• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Gooooooood MORGON! Det är fredag!

(är inte hälften så pigg som jag (kanske )låter...)

på er.

• Ninnnis

goooood mooooooorgon!

jag är inte heller ett dugg pigg, men det är ju freeeeedag!

• Ninnnis

Hehe, Daa, jag tänkte att jag också bara skulle ha "hoppsan, nu kom det/kom det inte indianer-inställningen", men det går väl sådär...

Blommis, HEJA DIG som har tagit tag i jobbigt (?) telefonsamtal till gyn. Kanske Linköping is the shit? Jag ät ju född där, och Hvidis gifte sig där (på min födelsedag), så varför inte?

Lanovia, jag hoppas du kan slå dig till ro med att du och maken är överens och trygga i beslutet.

Bruttan, vad skönt att det känns lite bättre med maken. Jag blir också fasligt nyfiken...

Hvidis, jag håller med Lanovia, Ester blir finare och finare ju mer jag smakar på det

Hade en trevlig kväll igår med väninnorna, men kom i säng lite sent som vanligt. Hinner förhoppningsvis ta en "morfar" (som de säger här i Danmark) innan maken, vovven, mamma, pappa och lillasyster kommer med olika intervaller ikväll.

• Ninnnis

Ser förresten jättemycket fram emot helgen med familjen på besök. Vi ska bara umgås och mysa och rå om varandra, det ska bli så härligt!

• Ankan80

Håller tummarna!!!!!

Daa skrev 2009-10-15 21:20:18 följande:
    Tänkte hoppa över spänningen, jag. Dagarna får bara gå och plötsligt så: "hoppsan, indianer!" eller "hoppsan, inga indianer!" Och det kommer säkert att gå jättebra att inte överanalysera alla tokigheter som kroppen hittar på (undrar om jag någonsin har varit mer ironisk än vad jag var när jag skrev den meningen...)lanovia 08 skrev 2009-10-15 21:14:44 följande:
  • Daa

Hej Ninnis! Och alla andra förstås.

Ankan: du får gärna hålla tummarna. Tack så mycket

Ninnis: Ta en "morfar", det var ett roligt uttryck (tolkar det som "tupplur" )!
    Härligt med familjebesök i helgen.

Arbetsgivaren har bjudit på palt idag, så det lär inte bli många knop här under eftermiddagen. Undrar hur chefen tänkte

Försökte skölja ner allt med kaffe och en liten kaka, så paltkoman kanske kommer av sig innan den har tagit min kropp i besittning.

Igår, när jag loggat ut, försökte jag få makens uppmärksamhet och det var ta mig tusan inte lätt. Joggade in i vardagsrummet, gled fram på sockarna och tittade förväntansfullt på honom. Ingen reaktion, han var djupt försjunken i sin bok. Joggade alltså ut utan ett ord och gjorde om hela manövern. Ingen reaktion. Tredje gången tittade han upp och log, men nånstans såg jag den där blicken som tycks säga "men var hon inte normal när vi gifte oss?" Måste ha varit en spännande bok...

Och nu har jag fått en sån där grisspruta. De föste iväg med oss plötsligt och oväntat, så att vi inte skulle ha någon chans att fundera (vilket vi iofs har haft gott om tid att göra innan) eller komma undan. Öm i axeln nu.

• Ninnnis

Låter lite som något min vovve skulle kunna göra...
    Daa skrev 2009-10-16 12:10:13 följande:
    Igår, när jag loggat ut, försökte jag få makens uppmärksamhet och det var ta mig tusan inte lätt. Joggade in i vardagsrummet, gled fram på sockarna och tittade förväntansfullt på honom. Ingen reaktion, han var djupt försjunken i sin bok. Joggade alltså ut utan ett ord och gjorde om hela manövern. Ingen reaktion. Tredje gången tittade han upp och log, men nånstans såg jag den där blicken som tycks säga "men var hon inte normal när vi gifte oss?"
Svar på tråden I vått och torrt och väntan