• Boomtown

Ska brudgum och bestman ha samma slips?

Ska dom ha exakt samma slips för att matcha? Det är lättast också tycker jag. Eller?

• Svar på tråden Ska brudgum och bestman ha samma slips?
  • passionsblomman

Boomtown, beställ din makes coursage lite mer arbetat och större än marskalkens! Det är mycket vanligt och i det här fallet tycker jag verkligen att det är på sin plats. Speciellt när han är lite större.

• Boomtown
    passionsblomman skrev 2009-08-17 09:20:07 följande:
    Boomtown, beställ din makes coursage lite mer arbetat och större än marskalkens! Det är mycket vanligt och i det här fallet tycker jag verkligen att det är på sin plats. Speciellt när han är lite större.
    Tack snälla för tipset! Det blir nog bättre.
  • anja1661
    Duchess skrev 2009-08-16 22:03:41 följande:
    Jag tror att det skulle vara opraktiskt om brudgummen och bestman har samma slips. Likadan slips tycker jag däremot är helt okej
    hahahhaha!!!!
  • anja1661

min man och bestman hade likadana slipsar. tyckte det var fint då min bukett och tärnans klänning gick i samma färg som deras slipsar. vi hade vinrött på allt detta! min klänning var ju dock vit och maännens kostymer var svarta.

vi köpte oxå på dressman....billigt och bra passform!!!

• Sundance

Hos oss ska marskalkerna ha kostym och likadana slipsar medan bestman och brudgum kommer ha frockcoat och plastrong. Likadana.

• Wiggy

Jag och min bestman ska ha frack med vit väst och vit fluga.

• anne på grönkulla

Inte för att kritisera nåns val av billig kostym, har man aldrig plagget till vardags så kan det säkert vara motiverat att köpa en billigare för de få tillfällen man använder den. Men det syns om den är budget för en van betraktare, det gör det. Tyvärr.

ElinDaniel skrev 2009-08-17 08:18:22 följande:
    Men just kostym är väl något som kan vara snyggt i budgetvariant också? Absolut!
  • ElinDaniel

Nyfiken... PÅ vilket sätt, förutom märket, kan man se att en kostym kostat tre tusen eller femton?

• ElinDaniel

O nej, språkpoliserna ;) D var inte meningen att skriva stort PÅ... Ler*

• anne på grönkulla

Tygkvalitet framför allt, oftast. Snitt och passform, absolut. Hur välarbetade detaljerna är.

Men det betyder inte att det är fel att köpa en billigare kostym, om den passar, man gillar den, den funkar i ens budget etc. Det kan fortfarande vara ett bra, rationellt och prisvärt val för de flesta killar. Men använder man kostym varje dag och gillar kläder så är det skillnad på en billig och en bra, också för blotta ögat.

• Boomtown
    ElinDaniel skrev 2009-08-17 19:55:08 följande:
    O nej, språkpoliserna ;) D var inte meningen att skriva stort PÅ... Ler*
    Passa dig så de inte burar in dig
  • älskarlivet

Jag som är svensklärare måste påpeka att de kan inte ha "samma" slips... Vore lite jobbigt för dem..

Min man hade en vinröd plastrong medan hans marskalk hade en helt annan slips. Inget som någon tänkte på!

• Lemmy

Min man hade fluga i stället för slips, då han inte gillar att använda det överhuvudtaget. Hans marskalk brukar inte heller ha slips så ofta, så för oss funkade det bäst att låta killarna själva bestämma vad de gillade bäst.

Svar på tråden Ska brudgum och bestman ha samma slips?