10 JULI 2010
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
fromheretoeternity: Tack! Ja, hur ska man beskriva...de är i vanligt stående kort-format så att säga, cremevita och ganska ljust turkosa med två små ringar uppe till vänster, filthjärtan längre ner och sedan ett band. Ska bli himla kul att se hur de ser ut när de är färdiga. :)
iregnet2010: Absolut! Inte minst som jag har lite telefonskräck och var rätt stressad över det innan (men så fort jag pratar med någon är det okej). Nu känns det som att det inte kan skita sig fullständigt i alla fall, när både kyrkan och lokalen är bokade. ;)
Apropå favours hade vi nog tänkt skippa det. Däremot tänkte jag nog ordna några fina favours-askar med lite godis i till barnen, tror att det är uppskattat.
Tycker också det verkar onödigt att lägga pengar på dyr transport. Har bara 4 km mellan kyrka o lokal. Vår bil är från -88 och ska nog snart skrotas så tänkte spöka ut den med målade hjärtan och så. Vi ska inte ha några favours som det ser ut nu. Skulle va om man ramlar över något fint. Hur ska ni göra med musik? Band? Dj? Playlist i datorn?
Musik... jag tycker i o f sig att det vore en riktig höjdare med ett liveband, men det kostar mer än vad jag tycker att det smakar! Däremot har min bror en kompis som är DJ och som har lovat att ställa upp =) så det blir toppen! Vi ska ju ha skärgårdstema, så tänkte kanske ha lite taube och andra gobitar som bakgrundsmusik under middagen..
periwinle: känner verkligen igen det där med telefonskräck. avskyr att ringa och trots att jag gör det rätt mkt i mitt jobb så känns det aldrig som man vänjer sig...
Här har det varit dött ett tag.. Har vi alla fallit bort från bröllopsplanerna tro?!!
I helgen har jag lagt alla bröllopsplaner åt sidan och hjälpt min söte sambo med att städa i garaget och så.
Men nu är det snart dags för mig att börja greja med inbjudningskorten, hade ju tänkt få iväg dom siste jan.
Har eventuellt fått tag på en vänlig själ som kommer att hjälpa till med förberedelserna dagen innan och även lite grann på själva bröllopsdagen. Inget bestämmt men det blir nog så.
Kan va skönt och slippa tänka på det nu.
Nädå, här falls inte bort. Här har marskalk och tärna tillfrågats (och tackat ja) medan tråden tystnat.
sorry...har haft några dagars BT-fritt (är det någon men som ibland känner att hela planeringen överväldigare än ?) ena dagen sitter jag 10 h om dagen och planerar för att nästa känna "vem bryr sig om vad det är för färgschema ?"
anyhow, här har jag träffat hela m2b:s släkt så det blev en hel del bröllopssnack den gångna helgen... alla är väldigt snälla och man ser på dem att de försöker att inte "lägga sig i".
Kom på att vi antagligen skall göra egna etiketter till mini champagne till gästerna som de kan pyssla med när vi fotograferas.
har även varit på feststället och spanat. Fick tyvärr inte se några av rummen för de har "som policy att aldrig visa dem till brudpar om de inte är nystädade"..bad mig återkomma en vardag...ehh..jag försöker att inte vara en bridezilla men det är svårt när folk utgår från att det är det man skall vara..
iregnet: vad skumt att de inte visar lokalerna om de inte är nystädade. Det kan väl knappast vara så att många tackar nej om det inte luktar tvättsåpa.
Såg i en bröllopstidning att de hade egna etiketter på minichampagne, såg riktigt snyggt ut, blev lite sugen på det själv, men flaskorna vi ska ha är faktiskt rätt fina så de får nog vara.
Vi har förresten ändrat både stad och plats för vigsel och fest. Blir i Strömsholm istället i ett orangeri vid en herrgård, jättefint och så vigseln i en kyrkoruin några kilometer därifrån. Kommer bli bra tror jag Och så fanns det bänkar vaktmästaren kunde ställa in i ruinen så det finns sittplatser till alla.
Så nu måste vi ringa runt lite för att kolla lokala ställen med catering o sånt, och avboka vissa saker vi redan bokat. Men jag tror att både jag och S kommer vara mer nöjda med det här upplägget. Speciellt han då det är en bekant till honom som äger herrgården, så han har varit där förut och känner lite mer "band" dit.