• JanetKim

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Som sakt som ovan....
    Räkna med allt!

• Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
  • Red Scarlet
    090208 skrev 2009-09-15 22:10:20 följande:
    En fraga bara...Laser att nagra av er har mindre an 40 gaster (som vi hade) men anda spenderar betydligt mer (50.000 t.ex).Vad laggs mest pengar pa da? Klader, ringar, resa? Eller har ni hyrt slott..?Nyfiken bara.
    Vi hade ca 45gäster, men det beror ju helt på kuvertavgiften också tex? Vi hade nästan 1000kr/kuverten, bröllopsresan gick på lika mycket, vi hade en gansa dyr fotograf och vigselringen kostade lite. Då är vi uppe i över 115k bara där. Sedan är det kläder, trycksaker, blommor, resekostnader, juristarvode, morgongåvor, smycken, DJ och solist som kostade
  • Tess80

Vårat bröllop hamnade på ca 25.000:- för 34 pers

Då var det:

mina kläder, mannens kläder och sonens kläder
    Ring, slöja, tiara, skor, ringkudde, safflor (som kastades på oss), tre rätters middag (ej kuvertavgift), bröllopstårtan som jag gjorde själv som efterrätt, fotograf (gratis), makeup artist (gratis), låna en gammal veteranbil (cheva -57, gratis), DJ, alla blommor och buketter, bordsdekorationer, huset vi hyrde, trycksaker (servetter, banderoller, "just married" skylt), gåvoaskar till alla med "just married" godis i, all alkohol och läsk, Ost & kex, frukt, chips/jordnötter, tallrikar/glas och bröllopsnatt på hotell.

Bröllopsresa är inte inkluderad i detta, då vi inte riktigt bestämt oss än vart vi ska åka. Vi vill ju åka till så många ställen he he!

• Stefan09

Vårt bröllop kommer kosta ca 45 ooo kr för 100 gäster. Det är ändå högt räknad. Vi får mycket hjälp av våra vänner så där kan man spara många tusenlappar.

• sarling

130 papp utan resa, den landar nog på 40 papp till. Vi tjänar bra och har kunnat betala det mest fortgående innan bröllopet, har inte märkts så mycket på kontot. Kanske 40 papp som vi får ta i klump från sparkontot. Känns helt okej faktiskt, det är en liten del av vår buffert.

Vi har "hyrt" ett litet hotell, har övernattning för alla 40 gäster, kuvertavgift på 1000-lappen inkl ordentligt med vin. Allt köps via dem som har lokalen, vilket brukar vara dyrare. Band som spelar, barnvakter till barnen och personal som sköter allt. Att köpa in allt var självklart då vi inte har bröllopet där vi bor, vi har inte möjlighet att "fixa" själva.

• CarinaMagnus

Jobbar som barista och min sambo studerar, vi har inga större problem att få ihop pengar till bröllopet. Bor i centrala helsingborg och äger bostadsrätt (lån kvar), bil och hund och kan ändå lägga undan ca 5 000 varje månad. Det handlar väl om att priritera rätt. Vi snålar inte heller på nöjen, men att veta att man kan få sitt drömbröllop gör att man väljer bort vissa saker...

Först hade vi tänkt en budget på 80 000:- (inkl allt utan ring & resa) Men sen hittade vi drömlokalen och bara den + 3rätters + övernattning för gästerna kostar 80 000. Så vi får se var notan hamnar... man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång ;)

• Frulle

Vad är barista??

CarinaMagnus skrev 2009-09-16 13:30:53 följande:
    Jobbar som barista och min sambo studerar, vi har inga större problem att få ihop pengar till bröllopet. Bor i centrala helsingborg och äger bostadsrätt (lån kvar), bil och hund och kan ändå lägga undan ca 5 000 varje månad. Det handlar väl om att priritera rätt. Vi snålar inte heller på nöjen, men att veta att man kan få sitt drömbröllop gör att man väljer bort vissa saker... Först hade vi tänkt en budget på 80 000:- (inkl allt utan ring & resa) Men sen hittade vi drömlokalen och bara den + 3rätters + övernattning för gästerna kostar 80 000. Så vi får se var notan hamnar... man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång ;)
  • CarinaMagnus

En som tillreder kaffe av dess olika slag. Cafebiträde med utbildning typ. Inget fancy, dåligt betalt dessutom ;P

• Murmelina

OJ. jag sitter och spånar på exakt samma sak...och dessvärre har gästlistan med bara familj och närmaste vänner redan hamnat på över 70 personer. Det dyra är ju maten... Jag vet inte var man kan hitta prisvärda men fina alternativ?

• lillalyckan

Vi räknar med runt 120.000. Då sparar vi några tusenlappar varje månad och gifter oss först om 2 år. Vi har tänkt ha runt 50-55 gäster. Stället vi vill vara på kostar runt 1400 i kuvertavgift, så det blir ju en del rätt fort.

• 090208

Men javligt kul! Tycker jag iaf...

Men sen antar jag att man kan spara betydligt mer om man inte har barn. Eller? Det ska ju vara sa himla dyrt tydligen...

CarinaMagnus skrev 2009-09-16 15:46:21 följande:
    En som tillreder kaffe av dess olika slag. Cafebiträde med utbildning typ. Inget fancy, dåligt betalt dessutom ;P
Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?