Tips på billig brudbukett
Vi gifter oss enkelt och jag vill ha en billig brudbukett. Hittar man något för 200-300 kr eler 500 kanske? Vad skulle vara fint?
Vad skulle det kosta att binda ihop något av 10 röda rosor?
Vi gifter oss enkelt och jag vill ha en billig brudbukett. Hittar man något för 200-300 kr eler 500 kanske? Vad skulle vara fint?
Vad skulle det kosta att binda ihop något av 10 röda rosor?
När jag beställde min brudbukett så gick jag till en större blomsterbutik istället för den "traditionella floristen", detta gjorde jätteskillnad på priset, jag betalade 950 kr istället för de 1500-1800 kronor som de sagt för samma typ av bukett hos andra butiker.
Kan vara ett tips?
Jag köpte tre solrosor som jag föreställde och sedan band mina tärnor ihop den. Jag hade inte så höga krav på hur det skulle vara ihopbundet. Dessutom sa jag till floristen som det var, att jag skulle binda ihop min egen brudbukett och hon gav mig lite små tips och frågade om det skulle vara något mer i den (jag sa nej). Priset var detsamma , 175 kr tror jag att tre solrosor gick på.
jag har en kompis som inte ville lägga mer än 200 kr för sin bukett med enbart rosor. Sagt och gjort gick vi iväg till den blomsterhandel i stan som har mycket 10-packs rosor i mängder av färger. Hon valde ut de färger hon ville ha och så köpte vi till ett sidenband, lite piff från panduro. Hon fick en slät rundbunden bukett precis som hon ville till ett väldigt billigt pris.
Dessa rosor är ju inte lika stora som de man köper lösa, så man måste ju ha lite fler för att det ska bli en lika stor bukett, men den blev faktiskt fin och framförallt det hon ville ha.
Jag jobbade i sommras i en av de finare butikerna i stan och det gjordes flera brudbuketter för endast 500 kr. Då var det många som la en beställningen i stil med..."handbunden bukett som ska se lite ängslik eller självplockad ut lindad med sidenband". Ofta fria händer med färger men ibland önskemål om det också. De buketterna blev jättesnygga. Så visst kan du få en fin bukett för 500!!! Men lämna val av blommor till floristen så blir det lättare att få ner priset! Lycka till :)
Bind en bukett själv! Jag band mina vänners brubukett med specialbeställda grand prix rosor, blev jättefint. Slutsumma ca 400. Ska testa lägga in en bild i mitt galleri..
/Moule
Bind din egen bukett! Så länge den inte ska vara löjligt avancerad (typ droppformat eller liknande) så kan du fixa det själv, ev med hjälp av en kreativ väninna. Jag band min själv. Bild finns på min blogg: brollopstips.blogspot.com/
Klart! Det blev en superfin bukett för 400. Rosor, dalior, dekorationskrysantemum (hur det ni stavas) i rött och vitt och lite grönt (och gräs ). Supernöjd!
M Magdalena skrev 2009-09-14 15:28:58 följande:
Kanske tycker du att min med en enda ros är lite liten - det är den som jag har som profilbild. Den kostade 200 kr hursomhelst.