• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Trollia

jag använder också facebook varje dag, kollar flera ggr ofta o skriver med vänner, bekanta mm, har många vänner där från allt från uppväxten, skola, jobb, mm..ett tag fundera jag på om jag skulle säga upp det men tycker ändå det är lite kul att ha kontakt med så många sedan förr!

• mammab
    KatjaB skrev 2009-11-23 09:36:19 följande:
    blivnade fru eriksson: länka gärna till fotografen. Det var ju inte alls så dyrt.Pratade nyss med en kvinna från västerås kommun och det skulle inte vara några problem med att få en vigselförrättare den dagen vi ville om vi skulle gifta oss ute vid herrgården. Skoj! Ska kolla lite fler saker, som catering, och plats för vigsel o sånt innan vi bestämmer oss, men det verkar som att allt kommer lösa sig. blir dock väldigt nervös för att ringa andra lokalen och säga att vi inte ska ha den, inga papper är ju skrivna men känner mig lite taskig för att vi ändrat oss.
    är ni från västerås? va är det för lokaler ni kikat på?vilken herrgård ska ni vara på? haha många frågor, kul med någon som är från min stad!!
    2010-10-23
  • mammab

åh manchettknappar hade jag totalt glömt bort, bra då har vi julklappen klar typ haha

Facebook har jag oxå, totalt beroende haha..Elinor Cedervång heter jag om nå vill bli min kompis!

2010-10-23
  • sarahkka76

sundance: det låter fint men har svårt att se det framför mig. Kan inte du göra ett prov så man får se?

bettertogether: stort grattis!

• pandis81

ALLA INBJUDNINGAR ÄR KLARA
    ALLA PLACERINGSKORT ÄR KLARA (jag gjorde till dom vi skickar inbjudan till då vi bara ska ha placeringskort till vuxenbordet och jag vet att alla kommer utom tre som velar.)
    ALLA INFOBLADSPÄRMAR ÄR KLARA (skickas ju ut med inbjudningarna, ska bara göra innehållet)

Jag har vikt 50 framsidor till vigselprogrammen, ska vika 50 till festprogrammet, även om vi inte kommer att använda alla 50 på festen, så kan jag anväda framsidan till vigselprogram, då vi kommer att bli fler i kyrkan än på festen. Det kommer några vänner till familjen som vill vara med i kyrkan och titta. Men som vi inte har möjlighet att bjud på festen.

Så det är skönt att väldigt mycket börjar bli klart nu ååå vad jag har varit kreativ idag, klappar mig på axeln.

Men sen tog jag mig vatten över huvudet, jag tänkte ju att festprogram och vigselprogram ska väl gå lite i samma stuk som innan och tänkte då göra likadana hjärtan som vi har till placeringkort att ha på framsidorna till programmen. Programmen är samma färg som inbjudningarna och hjärtat blir då samma färg som ramen till rosen på framsidan.

Så nu ska jag göra 100 hjärtan och jag har gjort 36 nu ikväll.
    Men det är bara att fortsätta. Har dock inte klippt ut dom än utan bara ritat..

• pandis81

fick svar idag också på en bil,
    en svart Volvo S80 limousine skulle kosta 1750:-
    Det är framkörning till kyrkan och sen en resa från kyrkan till Lokal.

Vet inte, får kolla lite till och se vad det är för andra priser.

HUR TYCKER NI DET LÅTER ???

• KatjaB

mammab: nej vi är från örebro men vi ska nu efter att ha ändrat oss lite gifta oss i strömsholm (fiholms herrgård, det ligger ju i väserås kommun så då blir vi tvugna att boka vigselförrättare o sånt från västerås och kolla catering i området. Hittar vi inget som är så pass billigt så får vi nog köra på en del saker från stan iallafall, men verkar som att mycket blir billigare än vad det är här i stan. Bara hyra av stolar till vigseln var billigare än vad det är här där de inte har några konkurrenter.

• pandis81

gjorde 105 stycken ifall några går sönder när man klipper ut dom.
    får börja klippa ut dom imorgon,
    ska snart gå och sova, börjar jobba kl 07.00 imorgon.

Så det är sånt jag kan göra när dottern har gått och lagt sig imorgon och mannen är på träning.

• Bluebride

det finns 7 st sabine eriksson på facebook

Tausen skrev 2009-11-23 17:45:07 följande:
    Shit vad ni skrivit idag, tog ju én evighet att läsa ikapp... :PJag har facebook, tycker det är rätt skoj att ha lite koll på folk :) (Sabine Eriksson heter jag för övrigt)Faktiskt lite tack vare facebook som jag och min m2b lärde känna varann närmare vilket slutligen ledde till att det blev vi :)Köpte manchetteknappar till sambon i födelsedagspresent, ropade hem två par snygga från tradera för mindre än 100:- totalt för båda paren med frakt :) Nån som tog hem dem från england tydligen..ska lägga in bild i galleriet.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8