Jag tycker att det ska vara en så trevlig fest för gästerna som möjligt även om det är brudparet som ska firas. Kan ni vara generösa och bruda respektive så gör det. Det kan kanske resultera i att ni börjar umgås som par i framtiden kanske. Om jag går till mig själv, så vill jag helst bli bjuden i par. Inte för att jag inte klarar mig själv utan för att det är roligare. Man kan prata om det innan och efteråt också. Det är kul att få passa på att dansa med varandra, vilket tyvärr annars blir så sällan. Jag kan ärligt säga att de gånger man inte fått ta med sin partner har blivit mindre roligare bröllop och de minns man också som mindre roliga.
Jag bjöd några vänner med respektive till mitt förra bröllop som det inte var självklart att bjuda. De blev väldigt hedrade och nu 20 år senare är en del av dessa mina allra närmaste vänner, och bröllopet blev startskottet för detta även omdet inte var planerat.
J plus A likamed JA skrev 2009-08-12 15:40:40 följande:
Tack för alla svar!!:)Ore: Eftersom jag har flyttat till en annan stad har jag inte träffat mina klasskompisar på flera år faktiskt. Så vi har bara haft lite kontakt via internet och sådär. Skulle ändå vara väldigt roligt att ha dem med eftersom jag har väldigt goda minnen med dessa! Jag håller med i många argument! Jag är också egentligen FÖR att bjuda respektive, men de känns lite kluvet i ett sånt här fall där jag int har träffat dom, och dom är inte gifta eller så. Det kan int vara så jätteroligt för dem heller att måsta vara med på ett bröllop där dom inte känner varken brud eller brudgum. Om jag bjuder dessa tre-fyra kompisar utan respektive sätter man ju självklart dessa tillsammans så dom inte känner sig på något sätt utanför utan sin resp... dom här tre-fyra känner ju också varandra väldigt väl så.. men jag vet inte! Känns väldigt dumt att ens tänka tanken på att inte bjuda med deras älskade.. Vi är ganska sugna på ett förhållandevis litet bröllop. Känns trist att några respektive som jag inte känner de minsta ska ta platsen istället för sånna som känner oss rätt så väl.. förstår ni hur jag tänker? Helldre 10 gamla kompisar UTAN deras respektive, än 5 kompisar med okända respektive.. är det en egoistisk tanke??