• saralissa

Supertorrt hår, hjääälp!

Mitt hår har verkligen tappat glans och spänst. Det ser ut som och känns nästan som syntetiskt hår, typ som barbie docke hår.
    Antar att det klassas som torrt och frissigt. Vill få ett silkesfint lent hår igen.
    Hjälp mig med att hitta produkter som kan köpas på nätet tack!

• Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!
  • jenli

Jag använder Redkens proteininpakning (cat, blåa serien) och deras silk fule inpakning på inrådan av min frissör. Använder även deras schampo och balsam för torrt och skadat hår (oxå blåa extreame serien). Jag köper mina hårgrejer från nätet via www.lookfantastic.com

• saralissa

Jag provade Kérastase Olé för något år sedan och tyckte inte det hjälpte speciellt. Inga mirakelprodukter och det blev bara dyrt.
    Kanske bordet haft Bain Satin produkterna istället...

• saralissa

Hur funkar betalning, tull etc för lookfantastic? Är det det billigaste stället för redken produkter? Blev sugen på att testa.

• jenli

Redken är ju inte billigast på området men jag tycker att de är superbra! Det blir dessutom ca halva priset från den sajten jmf med att handla från Sverige så jag tycker att det värt pengarna. Men för mig räcker en uppsättning i ca ett halvår för jag har ganska kort, och tunnt hår.

• jenli

Jag betalar med kort, eftersom sidan är engelsk blir det ingen tull, *tack EU*. Vet inte om det billigaste stället men dat har funkat jättebra för mig de gånger jag har beställt så jag har inte kollat andra sajter faktisk. Men jag kollade lite i början och då hittade jag ingen billigare.

• saralissa

Sitter här och går igenom produkterna. Skall Cat Treatment, Rescue Force användas istället för balsamen? Dvs mer intensiva? Deep Fuel läste jag att det inte skulle användas efter varje tvätt.

• jenli

Cat treatment använder jag efter att ha schamponerat och handukstorkat håret, låter den sitta en stund och har sedan även i silk fuel (all soft serien) och låter den sitta ett tag. Sköljer, har i balsam, sköljer och torkar. Jag gör proceduren ca var annan var tredje gång jag tvättar håret. Jag har inte provat nån av de andra produkterna men om de känns bättre för dig så är de säkert oxå jättebra. Hoppas det löser sig och att du får tillbaka ditt silkeslena hår.

• saralissa

Med andra ord använder du inte det vanliga balsamet i serien?

• Humlan66

Näää du ska ABSOLUT testa body shops inpackning Brazil Nut Moisture Mask
    se här :
    www.thebodyshop.se/web/har/behandling/Brazil_Nut_Moisture_Mask-492.aspx

Den funkar så att ju längre du har den i , desto bättre blir håret . Så du kan Tom sova med den under natten, MEN du måste tvätta ur den med schampoo efteråt.

och efter det denna balsam :
    www.thebodyshop.se/web/har/balsam/Honey_Moisturising_Conditioner_60_ml-1060.aspx

jag kan nästan GARANTERA att ditt hår blir mjukt igen av detta. Jag fick WOOOOW känsla då jag testade för jag trodde inte riktigt på det. detta är det bästa tips jag kan ge

LYCKA till

• Mulken

Hade samma problem etrt tag tillbaka. Jag tvättar inte håret lika ofta och packar in det med olivolja, henna-inpackar det med ägg och tomater (hemmakur från mitt hemland med andra ord! xD ) och har i balsam jag låter ligga kvar i håret efter att jag tvättat det, dock ej nått i min hårbotten, det ser för flott ut då :P

Detta funkar för mig, inpackningar man kan köpa ute funkar konstigt nog inte på mitt hår :(

Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!