• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • junibrud2010
    Sundance skrev 2009-11-24 12:34:15 följande:
    Har suttit och tittat på Sunes jul ett par kväller nu. Köpte den till m2b efter att vi kommit att prata om den och mindes hur rolig den var. Men shit vilken sjuk julkalender egentligen. Egentligen ganska dålig. Vissa tråkiga scener är så sjukt långa att allt bara bli så dåligt att det blir så sjukt roligt. Vi har skrattat ihjäl oss och bara suttit och stirrat på varandra. Hur kunde föräldrarna låta oss titta på detta?! Som när Sunes pappa står vid bilen och dörren inte går att få igång... "Helvetes jävla biljävel" Det är ju faan att du alltid ska krångla". Typ . Eller när Håkan hela flera gånger säger "Det här ska du få faan för". Gillar att han hela tiden också säger att han ska skvallra för facket eller att han ska "snacka med facket om det här".
    Det är ju bästa julkalendern någonsin
  • Sundance

Eller hur!!! Love it! Fast jag står ändå för att jag tycker den är sjuk . Tror t ex inte att jag la märke till de gigantiska pungkulorna som Sune ritar på rektorn, på samma sätt när jag var 8 år

• majsan801

Ang värdpar så ska min syster med man vara det. Då är de ansvariga för att visa folk var de ska sitta i kyrkan. Se till att folk inte börjar gå i kyrkan innan vi hunnit ut ur den. Ser till att visa alla gäster till festlokalen de ska gå i tåg då det bara är ca 300m. Sen sköter de brudskålen med och välkomnar alla. Därefter tar toastmaster vid och sköter alla tal, spex mm som ska ske under kvällen.

• Sundance

Låter som ett bra upplägg. Men det är fortfarande ni som håller i OSA eller? Vem har er önskelista?

• KatjaB
    majsan801 skrev 2009-11-24 12:59:30 följande:
    Ang värdpar så ska min syster med man vara det. Då är de ansvariga för att visa folk var de ska sitta i kyrkan. Se till att folk inte börjar gå i kyrkan innan vi hunnit ut ur den. Ser till att visa alla gäster till festlokalen de ska gå i tåg då det bara är ca 300m. Sen sköter de brudskålen med och välkomnar alla. Därefter tar toastmaster vid och sköter alla tal, spex mm som ska ske under kvällen.
    Låter som ett bra upplägg
    Vi har täntk nåt liknande att någon får uppgifter att sköta vid vigseln, eftersom toastmadame även är tärna, så att hon slipper ta allt vid vigseln också.

Nu är det bokat med ruinen, så han ställer fram bänkar o så sa han att det går att ringa i klocktornet, så han ringer i den innan vi går in. Tror det blir riktigt bra
    Vet inte hur vi ska göra om det regnar, har ju en dröm om ett utomhusbröllop. Ska man ha ett backup ställe, eller ska vi se till att paraplyer finns och gifta oss där iallafall?
  • Bluebride

Vi såg på sunes jul i veckan.

Har bloggat idag om min dotter

• Lyckliga013bruden

Vi har hand om oset, på hemsidan har vi lagt upp lite info och önskelista kommer senare (när vi vet hur vi ska formulera att vi önskar oss $$$$) Infon uppdateras efterhand, jag har frågat endel kompisar vad de skulle vilja ha för info där, och det kommer vi fixa. Typ vilka hotell finns det, hur tar vi oss till kyrkan utan bil mm.
    Vi har inget värdpar, vi har en tärna, en marsalk och en toastmaster. Vi ska ta ett möte med alla (hur nu det ska gå till då tärnan bor i tyskland men men) och prata om vem gör vad och ansvarar för vad?. Vad förväntar vi oss av dem? mm.
    Jag tror vi klarar oss med det.
    Oset är ju inte jobbigt, och hemsidan underlättar endel när det gäller info.

Med god kommunikation kommer man långt

• Lyckliga013bruden

Paraplyer kan vara bra för er oss brudpar om någon håller över er, ifall det regnar.
    Men publiken/gästerna ska inte ha paraplyer då ser de inte mycket eftersom det skymmer sikten för varandra.
    Jag var på utomhus teater en gång och det började regna, vi hade en cykel regncape, det var jättebra. Men de med paraplyer kunde inte sitta kvar utan fick ställa sig i typ gångarna och vi såg hur det trixade för att se bra.

Nu finns det ganska många olika sådana regncaper som man kan köpa ganska billigt, du vet de här man bara sticker i huvudet.
    de skulle jag rekommendera vid regn, väldigt smidiga.

KatjaB skrev 2009-11-24 13:19:43 följande:
    Låter som ett bra upplägg Vi har täntk nåt liknande att någon får uppgifter att sköta vid vigseln, eftersom toastmadame även är tärna, så att hon slipper ta allt vid vigseln också. Nu är det bokat med ruinen, så han ställer fram bänkar o så sa han att det går att ringa i klocktornet, så han ringer i den innan vi går in. Tror det blir riktigt bra Vet inte hur vi ska göra om det regnar, har ju en dröm om ett utomhusbröllop. Ska man ha ett backup ställe, eller ska vi se till att paraplyer finns och gifta oss där iallafall?
  • Sundance

Vi har en backupp om det regnar. Det där med att fortfarande vara ute, lockar mig inte så mycket. Så om himlen är grå så blir vigseln i källarvalvet på slottet. Kan nog bli mysigt. Inte alls samma typ av vigsel som om det blir utomhus men ändå helt ok. Kommer att be min kompis/bröllopskoordinator att åka dit och arrangera upp om det ska bli inomhus eller utomhus.

• majsan801

Nej glömde skriva det värdparet tar även osa och framför önskelista och ser till att alla gäster har fått all info.

Sundance skrev 2009-11-24 13:04:01 följande:
    Låter som ett bra upplägg. Men det är fortfarande ni som håller i OSA eller? Vem har er önskelista?
Svar på tråden Bröllop 2010 del8