• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-11-23 12:19:39 följande:
    Kul. Tror ni hittar mig på denna längenwww.facebook.com/profile.php
    Tänk att du och jag har en gemensam vän trots att jag bor i Finland!! :D (Emma E-S)
  • Sundance

Okej, vad tror ni om detta? Har äntligen bestämt mig...

Inbjudningskort:

Längst bak (som bildar en tunn ram runt hela kortet): Mörkgrå tapet med lite skiftande ränder i. Lite exklusiv, taftkänsla. Om tapeten räcker så gör jag dubbelt så att man ser tapet när man vänder på kortet.
    Längst fram (ovanpå tapeten. alltså själva kortet, kan man säga): Ett vitt papper med ett tydligt präglat Paisley-mönster.
    Röd text, handskriven. Om jag inte hittar en fin penna i rätt nyans, trycker jag texten på ett transparent papper och limmar på paisley-pappret. Förhoppningsvis syns det inte så mycket.

Högst uppe våra namn, handskrivna. Under dem ett brett, rött sidenband. Över det ett lite smalar grått och i mitten, på banden, vårt monogram embossat i rött på grå bakgrund.

Vigselprogram och festprogram tänkte jag göra i vanligt vitt papper fast lite tjockare men fortfarande med banden och vårt monogram på framsidan.

• pandis81

det låter fint men lättare att få en klar bild när man ser det färdiga resultatet sen,, men låter jättefint

Sundance skrev 2009-11-23 12:43:41 följande:
    Okej, vad tror ni om detta? Har äntligen bestämt mig...Inbjudningskort:Längst bak (som bildar en tunn ram runt hela kortet): Mörkgrå tapet med lite skiftande ränder i. Lite exklusiv, taftkänsla. Om tapeten räcker så gör jag dubbelt så att man ser tapet när man vänder på kortet.Längst fram (ovanpå tapeten. alltså själva kortet, kan man säga): Ett vitt papper med ett tydligt präglat Paisley-mönster.Röd text, handskriven. Om jag inte hittar en fin penna i rätt nyans, trycker jag texten på ett transparent papper och limmar på paisley-pappret. Förhoppningsvis syns det inte så mycket.Högst uppe våra namn, handskrivna. Under dem ett brett, rött sidenband. Över det ett lite smalar grått och i mitten, på banden, vårt monogram embossat i rött på grå bakgrund. Vigselprogram och festprogram tänkte jag göra i vanligt vitt papper fast lite tjockare men fortfarande med banden och vårt monogram på framsidan.
  • Bettertogether

Ååååh Nu ska ni få höra vilken bra affär vi gjort idag!

Vi köpte som sagt min ring idag, och just nu har de ett erbjudande så man får ett presentkort värt 20% av slutsumman. Så vi fick alltså ett presentkort på 91,80 ? (alltså typ 900 kr), som vi köpte manchettknappar och slipsnål till m2b för. OCH för det köpet fick vi ett presentkort värde 20,40 ? (ca 200kr)... :D

Tänk va bra!!

Och ringen är bara för ljuvlig! De råkade ha rätt storlek i butiken, så vi fick med oss den direkt hem nu (vi graverar den till våren när vi putsar upp förlovningsringarna). Jag är kär i ringen! ^^

• Sundance

Jag tänkte jag skulle försöka att designa dem i Photoshop först för att få en bild av vad som kan bli fint. Ska bara få ändan ur vagnen och koppla in datorn där hemma. Vi har ju "nyss" flyttat in... 7 månader sedan

• vi är tre

jag skulle vilja h ahjälp med vikselprogram. finns de någon hemsida eller någon som gjort en mall redan som jag skulle kunna kika på få lite tips och ideér ifrån.
    imorgon ska sambon få se min fina klänning och ha ska få prova kavaj å sånt......=)
    lite pirr i magen redan ;)

• Bluebride

Vi var brevvänner för några år sedan

Bettertogether skrev 2009-11-23 12:43:25 följande:
    Tänk att du och jag har en gemensam vän trots att jag bor i Finland!! :D (Emma E-S)
  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-11-23 12:56:56 följande:
    Vi var brevvänner för några år sedan
    Och vi var mailvänner för några år sedan ;)
  • pandis81

Idag har jag varit och handlat det sista pappret som saknades, måste ju dock köpa 10 st i ett paket. (men då har jag ju till annat ifall det skulle behövas eller scrapbooking senare )
    Passade även på att köpa 50 papper till vigselprogram och 50 papper till festprogrammen.

I samma nyans som inbjudningarna är.

Så nu behöver jag inte köpa mer papper. jippi..

Jag jobbar ju för ett bemanningsföretag, så man vet inte riktigt alltid när man ska jobba om man inte får tider, och jag har fått tider i slutet av veckan och ska jobba helgen, men man ska vara anträff bar mellan 8-15 och hitills har dom inte ringt så jag har varit lite ledig idag. Och det har varit skönt, det är då man får passa på.

Vill passa på att säga välkommen till Love is också, klart du får vara med på listan,
    det är väl snart dags att göra ordning listan igen . Och då får alla säga till att ni vill vara med och vilket datum. Får se vem som tar på sig att göra en ny.

Jag hade facebook tidigare men jag kände inte att jag fick ut något av det så jag avslutade det lika fort.
    Har dom sidorna som jag behöver, BT och bilddagboken

Svar på tråden Bröllop 2010 del8