• Sundance

Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.

Hej!

Det börjar bli dax för oss att välja en fotograf inför vår vigsel så jag tänkte höra om här är någon som har hört eller har egna erfarenheter av fotografer i skåne. Någon ni varmt vill rekommendera eller som ni skarpt vill avråde från. Deras portfolier säger ju inte alltid allt. Dessutom kan de ju va jätteduktiga på att fota ex. vis landskap men jättedåliga på att fota människor i rörelse.

Vi skulle gärna vilja ha sådana där reportagebilder/in-the-moment bilder samt några mer regiserade bilder.

Hade varit kanon om vi kunde tipsa varandra, för jag anar att jag kanske inte är ensam om att slita mitt hår i jakten på en fotograf. Hur gick ni andra tillväga när ni hittade er fotograf?

• Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.
  • lillabruden

kika i mina länkar! Jessica är underbar!!!

• Sundance

Vi kommer att gifta oss utomhus så ljuset borde vara bra nog. Min moster fotar mest utomhus. Blommor och landskap och så så förhoppningsvis har hon koll på det. men tack för tipset

• saralissa

Jag undrar hur det har gått för dig Sundance, har du bokat någon fotograf ännu?
    Behöver alla tips, idéer och rekommendationer som vi kan få.
    Har inte hunnit kolla runt på allas hemsidor ännu. Och vi är inte riktigt klara över vår "foto" budget.

• Wille Jr

Sundance verkar vara lite snurrig för hon bytar fotograf i varje inlägg : ) Sen skriver hon att vissa inte hör av sig till henne utan att komplettera om de hört av sig eller inte. Inte snällt alls : ) Det är säkert hennes server det är fel på och inte fotografernas : )

Saralissa :Sök hos enrio och sök på fotografer. Där får du upp flera fotografer med fina hemsidor : )sen är det bara att besöka dem och känna efter om personkemin funkar. För om ni vill ha spontana/lekfulla bilder så är det mkt upp till er och posa framför kameran. För ingen fotograf i världen kan fånga ett ögonblick/känsla om där inte finns någon : )

• Sundance

Ja, Sundance är lite snurrig . Eller velig snarare . Svårt att veta, som helt vanlig, okunnig konsument, vad man egentligen ska sätta värde på när man betalar för en tjänst. Är det att få ALLA bilder på CD? Är det att få så många förstoringar och papperskopior som möjligt? Är det att få så bra bilder som möjligt, även om man inte får några framkallade av just fotografen? Därför är det lätt att hoppa mellan olika fotografer. Och är det inte just därför man skriver en tråd...? För att få lite vägledning i sin velighet . Och du har säkert rätt i att det är servern på både min jobbdator på kontoret, min stationära dator med bredband och min bärbara med mobilt som det är fel på. Den gallrar nog ut vilka fotografer den vill ta emot mail ifrån

För att komplettera för dig så fick jag ett mail från Daniel Rix om att han var utomlands just då, men då jag inte fick någon info om när han var tillbaka eller har hört något ytterligare ifrån honom om att han vill träffa oss för att presentera sitt arbete så kändes det inte som att han var så intresserad av att fota just oss. Tycker fortfarande att hans bilder är bland de finaste vi kikat på.

Nu har vi i alla fall bokat Lina Roos. Hennes bilder var jättevackra och hon gav ett kanonintryck när vi träffade henne. Känns toppen!

• emilou77

Vi har bokat Daniel Rix nu. Han verkar vara lite svårfångad emellanåt, men så sitter kanske inte alla andra uppkopplade dygnet runt som en själv :)

Vi ser hemskt mycket fram emot fotograferingen, har mest läst positiva saker om honom och vi fick ett bra paketpris när han hörde våra önskemål och upplägg.

• Marre29

Hej,
    Jag kan verkligen rekommendera vår fotograf Niklas Lundström som tog våra bröllopsbilder. Helt fantastiska bilder!! Han var väldigt duktig och vi blev supernöjda. Vi fick dessutom ett bröllopsalbum som var otroligt snyggt gjort och ett bildspel där vi fick välja vår speciella låt. Något som jag inte hört att någon annan fotograf har gjort.

Ni kan kika på hans bilder på www.nilund.com

Jag vet att han brukar ha många bröllop men vi bokade honom i god tid och då var det inte några problem att boka honom.

Lycka till!

• Hillena

Vi ska ha Ramona Bach på vårt bröllop!

• Besservvisser

Fanny och Tanija samma person? Om man tittar noga på språket syns det alltför många många likheter för att vara en slump. Rätt så likt språket i den e-posten jag fick of just den fotografen när jag bad om info för ett tag sedan.

• Wille Jr

Fannhyscholis: Är ni nu här igen och gör reklam om er själva.....

• Sundance

Jag har i alla fall bokat Lina Roos och känner mig jättenöjd med det beslutet och tackar alla här för er hjälp. Sedan kan ni tjafsa hur mycket ni vill om huruvida ni gör reklam för er själva eller faktiskt bara vill tipsa .

• Michael N

Kan du tänka din en hobbyfotograf skulle jag be dig titta på

madebymalin.blogg.se

en jätteduktig tjej med en speciell stil om du inte vill hosta upp 20 000:-

Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.