• kikki kikki

    Hur ofta säger du "jag älskar dig"

    Att ha ett förhållande är inte lätt alla gånger så man måste vårda det ömt.

    Hur ofta talar du om för din partner att du älskar han/hon?

  • Svar på tråden Hur ofta säger du "jag älskar dig"
  • Svanboet

    Jag hade en sån där dag i fredags då jag inte kunde sluta tänka på hur underbar min älskling är och hur fantastiskt han får mig att må. Sen så sken ju också solen och då blir ju sinnet lite extra varmt. Jag köpte med blommor hem och på kortet hade jag skrivit För att jag älskar dig och nu står de där på bordet och förgyller även de regniga dagarna under veckan som kommer.

  • JustMeAndMyLove

    oh, va gulligt!
    Jag hade en sån dag igår, M tog hand om mig som var helt självförvållat bakfull :p
    Så idag tänkte jag överaska henne med god middag ;)


    Svanboet skrev 2009-10-05 08:33:42 följande:
    Jag hade en sån där dag i fredags då jag inte kunde sluta tänka på hur underbar min älskling är och hur fantastiskt han får mig att må. Sen så sken ju också solen och då blir ju sinnet lite extra varmt. Jag köpte med blommor hem och på kortet hade jag skrivit För att jag älskar dig och nu står de där på bordet och förgyller även de regniga dagarna under veckan som kommer.
    [/citat]
    Svanboet skrev 2009-10-05 08:33:42 följande:
    [citat]
    Jag hade en sån där dag i fredags då jag inte kunde sluta tänka på hur underbar min älskling är och hur fantastiskt han får mig att må. Sen så sken ju också solen och då blir ju sinnet lite extra varmt. Jag köpte med blommor hem och på kortet hade jag skrivit För att jag älskar dig och nu står de där på bordet och förgyller även de regniga dagarna under veckan som kommer.
  • Mrs Ida

    Vi säjer orden till varandra varje dag.. precis innan vi ska sova..

  • Flodis Hjärtat

    Varje dag i stort sätt. Sedan visar vi självkalrt det i handling också.

  • Humlan66

    Kanske inte varje dag , men rätt ofta
    men jag kallar honom nästan jämt * älskling* eller * vännen*
    och säger tack då han hjälper mig med något, bara så att han inte ska tro att jag tar han eller hans hjälp förgivet typ.

  • Holmbride

    varje dag.. ibland flera ggr om dagen :))

    dock tror jag folk runt omkring oss har en helt annan uppfattning om vårt förhållande..
    vi är på ett sätt bland folk.. men när vi är ensamma så är vi supergoa mot varandra och pratar t.o.m typ "bebisspråk".. ;)

    till täcke säger vi t.ex tätte.. hahaha

    det tror jag inte folk ens skulle tro på om vi skulle berätta.. =)

  • källerudd
    Humlan66 skrev 2009-10-20 10:51:02 följande:
    jag kallar honom nästan jämt * älskling* eller * vännen*och säger tack då han hjälper mig med något, bara så att han inte ska tro att jag tar han eller hans hjälp förgivet typ.
    Jag är precis lika dan..efter två år tillsammans känns det fortfarande konstigt när jag måste säga hans namn...använder det typ aldrig..Han är ju min älskling =)
  • Berri

    Varje dag, flera gånger det har blivit en rutial att säga det =) Vi skickar fortfarande finaste sms till varandra. Är jätte glad för det för det e viktigt att man fortfarande vissar sin kärlek till varandra hela tiden ,ofast brukar man vara gulliast i början av förhållandet men vi har alltid varit gulliga mot varandra=)

  • cillissa

    att säja att man älskar nån kan man ju göra på många sätt. Orden "jag älskar dej" kanske ja inte säger till min kille varje dag, men kram, en blick o mycke annat som har samma innebörd ger vi varandra dagligen. Först när jag såg ditt inlägg tänkte ja att man skulle göra en gallup, men sen när man tänker efter så isåg ja att det är ganska svåra gränsdragningar eftersom det inte alltid är just de 3 orden som är de enda sättet att säja att man älskar någon

  • rosesarered

    Har jag svarat på denna tråd redan?
    Iallafall så säger jag nog inte så himla ofta att jag älskar honom när jag tänker efter. Nångång varje vecka men inte varje dag . Jag tycker att det är mycket viktigare med det fysiska, visar min kärlek på det sättet och känner att jag är älskad också
    Alla har olika "kärleksspråk".

  • Rufsas

    Jag kallar honom för Hjärtat och han kallar mig för Rufs. Av någon anledning säger vi aldrig varandras namn.

    Vi säger att vi älskar varandra väldigt ofta. I varje telefonsamtal och hemma på kvällarna. Jag håller faktiskt på att fundera om vi kanske ska dra ner på det. Kvalitet är ju bättre än kvantitet i detta fallet. Å andra sidan menar jag det verkligen när jag säger det.

  • Lyckliga013bruden

    väldigt sällan, de exakta orden "jag älskar dig" sägs kanske 1-2ggr om året. MEN vi har andra saker för oss istället, som nästan betyder mera för att de är våra.
    Jag tar inte heller hans hjälp för givet och vi kramas och visar uppskattning och kärlek på andra sätt varje dag.

  • lemonbird

    Någon gång i månaden, vid speciella tillfällen...kärleken känns i luften de andra dagarna=)

  • soonAmrs

    Flera gånger om dan! Han kallar mig älskling och jag kallar honom älskling. Jag säger som ovannämnda talare Källerud. Vi har varit tillsammans i lite över 3 år och det låter så konstigt när han säger mitt namn och viceversa.. Vi menar det verkligen varje gång som vi säger Jag Älskar Dig! och det växer starkare för var dag som går!

  • lemonbird

    Själv skulle tröttna på den meningen! Det är viktigast att VISA varandra kärlek.

Svar på tråden Hur ofta säger du "jag älskar dig"