• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Hvidbrud

Gullig du är Daa. Daa, du gör mig glá.
    Åh! Jag är under bevakning! Spionögonen har öppnatsig och då kan jag ju inte sitta här, vi ska leka! Det är dansk Let's dance om en halvtimme, så vi får valsa runt lite till det. (och zappa till Idol ibland, så jag vet vem blommis och sonja pratar om... )

Kraaam!

• Daa

Härligt, Hvidis.

Verkar väldigt lugnt här idag. Hoppas att ni alla är ute på skojigheter.

Om ett tag får vi middagsgäster, ett par kompisar som vi pratat länge om att bjuda hem utan att det har lyckats. Men idag så. Det ska bli riktigt kul.

(nej, Hvidis. Jag orkar inte göra lika många som du gjorde igår )

• ingenjörsbruden

Hej hopp i helggalopp!

Först en massa till er allihopa!
    Har saknat er massor!

Nu har jag äntligen fått hem den ordinarie datorn! Dock så måste vi kolla så att det finns virusprogram mm innan jag börjar surfa.....sitter nu vid makens jobbdator...

Har haft dubbelbesök idag o så ska svärisarna komma hit på middag ikväll...o jag har hunnit dammsuga 2 ggr redan....så nu ska jag försöka lägga Bellabus att sova själv i vagnen så jag kan få duscha o fortsätta med maten!

I morgon ska jag läsa in mig så gott jag kan på allt som hänt er!

Massa

• Ankan80

Halloj!
    Trevligt att du är tillbaks Ingis!
    Du har varit saknad!!!

Igår fick jag reda på att min svägerska och kusin skall ha barn ungefär samttidigt som mig....cooolt!

• Hvidbrud

Hej Ingis!
    Kul at du är tillbaks!

Ankan: är din svägerska och kusin samma person eller är det två bebisar som kommer?

• Fjällbruttan

Hej
    Saknat er men haft fullt upp här i helgen!
    Kände igår att NU, Nu är illamåendet över,så idag kräktes jag.....suck!

Men nu har vi gjort om våran maskinhall till ett öktält med ljusslingoroch vimplar och vitblå rutiga väggar... måste köpa alkoholfritt öl i veckan:-d
    På lördag ska vi ha oktoberfest med ca 30 kompisar och en drös ungar som inte har barnvakt, ska bli skitkul

Mannen har jagat i helgen och lyckats få dö på en älg så jag antar att jag måste slakta nån dag... bläääää, det liktar så äckligt just nu! Men så gott sen!

Ingis, kul att höra ifrån dig!

Ocj kram till er alla, nu ska jag försöka slita lilla vild från ompapompa musiken som vi spelar  (har köpt några cd-skivor) och hon älskar att dansa till dem Men nu är det dags för kvällbad och sen sova sova säng säng säng....

• passionsblomman

Hejom fejom.

Usch vilken grå helg jag har haft. Igår och idag har jag varit skitledsen och igår rök jag ihop med sambon för han var så jäkla taskig.

Jag känner att det är tufft just nu. Nu har jag varit här i en och en halv månad och tröstat och peppat över det lämnade gamla och det lite ovana nya och nu känner jag att jag SJÄLV blir så jäkla ledsen när jag ser min sons ledsna uppsyn och vilket tomrum det är efter de gamla kompisarna.
    Man känner ju "gud vad har jag GJORT mot mitt barn"

Mattorna får mig att gråta, för jag älskar dem, men det är klart jag håller med sambonom att det är massor av pengar, men jag VILL ha dem, men inte tvinga fram det...

Jag VET så väl att det behövs tid innan vi landat riktigt här och att nya vänner inte hittas på en dag och inte på en månad heller. Men det är klart att det kommer sorgsna dagar mitt i en sådan här process.

Nu har jag mer eller mindre tjatat mig till att sonen ska få komma på -00/-99:ornas innebandyträning. Han sa senast igår"innebandyn slutar jag med, för det är ingen riktig träning" och det sa jag till ledarna, och de vore ju jäkligt korkade om de bara släppte en av de väldigt få som finns i hans årskull. Han kan inte vänta två år.

Har en känsla av att det slutar med att han inte kommer att gå på vare sig innebandyskola eller handbollsskola utan haka på de riktiga lagen istället. Skolorna är mer lek. Han behöver strukturerad träning och utmaningar.

• Ankan80
    Hvidbrud skrev 2009-10-18 18:21:22 följande:
    Hej Ingis!Kul at du är tillbaks!Ankan: är din svägerska och kusin samma person eller är det två bebisar som kommer?
    Hehe...ja, två bebisar från 2 olika personer alltså
  • Fjällbruttan

Fjällbruttan skrev 2009-10-18 18:49:14 följande:
    Men nu har vi gjort om våran maskinhall till ett öktält med ljusslingoroch vimplar och vitblå rutiga väggar... måste köpa alkoholfritt öl i veckan:-dPå lördag ska vi ha oktoberfest med ca 30 kompisar och en drös ungar som inte har barnvakt, ska bli skitkul

Tja... alltså... jag tänker ju inte vara kvar tills de andra är ök... jag är där när det är ett ÖLtält
    Men min man brukar jag kunna likna vid ett dumt ök när ölen blivit för många...
     Därav ÖKtält.. det var inte alls felstavat...*visslar och tittar mig ömkring och låtsas som det regnar*

Kram Blomman!!! Bara för att!

• Fjällbruttan

... tittar mig ömkring... nu ska jag nog gå och lägga mig, inte ens jag kan ljuga mig ur det..

Spammmm...............

Svar på tråden I vått och torrt och väntan