• MajBrud2010

Förolämpad?

Vet inte om det bara är jag som är känslig.. Var på bröllop i helgen på min m2b:s sida av släkten.. Själva bröllopet och allt var jättefint! Det som jag blev förolämpad av var att jag blev placerad vid barnbordet!! För långt ifrån de andra vuxna för att kunna prata med någon annan vuxen, hur kul är det att sitta en hel kväll och konversera med några som inte ens blivit tonåringar än? Själv är jag närmare 30 än tonåring..
    Anledningen dom gav till att jag fick sitta där var att jag var tvungen att ha koll på vår dotter som är knappt ett år.. Tyckte det var en riktigt dålig anledning och det känns som en förolämpning.. Jag hade aldrig gjort så!
    Nu känns det bara tråkigt att träffa hans sida av familjen.. Känner mig inte alls lika välkommen där som jag gjort innan och vi gifter oss nästa år!

• Svar på tråden Förolämpad?
  • Mörk Ängel

Va? Vad är det för stil?!

Jag hade helt klart tagit upp det med min fästman bara för att ventilera och få prata om det och se vad han tycker.

Och sen kanske jag skulle vara så barnslig att jag skulle placerat den av personerna som inte tillhör släkten genom blodsband vid barnbordet på mitt eget bröllop.

• Sonja68

Trist, men jag tror inte du ska läsa in alltför mycket i deras placering av dig och ert barn. De gjorde säkert så gott de kunde. Det är supersvårt med bordsplaceringar, särskilt när det kommer till barnen. En del vill ha det si andra så. Alltid är det någon som tycker att det blir fel.
    Man hade iofs kanske kunnat fråga dig hur du tyckte det skulle vara bekvämast för dig, ha ert barn bredvid dig vid vuxenbordet eller sitta med dottern vid barnbordet.
    Men endel vill ju som sagt ha strikt placering varannan dam, varannan herre och endast vuxna vid borden osv. osv., och då får man väl svälja det då. Det är så när man har barn, ibland missar man det roliga som händer i händelsernas centrum.
    Tänk inte mer på det du, de menade säkert inget illa

• mandabubbla

Mörk Ängel skrev 2009-08-18 14:12:38 följande:

Och sen kanske jag skulle vara så barnslig att jag skulle placerat den av personerna som inte tillhör släkten genom blodsband vid barnbordet på mitt eget bröllop.
    jag skulle kanske också göra så, fast kanske inte just vid barnbordet - men någonstans på något hörn ;)
    hihihi!
  • MajBrud2010

Tänkte jag ska försöka prata med honom i eftermiddag.. Vi ska på ett annat kalas i helgen, tänkte fråga honom om det är hans tur att sitta vid barnbordet denna gången.

Var ju som sagt ett litet bröllop med ett långbord, barnen satt längst ut på änden av bordet och jag med dottern längst bort. Tyckte ändå de kunde placerat mig i början av barndelen, så jag ändå satt brevid någon vuxen? Vet inte alls hur de tänkte, men det kändes bara fel på nåt sätt..

• kikki kikki

Ler...ja inget känns väl så bra som en lite hämnd

• Flygande taxen

Usch vad arg jag hade blivit!
    På ett sätt förstår man ju eras resonemang, men å andra sidan så om du hade vetat att du endast blivit medbjuden på bröllopet som barnvakt till ert barn, så att din m2b kunde få festa fritt med sin släkt (så verkar det ju som att dom tänkt, typ) så kanske du hade valt att endera lämna ert barn hos barnvakt eller inte kommit alls!

Tycker att man verkligen inte placerar vuxna vid barnbordet, utan att fråga om det är OK först!

Jag hade nog sannerligen inte lindat in det på nåt sätt när jag prata med min man. Herregud, om man ska gifta sig så måste man väl få vara raka och ärliga med varandra. Jag hade direkt "gnällt" till min man och sagt att jag var ledsen över hur de behandlat mig. Då hade han säkert sett saken på annat sätt också när han förstått att man tagit illa upp.

Nå, din m2b kan ju inte göra nåt åt saken nu och inte du heller. Så jag skulle följa Anne på Grönkullas råd och ge detta brudapar riktigt dåliga bordsplaceringar på ert eget bröllop (förutsatt att de är bjudna!). *hämnden är ljuv*

• Maalina

Haha... gillar att man inte alltid får politiskt korrekta svar här på BT ;)

Hämnas är helt klart barnsligt, men ack så tillfredsställande!

• MajBrud2010

Har redan så smått börjat planera deras placeringar.. Har en gäst som jag haft lite svårt att placera då denne är.. ja vad ska jag säga.. blandning av besserwisser och pain in the.. ;) Men nu har jag ju det problemet löst ;)

Ska absolut prata med min m2b idag, problemet är att jag inte gillar konflikter så mycket, så jag lindar nog in det lite och hoppas att han fattar vinken.. Annars får jag väl gå rakt på sak istället.. ;)

Ska försöka släppa detta, men det kändes bara så utpekande att bli placerad där. Men men..

• Ore
    MajBrud2010 skrev 2009-08-18 14:15:25 följande:
    Tänkte jag ska försöka prata med honom i eftermiddag.. Vi ska på ett annat kalas i helgen, tänkte fråga honom om det är hans tur att sitta vid barnbordet denna gången.Var ju som sagt ett litet bröllop med ett långbord, barnen satt längst ut på änden av bordet och jag med dottern längst bort. Tyckte ändå de kunde placerat mig i början av barndelen, så jag ändå satt brevid någon vuxen? Vet inte alls hur de tänkte, men det kändes bara fel på nåt sätt..
    Ja, de borde satt dig vid brytgränsen mellan barn/vuxna. Å andra sidan kan barn som är så små som 1 år lätt bli litet gnälliga, så de kanske tyckte det var bättre att du hade möjlighet att lätt komma ut med dottern i så fall. Eller om hon av någon anledning inte ville sitta stilla.

Om brudparet gjorde ett ogenomtänkt val vid placering, som inte tänkte på att konsekvensen var att du blev sittande med en massa barn under middagen, så var det säkert inte av illvilja, och jag skulle inte reagerat så som du gjort. Jag skulle konstaterat att "jaha, det här var ju inte den roligaste bordsplaceringen jag suttit vid", och sedan inte mycket mer med det.
  • anne på grönkulla

Ja såklart ska du prata med din man o det ifall det känns fel för dig. Men jag tror verkligen inte det var av illvilja utan missriktad hänsyn - en bra sak du nu lärt dig är ju annars att om du behöver ge nån konstig placering så är det bra att prata med den först (och då menar jag inte att alla ska godkänna sin bordsplacering utan t ex om man tror att nån har preferenser och behov pga sina barn som är med eller så så kan man höra me dem så det blir rätt, det är så lätt att tro åt andra).

Och sen har du ju som sagt inga svårigheter med knökiga placeringar till dem en gång framöver...

Svar på tråden Förolämpad?