• JanetKim

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Som sakt som ovan....
    Räkna med allt!

• Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
  • Flygande taxen

Oj vilka enorma summor vissa lägger ut på bröllopet! Är uppriktigt sagt förvånad. Kan inte förstå vad det är som kostar så mycket.
    Fast å andra sidan har det väl aldrig varit nåt problem med att få betala mycket, det brukar vara motsatsen som är lite svårare

Har lagt en budgetgräns på 20 000 kr på vårt bröllop, blir väl ca 40 gäster (inkl. oss två) varav fem är barn.

Klänningen är ej medräknad, då jag köpte den långt tidigare och redan använt den vid vigseln (vi vigdes i juni och har fest i oktober) och en släktings bröllop.
    Ringarna blev jättebilliga för oss, betalade endast runt 150 kr för att få förlovningsringarna i silver upputsade och tilläggs-graverade. Ville inte ha nån flådig diamantring el.likn.
    Sen hade vi turen att hitta en väldigt fräsch lokal som ligger endast 4 km från vårt hus, för bara 500 kr i hyra!!

Maten + dricka tänkte jag lägga runt 15 000 kr allt som allt på (tvårätters middag från catering, tårta och andra bakverk fixar jag själv).
    Serveringspersonal fixar vi privat, för ca 2000 kr för två personer, hela kvällen.

Hatar dansbandsmusik (väldigt vanligt på bröllop var jag bor) och tycker inte det känns värt att betala för nån dj då festen är såpass liten, min man hatar att dansa och man kan fixa bra musik själv med spellista på datorn + bra ljudanläggning.
    Dekorationerna fixar jag själv. Köper grejs på loppis, använder sånt jag redan har, lånar av vänner och bekanta etc. (ska har röda dekorationer så jag tänker gå loss i julpyntslådan )

• Mulken
    Jvö skrev 2009-08-15 22:22:53 följande:
    jag funderar ni som inte läögger ner en förmögenhet på erat bröllop nhur gör ni?
    Det är väldigt mycket att göra själv i mitt fall ^^

Maten för 50-60 gäster var tänkt från början vara pastasallad och klänningen kom jag undan med att köpa långt i förväg, avbetalning också.. >_> Känner mig som världens snåljåp om jag ska vara ärlig! Och Guldfynd hade ett par enkla ringar i gult guld, ca 1500-2000:- styck..

Som sagt, mycket som jag gör själv.
    Ska köpa papper och vika askar, köpa chokladaskar på *tappa inte hakan nu!* Willey's! :D
    Hår, smink, jag själv som gör.. Skor köpta på Din Sko för nån enstaka hundring, present från morsan osv.. Som du ser, det GÅR om man verkligen försöker hahah! xD
  • aikidoaasa

Vår budget ligger på 160.000 kr... men vi har ingen aning om hur den kommer att se ut i slutändan. De fåtalet saker som vi har köpt och fixat skiljer sig en hel del från den summa som vi sagt för dem... då ändringar både upp och ned.
    Då är smekmånad inräknat i den budgeten.

• evst

Fest för 55 gäster i sthlm centrum med personal, buffé och all dryck, samt DJ=70-72 000 kr

Hotellnatt i sthlm=1500 kr
    Klänning=ca 1500 kr (ej köpt ännu)
    Kläder till barnen=ca 800 kr
    Ring=gravering av datum i förlovningsring (vet ej kostnad men ej dyrt)
    Brudbukett=10 rosor, ca 350 kr
    Fotograf=ca 4000 kr
    Transporter under dagen=ca 1000 kr (taxi)
    Inbjudningskort=840 kr

• mandycandy

räknar väl runt 200 000 exl resan... (men ink det mest annat) Rsan kanske ytterligare 80-100 000...

ja jag är en slösa ... men pengarna är ihopsparade/donerade iallafall så det blir inga sms-lån för att få det att gå ihop.

• Red Scarlet

Flygande taxen skrev 2009-08-15 22:32:33 följande:

Oj vilka enorma summor vissa lägger ut på bröllopet! Är uppriktigt sagt förvånad. Kan inte förstå vad det är som kostar så mycket.
    Hehe det beror väl helt på vilka prioriteringar man har av kostnader?

Vår bröllopsmiddag/fest på värdshus gick på ca 43000:- för ca 50pers med trerätters middag och DJ efteråt. Allt ingick, det var 850kr/kuverten. Min vigselring kostade 11000:-, min klänning måånga tusen. Fotografering kostade ca 9 000:-, bådas morgongåvor ca 6500:- osv osv. Vår bröllopsresa inklusive ALLT (pass, vaccination, ny kamera att ha med, läkemedel osv) kostade 56000:- för vi spårade lite ur kontroll med budgeten när vi väl var där nere .

Jag tycker inte alls att vi hade ett överlyxigt bröllop men vi hade lite pengar att göra av med och la pengarna på det som var viktigast för oss: Fotograf, ring, klänning, fest och resa.
  • Aeternum

Jag har räknat med ca 85000 men kan nog bli hur dyrt som helst... Och då är inte resan inräknad... Men kommer nog bli runt 30´000 extra för den.

Är det verkligen värt det börjar jag fundera????

• JanetKim

Ja nu är allt färdigt så kan man säga att hela kalaset gick på 35 000 kr....
    Är enormt nöjd!!!

• charmed84

vi räknar med 30.000:- då är det ca. 50 gäster. Bröllopsresan är inte inräknad i detta. Men allt annat är det.

• Humlan66

Vi har gjort en lista där vi skriver upp alla kostnader vi har .Även felköp som vi säljer osv

Men vi har ingen aning vad det landar på ännu. Mycket beror ju på den lokal vi hittar som är den största kostnaden

Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?