• MajBrud2010

Förolämpad?

Vet inte om det bara är jag som är känslig.. Var på bröllop i helgen på min m2b:s sida av släkten.. Själva bröllopet och allt var jättefint! Det som jag blev förolämpad av var att jag blev placerad vid barnbordet!! För långt ifrån de andra vuxna för att kunna prata med någon annan vuxen, hur kul är det att sitta en hel kväll och konversera med några som inte ens blivit tonåringar än? Själv är jag närmare 30 än tonåring..
    Anledningen dom gav till att jag fick sitta där var att jag var tvungen att ha koll på vår dotter som är knappt ett år.. Tyckte det var en riktigt dålig anledning och det känns som en förolämpning.. Jag hade aldrig gjort så!
    Nu känns det bara tråkigt att träffa hans sida av familjen.. Känner mig inte alls lika välkommen där som jag gjort innan och vi gifter oss nästa år!

• Svar på tråden Förolämpad?
  • Alexxxi

Gud så hemskt!! Man kan faktiskt göra ett undantag och låta dem jättesmå barnen sitta med sina föräldrar. Vart satt din kille då?

• mandabubbla

men vart fick din m2b sitta då? blev han placerad mitt i mängden eller satt ni ändå nära?

vad konstigt gjort! jag skulle också blivit väldigt stött om min m2b's placerade mig vid barnbordet under en tillställning!

Har du pratat med din man?

• mandabubbla

min m2b's släkt* menar jag ju såklart..

• MajBrud2010

Han satt vid brudens sida.. Så på helt andra sidan av bordet..

Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom.. De andra verkar inte ha tyckt att det var nåt konstigt med det..

• kikki kikki

Men jösses.
    Ja jag förstår att du tog illa vid dig för det hade jag också gjort.
    Vad säger din m2b om det hela och varför kunde inte han sitta där?
    jag menar att varför skulle just du sitta där?
    Om du hade fått veta det innan så hade du iaf haft valmöjligheten att stanna hemma eller diskutera det med dom.

• Imma

Trist att du känner som du gör, men utgå ifrån att de som gjort bordsplaceringen gjort så gott de har kunnat. Kanske ville de undvika småbarn vid "vuxenborden"? Hur såg det ut i övrigt? Satt andra småbarn utplacerade vid de övriga borden?

• anne på grönkulla

Trist men inte mycket att göra nåt åt i efterhand. Le och sätt dig över det. Ge detta brudpar riktigt knöliga placeringar på ert bröllop senare...

• mandabubbla
    MajBrud2010 skrev 2009-08-18 14:02:29 följande:
    Han satt vid brudens sida.. Så på helt andra sidan av bordet..Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom.. De andra verkar inte ha tyckt att det var nåt konstigt med det..
    men gud vad fräckt!

kan du inte försöka prata med honom om det som om det ''bara var en tanke som slog dig''.. Eller typ "men du, var jag den enda som satt vi barnbordet av de vuxna? är inte det lite lustigt?"

Försöka lägga fram det lite lättsamt och sen leda in det på en seriösare diskussion? Så han inte går in i försvarsställning direkt?

Eller?
  • Maalina

Verkligen helskumt! Hur tänkte dom? Jag hade också blivit stött och irriterad...

Håller med mandabubbla, ta upp det med hon på ett lättsamt sätt för att sedan övergå i mer allvar...

• Alexxxi

Håller med mandabubbla, ta det lite försiktigt när du frågar men tycker absolut du ska fråga honom.

Svar på tråden Förolämpad?