• saralissa

Supertorrt hår, hjääälp!

Mitt hår har verkligen tappat glans och spänst. Det ser ut som och känns nästan som syntetiskt hår, typ som barbie docke hår.
    Antar att det klassas som torrt och frissigt. Vill få ett silkesfint lent hår igen.
    Hjälp mig med att hitta produkter som kan köpas på nätet tack!

• Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!
  • 090208

Ska prova Bodyshops!!

En kompis tog i olivolja en hakvtimme innan hon tvattade haret, blev tydligen jatteharligt. Vart att testa iaf, och billigt!

• valkyriana
    bria skrev 2009-08-30 22:47:21 följande:
    Valkyrian, jag har också hört om det tipset! Vet du om det skulle vara ett glidmedel MED eller UTAN silikon?
    det ska vara Klick,doftfri. Den har jag och den står på de underligaste ställen i huset. Alltid kul att chocka folk. Jag ser ju inte det som en sexgrej utan hårprodukt En gång hade jag den i handväskan när jag var ute med tjejerna. Smått pinsamt när vakten kollade väskan.... Men man får bjuda på ett garv ibland....
  • Alexxxi

Hahaha, glidmedel! Det va ju nytt!!

Annars så rekommenderar jag LAKMÈ's nourishing mask=) Jättebra!

valkyriana skrev 2009-09-03 16:20:52 följande:
    det ska vara Klick,doftfri. Den har jag och den står på de underligaste ställen i huset. Alltid kul att chocka folk. Jag ser ju inte det som en sexgrej utan hårprodukt En gång hade jag den i handväskan när jag var ute med tjejerna. Smått pinsamt när vakten kollade väskan.... Men man får bjuda på ett garv ibland....
  • 090208

Hur anvander man glidmedlet da??

(onskar jag hade battre anvandning for det dock...)

• valkyriana

Bara att ta efter man tvättat håret i fuktigt hår, eller bara smeta på det i torrt hår. Inte för mycket dock då blir det gelé effekt, altså mer stadga i det osv. Jag brukar ta en klick på ungefär en tesked till mitt hår.
    Och ibland använder jag mer framtill för att gå just gelé effekt. Alltså hålla burret på plats

Annars finns det massa andra användningsområden, men det är en helt annan tråd

• 090208

Och HUR kom damen ovan på att man kunde använda glidmedel till håret..?

(Vill vi veta..?)

• KatjaB

Men glidmedel och silikondroppar gör ju inte att håret blir friskare, det ser ju bara finare ut för stunden, men effekten försvinner ju så fort man tvättat det.
    Har själv "sexy silky hair" som är nån typ av silikondroppar som var ack så dyra men finte gör annat än att det SER friskare ut, men det förebygger alltså ingenting

• valkyriana
    090208 skrev 2009-09-03 22:48:46 följande:
    Och HUR kom damen ovan på att man kunde använda glidmedel till håret..?(Vill vi veta..?)
    Jo det var så att...
    asg Nej det var från en annan tråd här på bt för läääääänge sedan om balsam/balsam metoden. Och där kom detta med glidmedel i håret upp. VEM som först kom på detta och främst HUUUUR vet jag ej...
  • valkyriana
    KatjaB skrev 2009-09-03 23:07:24 följande:
    Men glidmedel och silikondroppar gör ju inte att håret blir friskare, det ser ju bara finare ut för stunden, men effekten försvinner ju så fort man tvättat det. Har själv "sexy silky hair" som är nån typ av silikondroppar som var ack så dyra men finte gör annat än att det SER friskare ut, men det förebygger alltså ingenting
    Upplever faktiskt en helt annan effekt med glidmedel än med silikon droppar. Håret känns friskare på djupet. (hi hi)
    Då silikonet lägger sig på ytan så känns det som om glidmedlet faktiskt gör håret friskare, inte bara då jag har det i utan överlag. Men detta är inte grundat på några vetenskapliga studier utan helt min egen upplevelse.
  • valkyriana

balsam/ balsam metoden är ju ett bra tips i sig.

Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!