Håller med! Man måste ingenting!
Man firar äktenskapet, javisst, men brudparets äktenskap! Inte hela bekantskapskretsens äktenskap! Och det vill man väl fira med människor man känner och tycker om, inte en stor del främlingar?
Nej, jag kommer inte bjuda såna jag aldrig träffat! Och klasskompisarna blir inte direkt ensamma eftersom de antagligen känner varandra...
090208 skrev 2009-08-12 17:00:26 följande:
Nej, man maste ingenting! Jag bjod respektive, vilket jag angrar. Dom bara satt dar limmade till sina sambos och var inte ett dugg sociala, dom kande ju ingen!
[/citat]
valkyriana skrev 2009-08-13 12:35:29 följande:
[citat]
Då har ni ju det så bland era vänner. Jag hade tackat nej om inte min man var medbjuden på ett bröllop. det är ju ingen tjejkväll direkt, utan man firar ett äktenskap. Hyllar tvåsamheten.
[/citat]
090208 skrev 2009-08-13 16:23:44 följande:
[citat]
What??? Om en nara van till dig inte hade bjudit din karl sa hade du inte kommit???Nu kommer du sakerligen skriva att dina vanner inte tanker sa, och det ar fine. Men FORESTALL dig att det hander (t.o.m ens vanner tanker inte alltid 100% likadant som en sjalv).Handlar inte om tjejkvall, for isf kommer det ju finnas en massa manliga gaster dar oxa utan sina flickvanner/fruar.