• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Då äntligen hinner jag hit. Dagen har gått i ett. Började morgonen med vaccination och har sedan varit på möten och haft lunch.
    Jenny vad jobbigt att du fick så ont av vaccinet. Jag känner ingenting i armen... än.
    Kände mig lite småyr direkt efteråt. Men kan nog ha varit för att kroppen spänt sig undermedvetet. Jag var förvånad, jag som brukar vara spruträdd som tusan, var inte rädd innan satte mig lugnt i stolen tittade åt ett annat håll och vips så var det klart. Kanske kan man vänja sig med sådant här elände??

Ullared igår var kanon. tog mkt längre tid än vanligt att runda affären men vi fick tag på mkt bra bebissaker. Tvättlappar såg jag till att ladda rejält med, har ju förstått från hvidis att de små liven kan skita rätt bra.

Bruttan låter jobbigt med en så livlig make på nätterna.
    Lycka till med NUPP imorgon!!!

• lanovia 08

Nä vad gjorde man utan er?? jag hade nog haft färre vänner kvar irl, för de hade nog blivit less på att höra alla mina tankar och funderingar. Även om jag givetvis pratar lite med några av dem om det kan man ju inte älta allt på samma vis som här.

Eller så hade jag varit mer deprimerad av att bära alla tankar själv. Nej Hurra för er!!!!
    *kramar*

EA&MJ skrev 2009-10-20 16:35:55 följande:

Ninnis-utan trådvännerna hade jag inte klarat mig så här långt i barnverkstaden
  • Fjällbruttan

HURRA FÖR ALLA härinne!!

Har lite trassel... minst sagt med svärisarne, och första jag tänker på att berätta det för är er!
    Jag är så himla glad att ni finns!!
    Champange till alla... så att ni orkar höra min klagan...*aaaooouuuuuu..ylar som en varg!*

Hade just krupit fram ur den goa filten som Daa svept om mig när svärmor ringer!! För första gången sen hon fick veta att vi väntar barn igen... alltså typ 6 veckor...
    ( DÅ har jag dessutom varit där och tvättat alla deras fönster tillsammans med en kompis eftersom jag inte orkade själv när svärisarna var borta och fiskade! Gjorde det gärna eftersom svärmor har cancer som ni vet och helt ok att hon gör nåt kul då hon orkar, fönstren kan jag ta... men inte ens ett tack per telefon, jag har nu slutat gå dit, och det är 100 m emellan oss.....)
    Hon kvittrar glatt och undrar vad jag gör, Inget speciellt sa jag, packar lite och kräks däremellan (nä, hon har aldrig frågat hur jag mår heller...) 
    Nämen ohhh, är du i kräkstadiet nu??
    -Nja, det håller ju på att gå över..
    Jaha, ja du förstår jag har besök av min syster och hennes dotter och barnbarn...
    Så jag undrar om Saga är hemma, för då kan ju hon kmma ner och träffa dem
    -Nä, hon är på dagis...
    -Jaha, jamen då hörs vi en annan gång...

Hon VET att vi åker till Umeå idag, Saga ska sova där, men inte ett ord om det, tydligen inte intressant...
    Men att det bara var Saga som fick hälsa på släkten var...intressant... 
    Jag har nämligen firat jul med dessa människor... men är det bara jag hemma så behöver jag inte komma ner alltså...
    Jag ger upp! Jag kan hoppa och skita tills jag får randiga ben, jag är i alla fall inget annat än en eländig avelskossa med två bastarder som deras arma son fått på halsen... ack och ve!
    Tur att mannen alltisstår på min sida i alla fall

Ska bli mysigt att åka iväg bara vi två även om jag är jättenervig!
    Tack för alla uppmuntande ord!

jag har förresten inte ont i armen , men halva är lite bortdomnad

HURRA igen för allt här inne, plockar fram jordgubbar till skumpan!
    Skål brudar

• passionsblomman

Men Guuuud! Jag la mina patetiska inlägg utan att se att du komit in där Bruttan! De passade liksom bättre efter Villemoas...

...svärisar är ett kapitel helt för sig och vilka slags ben man än har kan det vara svårt att veta vilket av dem man ska stå på och hur man ska ädda för att ligga någorlunda bekvämt i händelse av att man helt struntar i att stå utan lägger sig....

VET du vad hörru, jag tycker det är läge för dig att göra något helt eget som är roligt bara för DIG och inte ens bry dig om hur det går för alla andra under tiden. De kan sitta där och äta brända falukorvar och vad de vill under tiden! Döa fiskar också för den delen. Och ha skitiga fönster!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-10-21 15:42:05 följande:
    Men Guuuud! Jag la mina patetiska inlägg utan att se att du komit in där Bruttan! De passade liksom bättre efter Villemoas......svärisar är ett kapitel helt för sig och vilka slags ben man än har kan det vara svårt att veta vilket av dem man ska stå på och hur man ska ädda för att ligga någorlunda bekvämt i händelse av att man helt struntar i att stå utan lägger sig....VET du vad hörru, jag tycker det är läge för dig att göra något helt eget som är roligt bara för DIG och inte ens bry dig om hur det går för alla andra under tiden. De kan sitta där och äta brända falukorvar och vad de vill under tiden! Döa fiskar också för den delen. Och ha skitiga fönster!

Tack blomman!!

Nu ska jag pallra mig iväg till Umeå med brustet hjärta... trodde jag skulle dö när jg sa hejdå till lilla vild!
    Vet att det går över snart och att jag får äta middag med med älskling

Kramen

Svar på tråden I vått och torrt och väntan