på bilden har jag bara lagt dit ett band i Paint för att kunna se ungefär hur det skulle se ut.
Du måste göra ditt galleri synligt först :)
Själv skulle jag aldrig klara av att ha halterneck en hel kväll..mi nacke blir inge glad då...
Trodde att jag hade gjort det och inte gjort samma misstag som andra... Nu ska det funka!
Tausen--> Det kan ligga nåt i det du säger, får kanske pröva med nåt annat halterneckplagg innan...
Jag tycker det är fint med axelbandslöst, jag håller med Tausen, att det kan bli väääldigt ansträngade för nacken med halterneck.
Om klänningen sitter uppe utan band så, blir det ju inte så jätteansträngande för nacken, då blir det ju mer som dekoration fast det är ändå en ansträngning för nacken.
Själv håller jag på att vela mellan färger o teman ooo jag kan inte bestämma mig, vad ska ni ha för färger / teman??
Jag har kommit fram till att vi ska ha monogram som ska bli stämpel sen ska det embossas i antingen guld eller silver. Monogramet tänkte jag att vi skulle ha på inbjudningarna, vigselprogrammet, festhäftetev tackkorten. Till placeringskorten så har M2B hittat två hjärtan som är lite i varandra de ska vara innan namnet och sen blir det "klisterpenna" och pulver för embossing där med.
Jag har lite monogram stiltje men det löser sig säkert...
M2B blev lite måste vi göra detta nu?? igår, då förklarade jag snällt att det snart är oktober och inbjudingar ska skickas efter jul, såååå snart börjar julstöket och då har vi knappast tid för bröllopsgrejer på några veckor. AHA sa han du har rätt.
Återkommer om en stund jag tror han håller på och spy när han byter bajsblöja på Emma
Tack gumzan för din kommentar! Man behöver andras tankar för att inte fastna i sina egna...
Vi ska ha vinrött som färgtema och bryta det med vit/beige/champagne. Kanske i klassiska laget, men jag tycker det är väldigt fint och kontrasten mellan det mörka och ljusa blir väldigt stilren.
Monogram funderar vi också på att ha lite varstans. Jag satte mig å lekte med de olika typsnitten jag hade på datorn tillsammans med lite olika sorters hjärtan jag hittade på internet. Till slut tror jag att jag kom fram till ett som blev ganska bra med typsnittet Vivaldi. Jag vill ha det ganska stilrent och inte med för mycket krusiduller.
Vivaldi är fint, vi har det i vår inbjudan. Vackert och stilfult.
Jag har oxå varit inne på klassikern, vinrött guld osv...
Men samtidigt så är jag lite sugen på ivory, rosa, fin vårgrön aaaaa jag vet inte. Sen älskar jag prickit jag måste få med det nånstans.
Ska ni ha favors`?
Rosa och grönt är lite mer rätt för årstiden än vad vinrött är så det kan säkert bli jättebra det me!
Aa, vi tänkte ha små askar med godis vid bordet till varje gäst. Miniastuccio heter de, finns bl.a. hos calligraphen. Tänkte köra två flugor i en smäll å sätta på placeringskort på askarna. Ska då föra in temat med vinrött och ljust papper med vinröd skrift. Ska hitta nåt bra vinrött godis också