• Sundance

Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.

Hej!

Det börjar bli dax för oss att välja en fotograf inför vår vigsel så jag tänkte höra om här är någon som har hört eller har egna erfarenheter av fotografer i skåne. Någon ni varmt vill rekommendera eller som ni skarpt vill avråde från. Deras portfolier säger ju inte alltid allt. Dessutom kan de ju va jätteduktiga på att fota ex. vis landskap men jättedåliga på att fota människor i rörelse.

Vi skulle gärna vilja ha sådana där reportagebilder/in-the-moment bilder samt några mer regiserade bilder.

Hade varit kanon om vi kunde tipsa varandra, för jag anar att jag kanske inte är ensam om att slita mitt hår i jakten på en fotograf. Hur gick ni andra tillväga när ni hittade er fotograf?

• Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.
  • ConnyD

Det e möjligt att Mikael stiller är en duktig fotograf men vilken usel websida.

• Besservvisser

Vilken pinsam hemsida. Varför försöker han skriva på engelska? Katastrof.

• saralissa

SaraS75: Kan du inte lägga upp några bilder i ditt galleri från ert bröllop. Tyckte inte heller att hans bilder på hemsidan var överdrivet imponerande. Har efter allt fotografjagande sett extremt mycket bättre material.

• Sundance

Just nu är det lite trist för vi fastnade verkligen för Daniel Rix foton så jag mailade honom i onsdags men har fortfarande inte hört någon från honomv . Och då fungar tyvärr min sambo så att hur mycket han än gillar bilderna så tappar han intresset då. Han vill inte hålla på och truga för att bli vald som kund, som han säger. Så tyvärr ser det ut som att han fallit bort. Men som sagt, hans bilder var riktigt fina så jag får ändå tacka för det tipset. Mailade Jonas Thun igår kväll och har redan fått svar så det lutar nog åt honom nu.

• moule

Hej Sundance!
    Om du vill ha konstnärliga bilder med reportagekänsla skulle jag starkt avråda från Rix-foto, han fotade min kompis bröllop och det var väldigt mycket standardposer och enligt min mening tråkiga bilder. Jag fotograferade samtidigt (var 2 år sen) och det blev knappt någon skillnad.

För två veckor sen gjorde jag min debut som hobbyfotograf och hade jag själv fått välja så hade jag valt mina bilder över Daniels.

Marie Walter är en annan femma, där får du nog vad du betalar för.

Jag var och gjorde en Secret Box fotografering för någon helg sen i min jakt på egen bröllopsfotograf (som sagt omöjligt att fota sig själv) och hittade då en verkligt duktig tjej! Hon heter Karin Froom, och bor i Halmstad men kan säkert köra till skåne. Tror hennes priser börjar på 5000 ungefär. Kolla gärna upp henne. Vill du jag ska skicka bilder till dig kan jag fixa det, fotograferingen är jätteviktig!

Kram & Lycka till!

• saralissa

Hur går det för er alla med val av fotograf!? Någon som har kommit till en bokning?

• MarianneL

Jag måste bara få rekommendera våran fotograf: Karin Froom. Du kan se några av bilderna hon tog på vårat bröllop i mitt galleri. Annars är det en del av bilderna på hennes hemsida som också är från vårat bröllop.
    Hon bor iofs i Halmstad men det är ju bara 1½timmes körning så det går hon säkert med på.

Kolla hennes sida:
    www.karinfroom.se

• Sundance

Hon verkade faktiskt väldigt duktig. Hon får stå som reserv. Vi har nämligen bokat in möte med Lina Roos om drygt en vecka. Hoppas på henne. Vi har bestämt oss för att inte ha fotograf under vigseln utan bara köra på porträtt. Min svägerska och min moster kommer fota med sina fina kameror så förhoppningsvis får de några fina bilder vi kan använda. Vi vill ju egentligen bara ha 1 enda fin bild som vi kan förstora och rama in. Suck. Att det ska va så svårt. Men som sagt, nu hoppas vi på Lina. Ska försöka få till ett möte med Jonas Thun också.

Tack för all hjälp ni bidragit med!

• kpt

Om svägerska/moster inte har ljusstarka objektiv riskerar ni att bli upplysta av enbart blixtljus vilket gör att resten av kyrkan ser ut som ett svart hål. Låt dom gärna gå till kyrkan och prova först.

Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.