• Sundance

Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.

Hej!

Det börjar bli dax för oss att välja en fotograf inför vår vigsel så jag tänkte höra om här är någon som har hört eller har egna erfarenheter av fotografer i skåne. Någon ni varmt vill rekommendera eller som ni skarpt vill avråde från. Deras portfolier säger ju inte alltid allt. Dessutom kan de ju va jätteduktiga på att fota ex. vis landskap men jättedåliga på att fota människor i rörelse.

Vi skulle gärna vilja ha sådana där reportagebilder/in-the-moment bilder samt några mer regiserade bilder.

Hade varit kanon om vi kunde tipsa varandra, för jag anar att jag kanske inte är ensam om att slita mitt hår i jakten på en fotograf. Hur gick ni andra tillväga när ni hittade er fotograf?

• Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.
  • Sundance

Jo, henne fastnade jag också för på när jag kikade på hennes hemsida.

Haha! Ni gör ju inte valet lättare för mig direkt! Men det var precis detta jag ville höra. En massa rekommendationer. Tack!

• Mangon

Jenny Sandberg tog våra bröllopsbilder den 1 aug och vad jag sett på hemsidan är jag supernöjd.. Längtar tills vi får se resten.
    Kan varmt rekommendera henne :)

• Sundance

Ja, hon verkar faktiskt riktigt duktig. Vi är ute efter en fotograf som tar snygga svart/vita bilder. Inte så regisserat utan mer in-the-moment.

• Sundance

Jag har mailat Johan Lindvall nu, så får vi se vad han svarar. Hittade inga priser på hans hemsida och ingen info om hur många bilder man får och om det är framkallade eller på skiva eller hur han gör...

• Sundance

Oj, vad du ställde till det . Hade lyckats gallra ner det till 5 men han verkar ju också jätteduktig. Jag väljer mellan MWPD, Jenny Sandberg, Lina Roos, Camilla Gewing Stålhane, Photomedia. Vad säger ni? Vilken ska man ta??? Borde nog ringa dem och se hur det känns när man pratar med dem... Vill boka senast början på nästa vecka så vi får någon vi vill ha...

• Sundance

Nej, nu blir jag tokig! Satte mig ner med sambon igår för att besluta oss om vilken fotograf det skulle bli. Hade i princip bestämt oss för Marie Walter när jag av en slump börjar kika runt lite här på BT och hittar folk som har fått heldagar för det pris hon ska ha för 4 timmar och folk som har fått samma saker som hon ska ha 7500 för, för 5500. Hur ska man tänka? Betalar vi ett överpris? Eller är hon så mycket bättre än de andra att hon är värd så mycket mer pengar? Ska man fortsätta leta efter billigare? Finns det kanske någon som är lika bra som hon men som ska ha 2000 mindre? Suck!

Svar på tråden Rekommendera eller avråd mig från fotografer i skåne.