• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • Bruden100710

Får man fråga vad ni fick betala för så många?? :)

Jag tänkte köpa en massa jag med men jag ansåg att det skulle bli för dyrt efter som vi har lite tajt budget.
    Men jag har fått tag på hjärtkonfetti i guld som jag tror kommer bli lika fint.
    Kanske inte lika Blingbling men ändå.. :D
    Kan ju kanske använda de 100 jag har och lägga på bordet där vi ska ha gästboken :D

KatjaB skrev 2009-11-09 11:54:15 följande:
    ja, jag köpte dessa 20 000 st som är rätt små tror jag, och så köpte jag 500 som skulle vara en carat. De 500 st har jag fått och fnissade också lite över hur pass lite det faktiskt är. Trodde att 500 skulle vara massor. Vet inte hur pass mycket mindre de andra är men paketet fick iallafall inte plats i brevlådan så jag hoppas att det är en del iallafall. Hade tänkt att vi skulle ha ganska mycket, men hittar jag inga billiga så kommer vi nog inte köpa några mängder mer.. det är förmodligen bara vi som tänker på exakt hur pass mycket det blir.
  • Bruden100710

Hur gör man sådana där roliga små smileisar??
    Någon som vill berätta kanske?:D (mina e ju inte lika söta haha)

• KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-09 13:40:23 följande:
    Får man fråga vad ni fick betala för så många?? :)Jag tänkte köpa en massa jag med men jag ansåg att det skulle bli för dyrt efter som vi har lite tajt budget.Men jag har fått tag på hjärtkonfetti i guld som jag tror kommer bli lika fint.Kanske inte lika Blingbling men ändå.. :DKan ju kanske använda de 100 jag har och lägga på bordet där vi ska ha gästboken :D
    med frakt tror jag paketet med 20 000 st kostade 300 kr och det med 500 st gick på 100 kr. så det var ju inte alls farligt.
    du måste ha ett bindestreck när du gör dina gubbar. : - ) fast inte med mellanstlag förstås, eller : - D, ; - ) osv..
  • lindadaniel

Vi gifter oss också då. Har bara bokat lokal - Flädie mat och vingård samt kyrkan i Borgeby. Har inte kommit längre än så men har börjat titta på bröllopsresa, tänkte åka till Toscana. Letar klänning på nätet men kan inte betsämma mig. Vi har inte bestämt eller frågat varken tärnor, toastmaster eller bestman. Känns som att ha en bra toasmaster är A och O. Här näst tänkte jag börja pyssla med inbjudningarna. När ska ni skicka iväg era? (Kanske står längre bak i tråden, har inte läst hela)...

• iregnet2010

åh vad härligt med Toscana! Perfekt ställe för bröllopsresa (vi var där för ngt år sen och vill inte upprepa oss men jag är så avis på att ni får möjligheten att uppleva det!) Kan knappt bli mer romantiskt än så!

lindadaniel skrev 2009-11-09 15:40:59 följande:
    Vi gifter oss också då. Har bara bokat lokal - Flädie mat och vingård samt kyrkan i Borgeby. Har inte kommit längre än så men har börjat titta på bröllopsresa, tänkte åka till Toscana. Letar klänning på nätet men kan inte betsämma mig. Vi har inte bestämt eller frågat varken tärnor, toastmaster eller bestman. Känns som att ha en bra toasmaster är A och O. Här näst tänkte jag börja pyssla med inbjudningarna. När ska ni skicka iväg era? (Kanske står längre bak i tråden, har inte läst hela)...
  • iregnet2010

tricket är att sätta in ett bindestreck efter "ögonen", dvs bara ":" och ")" blir ingen rolig gubbe men om du sätter ":" "-" ")" =

Bruden100710 skrev 2009-11-09 13:41:43 följande:
    Hur gör man sådana där roliga små smileisar??Någon som vill berätta kanske?:D (mina e ju inte lika söta haha)
  • tessomac

Hoppar tillbaka lite i tråden.

Oj, oj, oj... måste man beställa klänningen så långt i förväg? Jag som trodde att jag hade månader på mig att gå ner i vikt. Hur ska jag hinna nu? Jäklar vilken stress det blev nu då?

Har alla ni andra tittat på klänningar redan?

En sista fråga - när tänker ni andra skicka ut inbjudningar och vad tänker ni sätta för OSA-datum? Det är ju mitt i semestertider, men man vill ju inte vara alltför tidig.Ska ni skicka ut Save-the-date kort också?

• Sussi08

Jag tänker skicka ut vid nyår om vi blir klara annars så snart som vi är klara Inga save kort...

Tänkte detsamma som dig tessomac och står nog fast med det. tidigast januari blir det dags för mig att testa...

Har bara kollat lite på klänningar på nätet och börjar ev få lite kläm på vilken klänningstyp det lutar åt...

Ang tärnor etc så kommer vi ha våra barn som ringbärare och strö rosor. Våra färger är vitt och rött.
    Jag kommer att ha en tärna som är en ny vän till mig och bor här i närheten som jag hoppas jag kan ha "nytta och skoj" med vid planeringen. Och sen kommer jag ha en tärna som är en barndomsvän till mig men hon bor långt borta så henne får jag bara prata och planera med via telefon. Har inte frågat någon iof sig men jag hoppas båda säger jag
    Min blivande kommer nog ha en bestman tror han...
    Hoppas det inte ser konstigt ut med alla bara

• CeKe

Suck, nu kommer jag en bit ifrån bröllopssnack, men om det är några här som ska göra buffé med pajer etc, kan jag berätta att jag precis köpt in varor till 50 pers (pajer, vitlöksbröd, sallad, papptallrikar, plastbestick, servetter och ingredienser till chokladkakor) för 1500 kr. Ska ha 30-årsfest och det blev bra mycket större än jag tänkt mig =)

För mig blev det i alla fall en liten, liten fingervisning om vad en buffé kan kosta.. kommer ju i o f sig ha en hel del lyxigare på bröllopet, men ändå!

På tal om bröllopet, har jag bestämt klänning och tyget är inhandlat (längtar efter att se resultatet!!!). Jag kommer ha en barndomskompis som tärna och min sambo en nära vän som bestman... Vi står dock rätt still i planeringen. känns som att vi gjort så mycket vi kan så här långt.. och så har det varit en MASSA annat också!

• fromheretoeternity
    tessomac skrev 2009-11-09 16:16:18 följande:
    Hoppar tillbaka lite i tråden.Oj, oj, oj... måste man beställa klänningen så långt i förväg? Jag som trodde att jag hade månader på mig att gå ner i vikt. Hur ska jag hinna nu? Jäklar vilken stress det blev nu då?Har alla ni andra tittat på klänningar redan?En sista fråga - när tänker ni andra skicka ut inbjudningar och vad tänker ni sätta för OSA-datum? Det är ju mitt i semestertider, men man vill ju inte vara alltför tidig.Ska ni skicka ut Save-the-date kort också?
    Jag känner precis som du men har bestämt mig för att ändå börja prova lite i helgen fastän jag inte känner för att ens klä av mig inför mig själv. Men då vet jag förhoppningsvis mer vilken typ av klänning jag kan passa i osv, men jag tänker inte beställa förrän i februari!
Svar på tråden 10 JULI 2010