Ska brudgum och bestman ha samma slips?
Ska dom ha exakt samma slips för att matcha? Det är lättast också tycker jag. Eller?
Ska dom ha exakt samma slips för att matcha? Det är lättast också tycker jag. Eller?
Haha! Har prescis igår pratat me en expedit på en klädaffär om detta! Enligt henne var likhet ett måste, för ett traditionellt bröllop. Om båda har kostym bör båda grabbarna ha samma slips och näsduk. Om det är frack som gäller behövdes det inte. Dvs. om brudgummen eller båda har frack.
I present till vår bestman ska han få en box me manchettknappar, slips o näsduk. Samma som min blicnade ska ha. Vi tyckte d kunde va en fin gåva. ( 400 på dressman.)
Jag frågade på affären då vi hyrde m2b frockcoat och de sa att dom ska INTE ha lika slips. Brudgummen ska ju vara snygg ihop med sin brud och då får bestman stå tillbax lite.. Men självklart gör man som man själv känner.
Min m2b ska ha ljusrosa kravatt och ljusrosa ros, bestman ska ha mörkgrön slips och champagnefärgad ros för att matcha tärnans mörkgröna klänning och hennes blommor.
Min man hade kravatt på vårt bröllop men bestman hade samma färg på sin slips som det var på kravatten. Vi tyckte de va fint o matcha. Våra pappor hade också slipsar i samma färg.
jag tänkte också att m2b o jag ska matcha o tärnan o bestman får matcha.
Brudgummen kommer vara lite extra fin ändå... :) Ha väst och finare/större corsage. Alla kommer veta vem som gifter sig och en av grabbarna kommer glittra lite extra ;)
Jag tror att det skulle vara opraktiskt om brudgummen och bestman har samma slips. Likadan slips tycker jag däremot är helt okej
ska tillägga att bestman hade svart kostym till sin slips medans min man hade beige frockcoat så det syntes tydligt vem de var som gifte sig trots samma färg på slips o kravatt
Haha... Oj... Jo... Antar att du har rätt, Duchess... OM de har samma kommer det att bli konstiga bröllopsbilder ;)
Inget är fel eller rätt, gäller bara att våga göra som man själv vill och vågar! O eftersom min kille ska ha svart, fins kostym, så är det de "etiketterna" vi har i åtanke...
Hm, lite olika svar här. Tärnan ska ha svart klänning. Vi ska ha vita blommor med roströda bär i. Då har min kille köpt en roströd slips, jättefin. Men som jag tycker är ganska svår att matcha. Så man kanske kan köra med samma då? Hur kan jag få min gubbe att se lite "finare" ut då, om ni förstår.
Duchess: Jaja samma/lika. Har du pratat med min dotter eller??
Hon påpekar jämnt att jag säger fel.
Fast bilderna skulle så klart se roliga ut om de hade "samma" slips hihi