• J plus A likamed JA

Måste man bjuda respektive också?

Hejsan!
    Jag har sådan lust att bjuda vissa gamla klasskompisar, men har ingen större lust att även deras partners ska komma också. Dels är det en extra kostnad, och sedan har jag aldrig träffat dem.. Men, detta kan ju verka väldigt oschysst. Känns som en väldigt fräck tanke av mig iallfall... vad säger ni?

• Svar på tråden Måste man bjuda respektive också?
  • 20080719

Har inte läst igenom hela tråden, men jag hade inte ått på bröllopet utan min respektive, vi är ett nu.

• Maalina

Ett? Slutar man vara en individ när man gifter sig? Låter läskigt..

20080719 skrev 2009-08-14 00:38:46 följande:
    Har inte läst igenom hela tråden, men jag hade inte ått på bröllopet utan min respektive, vi är ett nu.
  • Nippran
    Maalina skrev 2009-08-14 00:40:27 följande:
    Ett? Slutar man vara en individ när man gifter sig? Låter läskigt..
    Något OT men jag håller med...
    Vi är bjudna på bröllop i september. Min m2b kan inte gå pga jobb så jag och tösen kommer att gå själva.
  • 20080719

nej nej nej

jag menade vid såna tillfällen som bröllop och större tillställningar så hade jag inte gått ensam, åligt formulerin och onödiga ord i mitt förra inlägg haha

• londontjejen

Man maste val ingenting men det ar trevligast for dina vanner om de far ta med sina partners

• harthurs

Jag bjod mitt gamla "tjejgang". Vi har inte setts pa superlange men kande att jag ville ha dom dar. Jag valde att aven bjuda deras respektive da jag vet att de varit tillsammans/gifta en langre tid, alltsa inte nagon liten "flort" om ni forstar vad jag menar
    En del av dem bor langt bort och jag vet att jag inte kommer traffa dem igen snart sa det var bara kul for mig att antligen fa chansen att traffa dom.
    Visst, det blir en extra matkostnad men samtidigt sa hade vi alla roligt och jag far fortfarande hora (9 manader senare) hur roligt de alla hade och hur glada de ar att i samband med mitt brollop fa chansen att alla traffa vara respektive!

• Sommarliv

vi skrev på korten att det var för 2.. för vi visste ju inte om dom var singla eller hade någon. sen fick dom osa om dom blev 2 eller 1... så fick vi gå lite efter det..

• ElMac

Jag skulle tycka det var astråkigt att inte få ta med min man, så jag hade nig övervägt att inte åka - om det inte var någon som stod mig mycket nära, men jag skulle inte kunna fantisera om att de inte bjöd med honom.

• Linadesign

I vårt fall så har vi bjudit alla med respektive. Men tre av våra vänner från förr (där vi knappt träffat respektive) kommer utan sina respektive.
    Om det är de själva eller deras respektive som velat ha det så vet vi inte och kommer inte spekulera i detta. Vi sörjer inte att de inte kommer eftersom vi knappt träffat dem.

Så det kanske löser sig så för er också?

• Astro

Det är lustigt hur olika folk känner. Man får väl vara glad att det inte är USA i varje fall där folk kan ta med en "dejt" till bröllopet om de är singlar...

På den ev ironiska frågan vem är Magdalena Ribbing så tänkte jag bara upplysa om att hon är vett&etikett-guru på DN och har skrivit ett flertal böcker i ämnet. Hennes stora ledord är dock, gör det som blir trevligast för så många som möjligt, i varje fall är det vad jag tycker mej läsa mellan raderna i hennes blogg på Dn.se.

Svar på tråden Måste man bjuda respektive också?